3rl3nd Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 har dere en strat og anbefale til rundt 8000kr Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Denne er usannsynlig bra til prisen: http://www.vintagegitar.no/content/view/708/100/ Denne koster noe over, men her får du USA-strat som du nok ikke vil oppleve et like tungt prisfall som med Mexico-instrumenter: http://vintagegitar.no/varekatalog/gitar-elektrisk/fender-usa/1386-fender-special-strat Mener at prisen ligger på ett sted mellom 8 og 9000 på specialen. Hvis du er villig til å kjøpe brukt er det enda flere å velge i. De fleste USA standarder går til rundt ditt budsjett, så der er det mye å hente! Pass bare på at du finner et godt instrument til prisen. Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det gikk fint å skru på de skruene, men endte såklart opp med å skru litt for langt, men ikke så veldig mye da, heldigvis. Så takk for hjelp på det, nå er den sweeet Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Heisann...bor for tiden slik at det er veldig upraktisk å spille gitar. Savner imidlertid å spille akustisk gitar. Vurderer å kjøpe en 3/4 gitar, og fylle den med skum (av typen som er i billige madrasser) Vil dette gjøre gitaren stille? Hvor mye ca? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er ikke overbevist! Men, det er kanskje mitt problem. Lukather bruker EMG's Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Og han har ikke en lyd som jeg synes er spesielt god. Beklager! Jeg klarer å få lyd som er nærmere Pink Floyd med mine Ibanez V7, V8 og S1 samt. Fulltone Fulldrive 2 Mosfet! Endret 19. oktober 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Er det stor forskjell i spillegleden mellom akustisk og elektrisk gitar? Føler jeg "kjeder" meg når jeg spiller på akustisk, er så lei av den nå.. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Er det stor forskjell i spillegleden mellom akustisk og elektrisk gitar? Føler jeg "kjeder" meg når jeg spiller på akustisk, er så lei av den nå.. Kommer vell helt an på deg selv? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Da har jeg lært mine første to sanger på gitar. Blackbird (The Beatles) og Such Great Heights (Iron and Wine). Nå gjenstår det bare å synge til. Finner det veldig vanskelig. Noen tips? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Da har jeg lært mine første to sanger på gitar. Blackbird (The Beatles) og Such Great Heights (Iron and Wine). Nå gjenstår det bare å synge til. Finner det veldig vanskelig. Noen tips? Først lær sangen så godt at du kan alt og tar det uten å tenke deg om. Begynn med nynning til du klarer det helt fint. så syng Min fremgang. Lenke til kommentar
arch enemy Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Trenger hjelp til ned "tuning" av en ibanez gitar med edge 3 tredmolosystem. Link til traaden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1269674 Lenke til kommentar
mantex Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Legger inn linken til tråden min her jeg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1270064 uansett. der spør jeg om bra skole, nå spør jeg om bra/grei gitar for en nybegynner (akustisk). snoka litt rundt på nettet og fant ut noen positive svar om merkene 'epiphone, Ibanez og Stagg.' er det veien å gå for en nybegynner? Vil jo ha en gitar som holder litt, men samtidig ikke er i det dyreste laget. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Epiphone er et billig merke av Gibson Stagg er et billig merke av Fender og så har du Ibanez. alle 3 har gode gitarer til prisklassen. så du kan fint kjøpe en gitar derfra. mens jeg personlig ville ha gått til en butikk å prøvd masse gitarer. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Legger inn linken til tråden min her jeg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1270064 uansett. der spør jeg om bra skole, nå spør jeg om bra/grei gitar for en nybegynner (akustisk). snoka litt rundt på nettet og fant ut noen positive svar om merkene 'epiphone, Ibanez og Stagg.' er det veien å gå for en nybegynner? Vil jo ha en gitar som holder litt, men samtidig ikke er i det dyreste laget. gå i en gitarbutikk og prøv gitarer finn en du synes er god å spille på, det er det viktigeste. Ibanez, epiphone, yamaha og cort er merker du kan sjekke ut, men det er viktigere at nettopp du synes gitaren er god å spille på (at strengene passe lave, er lette å trykke ned, og at halsen ikke er for tykk/tynn, ettersom hva du liker best). de fleste gitarer til rundt 2000kr +/- er helt greie Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Stagg er et billig merke av Fender Feil, Stagg har ingenting med Fender å gjøre annet enn at de lager gitarer med stratocaster-design. Squier er "billigmerket" til Fender, selvom det finnes enkelte squier-modeller som koster ca. like mye som de billigste mexico-modellene til Fender. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Stagg er et billig merke av Fender Feil, Stagg har ingenting med Fender å gjøre annet enn at de lager gitarer med stratocaster-design. Squier er "billigmerket" til Fender, selvom det finnes enkelte squier-modeller som koster ca. like mye som de billigste mexico-modellene til Fender. Ja, sorry. miksa om stagg og squire Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ok, trenger litt hjelp nå. Jeg har per idag en akustisk gitar, en elgitar, en elbass, en guitalele og en ukulele. Kort sagt et utvalg strengeinstrumenter i forskjellig størrelser og tyngder. Og i fremtiden vil det bli flere. Jeg vil nå skaffe et skikkelig veggoppheng til alt dette. Jeg ser for meg en horisontal skinne der jeg kan huke fast gitarholdere. Vil nemlig gjerne kunne legge til flere holdere og kunne flytte de bortover på skinna etterhvert som jeg får flere instrumenter. Fins det noe slikt? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 jeg vet at Hercules har vegg oppheng. men de må du feste i veggen. kunne jo evt mekke selv? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Tror det mest ideelle er å feste en planke til veggen, og deretter feste normale vegghengere langs denne. Lenke til kommentar
CoffinKriz Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Noen som har noen bra gitarbøker anbefale på norsk/engelsk. Prøvd med selvlæring i et halvt år nå, men finner ingen bra kilder til alt jeg trenger å lære meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå