Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ultimate-guitar.com Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg selger en 3 år gammel epiphone sg, brukt veldig lite, helt strøken. Lurer på pris? hva tror dere er en bra pris? følger med strengsett og en reim. Lenke til kommentar
CoffinKriz Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ultimate-guitar.com Bruker den siden vanligvis til Tabulatorer, men skal sjekke ut lære-delen. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ultimate-guitar.com Bruker den siden vanligvis til Tabulatorer, men skal sjekke ut lære-delen. noen JÆVLIG gode guides der til skalaer og improvisasjon tips. Lenke til kommentar
arch enemy Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Noen som har noen bra gitarbøker anbefale på norsk/engelsk. Prøvd med selvlæring i et halvt år nå, men finner ingen bra kilder til alt jeg trenger å lære meg. Har du sjekket paa youtube? Der finner du det meste. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Noen som har noen bra gitarbøker anbefale på norsk/engelsk. Prøvd med selvlæring i et halvt år nå, men finner ingen bra kilder til alt jeg trenger å lære meg. Har du sjekket paa youtube? Der finner du det meste. YouTube er tingen vettu! Det er der jeg har lært alt av teknikker osv. Lenke til kommentar
CoffinKriz Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Noen som har noen bra gitarbøker anbefale på norsk/engelsk. Prøvd med selvlæring i et halvt år nå, men finner ingen bra kilder til alt jeg trenger å lære meg. Har du sjekket paa youtube? Der finner du det meste. YouTube er tingen vettu! Det er der jeg har lært alt av teknikker osv. Problemet er at det er altfor mye der og vanskelig å luke ut det som er bra. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Noen som har noen bra gitarbøker anbefale på norsk/engelsk. Prøvd med selvlæring i et halvt år nå, men finner ingen bra kilder til alt jeg trenger å lære meg. Har du sjekket paa youtube? Der finner du det meste. YouTube er tingen vettu! Det er der jeg har lært alt av teknikker osv. Problemet er at det er altfor mye der og vanskelig å luke ut det som er bra. Ikke nødvendigvis... Det beste er jo det som føles mest naturlig for deg. Hvis noen viser en annen måte tappe på enn andre, så kommer an på deg hvilken video som er best. U see? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Øhm. Jeg føler meg som en liten noob her nå. Jeg har vært i gitarbutikk i dag og fått med meg en Ibanez S770 FM hjem. Jeg har på meg til mandag å bestemme meg om jeg vil kjøpe gitaren. Jeg spiller ganske mye musikk som ikke er mulig å spille med det vanlige EADGHE-oppsettet på gitaren. Derfor har jeg planer om å stemme Ibanezen, om jeg kjøper den, i et mørkere toneleie. MEN det som irriterer meg er at jeg ikke aner hvordan jeg skal få stemt den. Jeg skrudde jo litt på stemmeskruene, men da innså jeg at dette strengelåssystemet holder strengene i den stemminga de har ... Aner ikke hva det egentlig heter, så jeg har ikke funnet noenting på internett. Her er hva jeg mener: Helt til venstre på bildet. Det er de dingsene som skal hjelpe med å holde stemminga... Og siden jeg ikke har peiling på åssen man åpner disse, får jeg ikke stemt gitaren ... Bør jeg være forsiktig ved åpning av disse? Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Det der er vel del av floyd rose-systemet..? Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Du må skru på de.. Men er braco eller hva det heter... Du skal bare skru litt på de, så du kan stemme. Etter det så skrur du de ordentlig på igjen. Det eneste de gjør er at strenger holder seg stemt lenger. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Du må ha en umbraconøkkel for å låse opp.. Men hvis du har gitaren på lån til mandag ville jeg ikke ha begynt å styre med andre stemminger. Det tar tid og er mye prøving og feiling for å sette seg inn i hvordan floyd-rose funker med tanke på oppsett og å gå inn i andre stemminger. Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Signing into this magnificent thread. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 .. og hvem av dere har latt ungen bli igjen i musikk-sjappen? ^^ Edit: Forumets uoffisielle gitar-tråd... Og når tid blir denne tråden offisiell da? ^^ Lenke til kommentar
oOF Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Jeg regner med at du fikk med en instruksjonsbok med hjem. Les den og ikke føkk opp med gitaren uten å vite hva du gjør. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Jeg er på jakt etter en stålstrengs gitar, med en røff lyd for country/blues. Hvilke merker burde man se etter? Har så lite peiling på slike gitarer, men så lyst på en. Så gjerne informer meg litt, så blir jeg svært takknemmelig Edit: Den må såklart funke bra for bottleneck. Endret 5. november 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Du sier ikke noe om budsjett da, men Martin regnes som noe av det ypperste du kan få innen akustiske stålstrengere. Man bør også være obs på at det kan lønne seg å ha egen gitar for bottleneck. Bottlenecken plukker opp masse overtoner, dermed kan det bli "for mye tone" om du bruker en dyr flott gitar. I tillegg er det en stor fordel med høy action når du spiller bottleneck, noe det gjerne ikke er når man spiller "vanlig". Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Budsjett er på 10-14. Takker for info, finnes det noen gitar som er en mellom ting som passer for bottleneck og ellers "vanlig spilling"? Endret 5. november 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hei! Jeg har spilt nå i ca 7 år. ett og ett halv år elgitar og resten akustisk. Jeg lurer på, hva synes dere om denne: http://www.youtube.com/watch?v=aQpCBLTozJE Jeg vet lyden er litt .. rar, men tror feilen ligger på mobilen min som er perverst flink til å ikke ta opp god lyd. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ikke verst Spilt i.. 4 år og driver på med Bohemian Rhapsody Soloen. Er ekstremt dårlig på bending..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå