Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En brukt Fender Stratocaster er innenfor budsjett, og det desidert beste allround-valget! :) Mye fint på f.eks Finn.no!

Ok! :) Ellers har jeg tittet på epi les paul og på Gibson LP Studio. Gibbyen er brukt, men STRØKEN med nye strenger til 5k, inkl hardcase. Å den frister (!) ;p

Tenkte jeg kunne fleske til. Kommer jo til å ha gitaren et par år, så da er det vel kanskje like greit å kjøpe noe skikkelig som holder seg ca stødig i pris.

Men det gjør vel kanskje også fendern.

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

En brukt Fender Stratocaster er innenfor budsjett, og det desidert beste allround-valget! :) Mye fint på f.eks Finn.no!

Ok! :) Ellers har jeg tittet på epi les paul og på Gibson LP Studio. Gibbyen er brukt, men STRØKEN med nye strenger til 5k, inkl hardcase. Å den frister (!) ;p

Spiller på en Gibson Les Paul Studio. før du den for 5k strøken (gief link?) så hadde jeg gått for den uten tvil.

Lenke til kommentar

Hvilken gitar (og amp) en skal ha avgenger veldig av musikkstil. Hva spiller du?

Jeg spiller alt, holdt jeg på å si. Men ikke så veldig hardt. Metallica ol er jeg stor fan av, ellers har jeg jo bare spilt stål akustisk nå i en to års periode, da går det gjerne i mayer,u2, lamontagne, clapton osv.

Det jeg savner er soloene som elgitar kan gi.

Gleder meg til å spille Direstraits!

Han i kollektivet mitt har en 25w forsterker, så tenkte jeg kunne plugge i den og bruker headphones, bor jo tross alt i kollektiv.

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Hvis man tenker artistene du nevner så kan de fleste sees med en Strat.

Les Paul egner seg gjerne mer til litt tyngre musikk, da humbuckere i kombinasjon med mahogny-treverk gjør lyden tykk og noe ullen, der en strat er bright og veldig klar i lyden. Et annet pluss er at en strat kan du modifisere som du selv vil.

Men kom deg for all del til en butikk og prøv. Regner ikke med at du er like kresen som enkelte når det gjelder hvor mye lyden skal ligne den orginale, og slik sett funker stort sett alle gitarer til alt. Når du er i "nybegynner"-fasen bør du vel helst gå for den gitaren du synes er best å spille på.

Lenke til kommentar

Hvis man tenker artistene du nevner så kan de fleste sees med en Strat.

Les Paul egner seg gjerne mer til litt tyngre musikk, da humbuckere i kombinasjon med mahogny-treverk gjør lyden tykk og noe ullen, der en strat er bright og veldig klar i lyden. Et annet pluss er at en strat kan du modifisere som du selv vil.

Men kom deg for all del til en butikk og prøv. Regner ikke med at du er like kresen som enkelte når det gjelder hvor mye lyden skal ligne den orginale, og slik sett funker stort sett alle gitarer til alt. Når du er i "nybegynner"-fasen bør du vel helst gå for den gitaren du synes er best å spille på.

Det er sant.

Forøvrig, på den siden du linket til, kan det stemme at den svarte straten er fra 1950? 5700kr er jo ikke all verden for et godt instrument.

Blir en del dyrere enn det som egentlig var planen - Men det er vel dessverre slik det pleier å bli.

ps ; Om jeg blir misfornøyd med gibbyen, så skal det vel kanskje la seg gjøre å selge den for rundt 5000kr med hardcase osv igjen?

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Det er en ny gitar, bygd på spesifikasjoner fra gitarene som ble bygd på 50-tallet. Gitaren er i Roadworn-serien til Fender, som er kjempegode instrumenter produsert i Mexico.

Og ja, om du går for Gibsonen og den er i nogenlunde god stand så får du enkelt igjen pengene du gir for den :)

Lenke til kommentar

Det er en ny gitar, bygd på spesifikasjoner fra gitarene som ble bygd på 50-tallet. Gitaren er i Roadworn-serien til Fender, som er kjempegode instrumenter produsert i Mexico.

Og ja, om du går for Gibsonen og den er i nogenlunde god stand så får du enkelt igjen pengene du gir for den :)

Ah, Ok! Det som er trist med Fenderen er at "alle" har den. Jeg liker også utseende til Gibbyen mye bedre. Nå spørs det jo hvem som er best å spille på da.

Tar meg en tur på musikksjappa i morgen å prøver ut litt jeg, antar de har begge.

Tusen takk for svar, hjalp meg så absolutt!

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg ny gitar, men ekstremt usikker. Enten blir en Telecaster med EMG-humbuckere(blir utrlog kul lyd!) eller en gitar med floyd rose. Hva burde jeg velge? Og hvis du/dere syns jeg burde ta en floyd rose.. Hvilken gitar og hvorfor?

EDIT:

Band jeg liker å spille:

Metallica, Bullet For My Valentine, Rage Against The Machine, Pantera, Avenged Sevenfold ol.

Endret av Anarkorken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...