edge Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Et annet pluss er at en strat kan du modifisere som du selv vil. Og det kan man ikke med en LP? Det er forøvrig bare tullball at en Strat er mer allsidig enn en LP. Nevn ti artister du vil høres ut som, så er det lettere å si hva du burde kjøpe. Jajo, du kan jo forsåvidt modde en LP ganske ekstremt og, men det ser sjeldent bra å se til, og er ikke reversibelt på samme måte som en strat der du ofte bare kan skifte til det originale plekterbrettet. I tillegg synes jeg Strat er enklere til å begynne med, da den ikke er så baktung som en LP, så den er greiere å sitte med, den har, etter min mening, bedre hals, og om uhellet virkelig er ute, og du tryner på isen med den nye gitaren på ryggen, så kan du fint bytte hele halsen med en strat.. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vurderer å kjøpe meg ny gitar, men ekstremt usikker. Enten blir en Telecaster med EMG-humbuckere(blir utrlog kul lyd!) eller en gitar med floyd rose. Hva burde jeg velge? Og hvis du/dere syns jeg burde ta en floyd rose.. Hvilken gitar og hvorfor? EDIT: Band jeg liker å spille: Metallica, Bullet For My Valentine, Rage Against The Machine, Pantera, Avenged Sevenfold ol. liker du brutale 80-talls soloer, og spiller musikk med bruk av tremolo, så kjøp med floyd rose jeg angrer nå på at jeg ikke kjøpte gitar med floyd rose når jeg først var framme med lommeboka Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Prøv Floyd før du kjøper det. Hadde det på en gitar. Den ble ikke brukt og ble til slutt solgt til en som trivdes med skitsystemet. Edge: Å bytte en hals er nå ikke bare-bare uansett, i hvert fall på en såpass "billig" gitar som en til 4-5k. Jeg skjønner heller ikke greia med at den er enklere å sitte med. Uansett, prøv begge deler. Selv om jeg kun hadde Fender/strat-type gitarer i de to første årene jeg spilte, liker jeg nå definitivt Gibson/LP-type gitarer mye bedre når det kommer til spillbarhet. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vurderer å kjøpe meg ny gitar, men ekstremt usikker. Enten blir en Telecaster med EMG-humbuckere(blir utrlog kul lyd!) eller en gitar med floyd rose. Hva burde jeg velge? Og hvis du/dere syns jeg burde ta en floyd rose.. Hvilken gitar og hvorfor? EDIT: Band jeg liker å spille: Metallica, Bullet For My Valentine, Rage Against The Machine, Pantera, Avenged Sevenfold ol. Jeg forelsket meg i floyd rose før jeg fikk prøvd det skikkelig og kjøpte en gitar med det systemet, dette endte med at jeg fikk mer trøbbel enn glede med den gitaren, jeg angrer bittert på at jeg ikke testet det ut mer nå. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Noen som bruker interface her? Kjøpte akkurat en Line6 GX, og den hadde det samme problemet som min tidligere Behringer UCG102 i Guitar Rig. Altså det er for lite distortion i programmet. Selv med all volum og distortion på fullt høres det fortsatt ut som sånn '' ''(Ja det høres sånn ut når jeg spiller) opplegg. Ikke noe trøkk i det liksom. Høres ut som det er forferdelig mye ''noise gate'' på lyden. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Har prøvd annen USB port, 2 forskjellige kabler, en annen PC med samme oppsett, samme driver (har prøvd tidligere driver også), samme GuitarRig4 program. Har noen en peiling på hvorfor det er sånn? På min tidligere Behringer UCG102 var det en lysdiode som påpekte når det ble for høyt ''clipping'', og det var det også. Kan det ha ødelagt mic'en på gitaren? Om det er et tilfelle. Vær så snill å hjelp Har ikke spilt på 3 uker nå og blir pint med hver dag som går uten gitarspilling. Endret 17. november 2010 av michael691 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg er nå den stolte eier av en Jackson RR5fr Ny koster den ca 13 000, men jeg kjøpte den av en som hadde eid den i noen måneder som hadde gått lei alt for 7700 ikke en eneste ripe i den, så må sies å være et røverkjøp! Bilder kommer senere Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg er nå den stolte eier av en Jackson RR5fr Ny koster den ca 13 000, men jeg kjøpte den av en som hadde eid den i noen måneder som hadde gått lei alt for 7700 ikke en eneste ripe i den, så må sies å være et røverkjøp! Bilder kommer senere Spilt på noen Jackson gitarer. Likte halsene. men Metal looken og Floyd ross får meg til å trekke unna :/ Lenke til kommentar
waddaf Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Noen som bruker interface her? Kjøpte akkurat en Line6 GX, og den hadde det samme problemet som min tidligere Behringer UCG102 i Guitar Rig. Altså det er for lite distortion i programmet. Selv med all volum og distortion på fullt høres det fortsatt ut som sånn '' ''(Ja det høres sånn ut når jeg spiller) opplegg. Ikke noe trøkk i det liksom. Høres ut som det er forferdelig mye ''noise gate'' på lyden. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Har prøvd annen USB port, 2 forskjellige kabler, en annen PC med samme oppsett, samme driver (har prøvd tidligere driver også), samme GuitarRig4 program. Har noen en peiling på hvorfor det er sånn? På min tidligere Behringer UCG102 var det en lysdiode som påpekte når det ble for høyt ''clipping'', og det var det også. Kan det ha ødelagt mic'en på gitaren? Om det er et tilfelle. Vær så snill å hjelp Har ikke spilt på 3 uker nå og blir pint med hver dag som går uten gitarspilling. Last ned Pod Farm 2, mye bedre enn guitar rig. http://line6.com/podfarm/ Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Nå endte jo gitar valget mitt plutselig på en Fender da. Dere kommer til å hate meg. Ble en Fender squier Tele. hehe. Fikk den billig for 150 dollar med nye strenger, stropp og kasse, å han skreiv 50dollar i totalpris for tollen, så ble ikke så veldig dyrt ihvertfall. Dette var da ny gitar. Men, jeg skal teste den når den kommer, men antar orginale pickupsa suger. Noen alternativer til en OK penge som er verdt å ta en titt på? EMG 81? Hvordan er det å sette inn nye pickups på en såpass billig gitar egentlig? Er det verdt det, blir det mye bedre, eller hvordan ligger det ann? Endret 18. november 2010 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 ble mye bedre da jeg satt inn gibson pickups i en billig-gitar ihvertfall bare knuckle pickups skal visst være det beste du kan få tak i, så kanskje verdt en titt? fåes på powerguitar.no Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Nå endte jo gitar valget mitt plutselig på en Fender da. Dere kommer til å hate meg. Ble en Fender squier Tele. hehe. Fikk den billig for 150 dollar med nye strenger, stropp og kasse, å han skreiv 50dollar i totalpris for tollen, så ble ikke så veldig dyrt ihvertfall. Dette var da ny gitar. Men, jeg skal teste den når den kommer, men antar orginale pickupsa suger. Noen alternativer til en OK penge som er verdt å ta en titt på? EMG 81? Hvordan er det å sette inn nye pickups på en såpass billig gitar egentlig? Er det verdt det, blir det mye bedre, eller hvordan ligger det ann? Tele er tøft, men det er ikke noe vits i å gå ut ifra at pickupsa er dårlige før du har testa dem ut. Man kan skru seg til mye tøff lyd med såkalte billigpickups, mesteparten av lyden ligger jo egentlig i ampen. Men om du skulle ville bytte pickups, som selvfølgelig er lov, så ville i hvertfall jeg ha sett på noe annet enn EMG 81, som etter min mening passer best til high gain og metal, noe den forøvrig gjør bra. Jeg har også hørt mye bra om bare knuckle, både high-gain og vintage-pickupsa. Ellers kan du jo sjekke ut Seymour Duncan, andre Fender pickups, Suhr-pickups osv. Også er det som vanlig fornuftig å sjekke bruktmarkedet. Men som sagt i starten av innlegget, sjekk ut pickupsa som står i og utforsk på ampen før du bestemmer deg for å bytte Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Hva syns dere om familien? Fikk meg en Washburn Force 5 bass i dag, og med den har jeg og Fender Stratocaster H1 og en Ibanez akustisk som jeg ikke husker navnet på. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) ^så ikke så værst ut det der! (har samme akustiske gitaren btw ) Men dro frem igjen den gamle Fender forsterkeren min idag. funker fint bortsett fra at med en gang jeg tar borti reverb'en begynner det å sprake noe helt forjevlig! Noen som vet hva dette kan komme fra? Har hørt mye positivt om ESP LTD'ene, men har ikke fått prøvd en selv. Hvilken modell er det du tenker på? Endret 22. november 2010 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har noen noe erfaring med ESP LTD? Jeg har spilt på en LTD M-50 i 1.5 år nå! Har storkost meg. Halsen er tynn og fin, og om du vil ha en kul lyd, så slenger du på noen aktive humbuckers(Jeg er har EMG). Syns denne gitar burde kosta mer enn det den gjør mtp at det er rimelig bra kvalitet på den. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) - Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Kan man fortolles om man reiser til usa, kjøper en gitar og sender den i posten hjem til seg selv? Eller om man bare kjøper en gitar fra usa og får den sendt hjem? Ser at prisene er sinnsvakt lavere enn i Norge pga alle avgiftene osv. vi har her. Skulle og likt en ny gitar med bedre pickuper. SG-en min fra Epihpone lyder som en døende same ... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Nei, det er dyrere fordi vi er rike. Nei, du må bodd i utlandet i en lang periode (ett år tror jeg) for å slippe unna å betale MVA på ting når du flytter/reiser tilbake til Norge. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Nokon som har erfaringar med Vox AC30VR? High end-versjonane blir litt i dyraste laget for ein stakkar. Nokon som har greie på fungerande footpedals også, kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå