Foxboron Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Sist gang jeg sjekka, er gitaren til å spille på. Ikke til å henge som pynt på veggen i et glassbur. Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Noen som har erfaring med Godin nylongitarer? Vurderer sterkt å skaffe meg en. Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Noen som har erfaring med Godin nylongitarer? Vurderer sterkt å skaffe meg en. det er mange artsiter som bruker den. så den er sikkert brukanes. men en ting jeg lurer på hvor er lydhullet? :!: Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hei, skal kjøpe nye strenger til kasse gitaren min, en Washburn. Men jeg synes den er litt for hard å spille på nå så vil kjøpe tynnerer strenger. Noen strengesett som kan anbefales? Har ikke så veldig greie på strenger, vet ikke hva slags strenger som står på orginalt. Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hei, skal kjøpe nye strenger til kasse gitaren min, en Washburn. Men jeg synes den er litt for hard å spille på nå så vil kjøpe tynnerer strenger. Noen strengesett som kan anbefales? Har ikke så veldig greie på strenger, vet ikke hva slags strenger som står på orginalt. De som står på er nok 11-52 eller 12-53, så du kan jo f.eks prøve å sette på et sett D'Addario EJ15(10-47). Det er veldig veldig tynne strenger, men du kan jo teste de og se om du trives med det. Hvis ikke er det bare å gå opp en tykkelse neste gang http://stikker.no/vare.aspx?vareid=1239&katid=74&katsubid=128&katsubsubid=60 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hey, god jul til alle sammen. Fikk litt penger til jul og det gjør at jeg kan begynne å ta gitartimer. Det er Muno musikk skole som er her i byen. En ting jeg lurer på er hvor mye kan man få ut av 40min i uka? Noen som har tatt gitartimer før? Lenke til kommentar
edge Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Tja, om du er flink og øver mye mellom timene så er det mer enn nok! Noen som har fått noe gitarrelatert til jul, da? Her i gården fikk jeg en Himmelstrutz Fetto med min far! Konge! Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Fikk Boss RC-2 og Crybaby. Men det viste jeg fra før da. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 fikk ikke noe gitar relatert (vist du ikke teller med Iron Maiden billetter da) Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Fikk spenn så jeg kan investere i en overdrive. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Fikk spenn så jeg kan investere i nye pickups. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Trenger spenn for å kjøpe ting. Hvor mye kan man få for en meksikansk tele fra 92? Fin stand, bare noen små merker. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Har du bilder? Specs? Kan være interessert. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Sånt kan vi ta på PM. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 fikk ikke noe gitar relatert (vist du ikke teller med Iron Maiden billetter da) Dit skal jeg og to kompiser også! Blir rått! Men back to topic: Jeg fikk ikke noe jeg heller Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 fikk ikke noe gitar relatert (vist du ikke teller med Iron Maiden billetter da) Dit skal jeg og to kompiser også! Blir rått! Gleder meg så syyykt! Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Holy shit, Andy Timmons er RÅ! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Heisann, folkens! Gitaren min oppfører seg veldig rart for tiden, og jeg trenger litt hjelp med å finne kilden til problemet. Skal forklare i detalj: Dere husker vel da dere begynte å lære f.eks barre-akkorder: Noen av strengene lagde sannsynligvis en buzze-lyd første gangen. Akkurat det samme har begynt å skje med gitaren min, uten at jeg har blitt noe svakere i pekefingeren... Etterhvert som tiden går har flere og flere strenger begynt å buzze når jeg spiller barre-akkorder på posisjonene nærmest stemme-tappene. Er det gitar-nakken som justerer seg automatisk feil? Og er det en enkel måte å fikse dette på, for en som er total amatør innen gitar-omstilling? Eller må jeg krype til korset og besøke gitar-doktoren her i byen? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Strengeklirring forårsakes oftest av to ting (når det ikke er brukerfeil): At halsen har for mye/lite bue, eller at båndene er for høye. Siden du sier at dette er noe som har utviklet seg over tid, regner jeg med at det er halsen som har bøyd seg over tid. Da må du nok dessverre besøke en gitardoktor, da det er VELDIG lett å fucke opp en trussrodjustering (som er løsningen på problemet, forutsatt at jeg diagnoserer rett), og er noe som strengt tatt bare bør foretas av en ekspert på det. Endret 29. desember 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
GAu Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Strengeklirring forårsakes oftest av to ting (når det ikke er brukerfeil): At halsen har for mye/lite bue, eller at båndene er for høye. Leo_Khenir har nok riktig svar, men jeg kom til å tenke på: Hvis dette er noe som har kommet nå i vinter, og det har vært veldig kaldt (ute) der du bor, og du har kompensert med å fyre som f... for å holde varmen (inne); da er innelufta di blitt veldig tørr. Tørr luft får treverket i gitaren til å slå seg, og til og med sprekke. Dersom dette gjelder i ditt tilfelle, kan gitaren gjenvinne sin form ved at du fukter innelufta: kok vann i et åpent kar, kjøp luftfukter, etc... Noe å tenke på --> verdt å forsøke :-) GAu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå