Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Har jo denne også: Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Har jo denne også: skal han lage en slik gitar trenger han tre fra en palle som har fraktet atomavfall Lenke til kommentar
waddaf Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Låt bra helt til jeg så det var line 6 som var brukt som amp. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Låt bra helt til jeg så det var line 6 som var brukt som amp. LOL! Hva er det som er så dårlig med Line 6? Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Har jo denne også: Haha, muligens den mest misledende tittelen jeg har sett på en youtube-film Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!! Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er allerede for seint. Har nedsatt hørsel... Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Er allerede for seint. Har nedsatt hørsel... da burde du absolutt skaffet deg propper! Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hva er den beste pedalen for å å sånn skikkelig 60-talls lyd? Sånn lyd som i f.eks. Day Tripper og Piece Of My Heart Lenke til kommentar
Defo Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det flere enn meg som alltid må stemme den tykke e-strengen litt lavt når man spiller i drop-d for at det skal høres "riktig" ut? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Øøøøøh. Tenker du på at du må stemme e-strengen lavere enn D, f.eks til C#? Siden hele konseptet med Drop-D er at E-strengen skal stemmes en tone ned, altså til D? (slik at stemmingen er DADGBE) Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Stemmer alltid etter øre når jeg stemmer til drop D så er ikke sikker, men du stemmer jo bare til det hørest greit ut Lenke til kommentar
gard. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Bruker gjerne øret jeg også. Bruker jeg stemmer høres det ikke helt "riktig" ut som Defo sier. Litt småsurt rett og slett. Men går ikke så langt som en C# nei, bare bittelitt lavere enn D'en jeg får vist tuneren. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 I drop D spiller man gjerne med et litt hardt og aggressivt anslag, mens når man stemmer gitaren er det vanlig med et løst/moderat anslag eller plukk. Siden pitchen er avhengig av anslaget (spesielt når strengen er slapp som den gjerne er når man stemmer ned) er derfor ganske vanlig å stemme den litt lavere enn den "perfekte" D'en på tuneren. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Gitaren er intonert for E, ikke D, da kan det høres litt rart ut. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Gitaren er intonert for E, ikke D, da kan det høres litt rart ut. 2 bånd forskjell. trokke intoneringen skal spille noen rolle. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 har virkelig gitt meg selv en nøtt å bryne på nå... Skal ordne noe sologreier til Thin Lizzy's Cold sweat. Lenke til kommentar
Intuiton Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Noen som har tabs på ...vanskelig å forklare, men klassiske utrykk av følelser på gitar? Tenker da på ting som den klassiske uæææ uææ uææ.... som man finner 4.55 inn i filmen her spilt av Josh Homme i et intervju: http://www.youtube.com/watch?v=uaV5ItkeVck Noen flere slike ting? Ting som passer til å være glad, trist, skuffet osv... Takk på forhånd! Lenke til kommentar
gard. Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Den der på 4.55 tror jeg du klarer å ta på øret selv hvertfall. Lenke til kommentar
Intuiton Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det er sant, var mest for å illustrere hva jeg mente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå