Mikkel™ Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ja hvordan er teknikken min? Jeg vet jeg har mye å jobbe på men vil bare høre hvordan jeg ligger an. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ja hvordan er teknikken min? Jeg vet jeg har mye å jobbe på men vil bare høre hvordan jeg ligger an. Vill si det er helt fint. Bends går greit. finger posisjon er helt fin. Har ikke hørt sangen før da :3 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Fine bends og rytmen er på plass. Savner kun litt mer "flyt" föles litt oppstykket, kanskje du dreper tonene litt raskt för neste parti? edit: Men absolutt bra, spill inn med mer lyd på ampen neste gang Endret 6. november 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Nå er tiden inne for å kjøpe seg en elgitar etter 2 år med akustisk. Hva er mest gitar for penger? GJERNE brukt, da man gjerne er student. Til rundt 4-5k. Kanskje mer. Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 En brukt Fender Stratocaster er innenfor budsjett, og det desidert beste allround-valget! Mye fint på f.eks Finn.no! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) En brukt Fender Stratocaster er innenfor budsjett, og det desidert beste allround-valget! Mye fint på f.eks Finn.no! Ok! Ellers har jeg tittet på epi les paul og på Gibson LP Studio. Gibbyen er brukt, men STRØKEN med nye strenger til 5k, inkl hardcase. Å den frister (!) ;p Tenkte jeg kunne fleske til. Kommer jo til å ha gitaren et par år, så da er det vel kanskje like greit å kjøpe noe skikkelig som holder seg ca stødig i pris. Men det gjør vel kanskje også fendern. Endret 14. november 2010 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 En brukt Fender Stratocaster er innenfor budsjett, og det desidert beste allround-valget! Mye fint på f.eks Finn.no! Ok! Ellers har jeg tittet på epi les paul og på Gibson LP Studio. Gibbyen er brukt, men STRØKEN med nye strenger til 5k, inkl hardcase. Å den frister (!) ;p Spiller på en Gibson Les Paul Studio. før du den for 5k strøken (gief link?) så hadde jeg gått for den uten tvil. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvilken gitar (og amp) en skal ha avgenger veldig av musikkstil. Hva spiller du? Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Detta er jo et morsomt eksemplar på bruktmarkedet: http://www.vintagegitar.no/varekatalog/gitar-elektrisk/fender-mexico/1609-fender-roadworn-50s-strat-brukt Oppgradert med bra saker, så om du kan leve med utseendet så tviler jeg på at du får mer for penga enn den! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Hvilken gitar (og amp) en skal ha avgenger veldig av musikkstil. Hva spiller du? Jeg spiller alt, holdt jeg på å si. Men ikke så veldig hardt. Metallica ol er jeg stor fan av, ellers har jeg jo bare spilt stål akustisk nå i en to års periode, da går det gjerne i mayer,u2, lamontagne, clapton osv. Det jeg savner er soloene som elgitar kan gi. Gleder meg til å spille Direstraits! Han i kollektivet mitt har en 25w forsterker, så tenkte jeg kunne plugge i den og bruker headphones, bor jo tross alt i kollektiv. Endret 14. november 2010 av TanglewoodD Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Er ihvertfall mye mer strat enn Les Paul i musikken du nevner! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Er ihvertfall mye mer strat enn Les Paul i musikken du nevner! åh? Hva er det Les pAul egner seg til? Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvis man tenker artistene du nevner så kan de fleste sees med en Strat. Les Paul egner seg gjerne mer til litt tyngre musikk, da humbuckere i kombinasjon med mahogny-treverk gjør lyden tykk og noe ullen, der en strat er bright og veldig klar i lyden. Et annet pluss er at en strat kan du modifisere som du selv vil. Men kom deg for all del til en butikk og prøv. Regner ikke med at du er like kresen som enkelte når det gjelder hvor mye lyden skal ligne den orginale, og slik sett funker stort sett alle gitarer til alt. Når du er i "nybegynner"-fasen bør du vel helst gå for den gitaren du synes er best å spille på. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Enig med hva edge sier. Har en Fender Strat H1 og den gir veldig bra lyd til det meste med min VOX VT30 amp. Og! Den er en en drøm å spille på. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Hvis man tenker artistene du nevner så kan de fleste sees med en Strat. Les Paul egner seg gjerne mer til litt tyngre musikk, da humbuckere i kombinasjon med mahogny-treverk gjør lyden tykk og noe ullen, der en strat er bright og veldig klar i lyden. Et annet pluss er at en strat kan du modifisere som du selv vil. Men kom deg for all del til en butikk og prøv. Regner ikke med at du er like kresen som enkelte når det gjelder hvor mye lyden skal ligne den orginale, og slik sett funker stort sett alle gitarer til alt. Når du er i "nybegynner"-fasen bør du vel helst gå for den gitaren du synes er best å spille på. Det er sant. Forøvrig, på den siden du linket til, kan det stemme at den svarte straten er fra 1950? 5700kr er jo ikke all verden for et godt instrument. Blir en del dyrere enn det som egentlig var planen - Men det er vel dessverre slik det pleier å bli. ps ; Om jeg blir misfornøyd med gibbyen, så skal det vel kanskje la seg gjøre å selge den for rundt 5000kr med hardcase osv igjen? Endret 14. november 2010 av TanglewoodD Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det er en ny gitar, bygd på spesifikasjoner fra gitarene som ble bygd på 50-tallet. Gitaren er i Roadworn-serien til Fender, som er kjempegode instrumenter produsert i Mexico. Og ja, om du går for Gibsonen og den er i nogenlunde god stand så får du enkelt igjen pengene du gir for den Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det er en ny gitar, bygd på spesifikasjoner fra gitarene som ble bygd på 50-tallet. Gitaren er i Roadworn-serien til Fender, som er kjempegode instrumenter produsert i Mexico. Og ja, om du går for Gibsonen og den er i nogenlunde god stand så får du enkelt igjen pengene du gir for den Ah, Ok! Det som er trist med Fenderen er at "alle" har den. Jeg liker også utseende til Gibbyen mye bedre. Nå spørs det jo hvem som er best å spille på da. Tar meg en tur på musikksjappa i morgen å prøver ut litt jeg, antar de har begge. Tusen takk for svar, hjalp meg så absolutt! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Et annet pluss er at en strat kan du modifisere som du selv vil. Og det kan man ikke med en LP? Det er forøvrig bare tullball at en Strat er mer allsidig enn en LP. Nevn ti artister du vil høres ut som, så er det lettere å si hva du burde kjøpe. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hmm, jeg sitter å sikler på gibson nå. For å si det slik, så har floyd rose systemet skapt meg trøbbel enn glede for meg på den gitaren jeg sitter med nå.. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Vurderer å kjøpe meg ny gitar, men ekstremt usikker. Enten blir en Telecaster med EMG-humbuckere(blir utrlog kul lyd!) eller en gitar med floyd rose. Hva burde jeg velge? Og hvis du/dere syns jeg burde ta en floyd rose.. Hvilken gitar og hvorfor? EDIT: Band jeg liker å spille: Metallica, Bullet For My Valentine, Rage Against The Machine, Pantera, Avenged Sevenfold ol. Endret 15. november 2010 av Anarkorken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå