Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Har noen noe erfaring med ESP LTD?

Jeg har spilt på en LTD M-50 i 1.5 år nå! Har storkost meg. Halsen er tynn og fin, og om du vil ha en kul lyd, så slenger du på noen aktive humbuckers(Jeg er har EMG). Syns denne gitar burde kosta mer enn det den gjør mtp at det er rimelig bra kvalitet på den. :new_woot:

Jeg har en LTD MH-1000 Deluxe som er god å spille på og veldig bra i forhold til pengene jeg betalte for den. Det sitter et par Seymour Duncan-pickuper i den som er myye bedre enn i Ibanezen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gah! har nå de siste månedene slitt med det at jeg ikke har noen fremgang. Har spillt i overkant av 2 år. Improviserer greit, har relativt bra teknikk på bending osv, kan pittelitt sweep picking... spiller ca 1-5 timer per dag der jeg øver på teknikk og forskjellige sanger, men merker ingen spesiell fremgang...

Noen forslag? :D

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å komme meg igang igjen. Har en el-gitar med kjempeamp. En kjempegod klassisk gitar, og en akustisk med stålstrenger.

Ender alltid med at jeg spiller ting jeg kan fra før. Jeg vil videre. Liker alle sjangre. Noen som har noen linker eller har noen bøker å anbefale?

Av ferdigheter, så kan jeg spille etter besifring, kunne noter før, og kan de vel fortsatt om jeg setter meg ned. Sliter med motivasjon til å gå videre

Lenke til kommentar

HALLAIS!

Noen som har akustiske gitarer å anbefale? Jeg har to stk gitarer, en nylon og stålsteng. Stålstrengeren er Morgan ett eller annet(ca 1500 kr) mens den andre vet jeg ikke, billigvare! Jeg har ikke så mye erfaringer med gitarer, men spiller litt for "fun", har gjort det i ca 2 år nå. En ting jeg ikke liker med mine nåverende gitarer er at jeg synes strengene ligger for høyt fra gitarhalsen. Har hørt at strengene gjør det når det er "billig" gitar. Har prøvd å spille på en bedre gitar og det føles mye bedre ut.

Noen som har anbefalinger til meg? Makspris 2000kr

Lenke til kommentar

Ok, jeg har enorme vansker med å få stemt min nye gitar med floyd rose.. Jeg har sett på videoer på youtube om hvordan det skal gjøres:

men jeg får det ikke til. i den første filmen sier han at jeg skal gjenta prosessen til hele gitaren er stemt, men det ender altid opp med at 6E strengen er nesten 2 halvtoner for mørk, og broen er strammet. Jo mer jeg repeterer, jo strammere blir broen, og ender altid opp med utrolig ustemt 6E streng når jeg kommer tilbake til den.

Har stresset i hele dag, og får det ikke til!

hva gjør jeg galt? hvorfor får de det så flytende til i videoen, mens jeg får et helt anna resultat?

:no:

Lenke til kommentar

HALLAIS!

Noen som har akustiske gitarer å anbefale? Jeg har to stk gitarer, en nylon og stålsteng. Stålstrengeren er Morgan ett eller annet(ca 1500 kr) mens den andre vet jeg ikke, billigvare! Jeg har ikke så mye erfaringer med gitarer, men spiller litt for "fun", har gjort det i ca 2 år nå. En ting jeg ikke liker med mine nåverende gitarer er at jeg synes strengene ligger for høyt fra gitarhalsen. Har hørt at strengene gjør det når det er "billig" gitar. Har prøvd å spille på en bedre gitar og det føles mye bedre ut.

Noen som har anbefalinger til meg? Makspris 2000kr

kjøpte denne: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=3351 for 3mnd siden, og synes det er god valuta for pengene. ikke verdens beste gitar, men en solid oppgradering fra de billigeste morgan gitarene!

Lenke til kommentar

Manualen. Normenn leser den KUNN om noen går galt...-

haha. So true. Men nå er ikke dette MIN forsterker, ei heller tror jeg neppe han har noen manual. Er en greit kjent forsterker mener jeg.

Får bare sitte og twike og twike med den. haha

Sjekk på Nettsia til produsenten. noen har online manualer. det eller youtube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...