Defo Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvorfor har de fleste metal gitarer tynn/slank hals, og blues (telecaster osv.) tykk/feit hals? Jeg spiller hovedsaklig heavy på en gitar med tynn hals, men liker best å spille med tykk hals... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Mange "metal-gitarer" er tilpasset shredding ol. (derfor er båndene ofte veldig flate) og for at det skal gå raskere å flytte hånden så er halsen tynn. Men, det finnes jo lite som er kulere enn å spille metal med f.eks en Telecaster.. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Drit i hvordan den ser ut. følsen den greit i hånda og høres bra ut for deg. spill den. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis du skal spille AC/DC så ville jeg helt klart valgt SG over Melodymaker, men personlig så ville jeg nok heller kjøpt en melodymaker fordi jeg liker lyden i dem og enkelheten. Men, som nevnt lenger oppe. Smaken er som baken. Prøv før du kjøper. Jepp . Men det er ikke slik at jeg bare skal spille AC/DC. Ønsker en god all-round gitar. Tror dere gibson SG funker bra for det eller? Hva synes dere om de svenske hagstrømgitarene? Eller er det andre gitarer dere spesielt synes er good, men som ikke er alt for dyr? Jeg ønsker en letspilt gitar, er ikke akkurat et stortalent for å si det sånn.. Tror jeg skal ta en tur på tre45 butikken i trondheim og prøve ut noen gitarer. SG er IKKE en allround gitar. Jeg ville heller godt for en Hagstrøm-gitar da! Men du burde kjøpe enten Gibson/Epiphone Les Paul eller LTD M-50. Men om du tar M-50'en så bytt humbuckerne til noen aktive EMG'er! Da er lyden perfekt med en Line6 Felxtone 2. Med Flextone2 kan du leke deg med masse forskjellig lyder! Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis du skal spille AC/DC så ville jeg helt klart valgt SG over Melodymaker, men personlig så ville jeg nok heller kjøpt en melodymaker fordi jeg liker lyden i dem og enkelheten. Men, som nevnt lenger oppe. Smaken er som baken. Prøv før du kjøper. Jepp . Men det er ikke slik at jeg bare skal spille AC/DC. Ønsker en god all-round gitar. Tror dere gibson SG funker bra for det eller? Hva synes dere om de svenske hagstrømgitarene? Eller er det andre gitarer dere spesielt synes er good, men som ikke er alt for dyr? Jeg ønsker en letspilt gitar, er ikke akkurat et stortalent for å si det sånn.. Tror jeg skal ta en tur på tre45 butikken i trondheim og prøve ut noen gitarer. SG er IKKE en allround gitar. Jeg ville heller godt for en Hagstrøm-gitar da! Men du burde kjøpe enten Gibson/Epiphone Les Paul eller LTD M-50. Men om du tar M-50'en så bytt humbuckerne til noen aktive EMG'er! Da er lyden perfekt med en Line6 Felxtone 2. Med Flextone2 kan du leke deg med masse forskjellig lyder! Og EMG er allround? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Haha, den var fin! EMG, Allround! Jeg ler! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 EMG vil jo funke til alt, på samme måte som at man kan spille black metal på en Stratocaster. Det funker, men det blir ikke godt tatt imot av puristene Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei brør fra genetisk andre mør' Spilt gitar i ett år nå ca. Bruker en LTD M-50, men føler jeg har begynt å vokse fra den. Ikke i størrelse altså, i tallent Noen som har noen gode gitarer å anbefale? Er helst ute etter noe med lav action og som ikke gir "buzze-lyd" ved å klirre borti de andre båndene nettopp fordi den har lav action? Prøvde en Ibanez gitar (husker ikke modellen) på musikksjappa i Sandvika og ble overrasket over hvor god den var å spille på til den prisen! Den var i sort pianolakk og kosta ca 2K tror jeg. Noen som vet hvilken dette kan være? Lenke til kommentar
Defo Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Mange "metal-gitarer" er tilpasset shredding ol. (derfor er båndene ofte veldig flate) og for at det skal gå raskere å flytte hånden så er halsen tynn. Men, det finnes jo lite som er kulere enn å spille metal med f.eks en Telecaster.. En skulle hatt en Ibanez med EMG og telecaster hals... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kanskje jeg aldri kommer til å forstå greien med EMG, men i mine ører låter de jevnt over dårlig. Beklager!.. Clean-lyden er tynn og pistrete, og vreng-lyden låter omtrent som en veps. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.youtube.com/watch?v=LgZWEAhj3Uo Vet ass, høres ut som om det er en veps i ørene mine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er ikke overbevist! Men, det er kanskje mitt problem. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ref Grand Old Master på tre45 (nå: 4sound), jeg husker aldri hva han heter, så er EMG aktive humbuckere finfint hvis du vil spille metal og ha mye distortion. Til at annet er de bortimot ubrukelige. Han mente likevel at om jeg byttet ut humbuckeren på BC Rich'en min med en EMG ville jeg få forbedret lyd (siden BC Rich's egne er enda verre) (Ja, det er bare en humbucker på gitaren min. Bare en pickup til sammen, faktisk. Kun volum og ikke tone også) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Bare tull og fanteri. Er det latterligste jeg hører. EMG 60 i hals, volum litt ned: Jazzzzzz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Pffft! Bullshit! Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 lol u mad, freebird? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Du anbefalte her oppe en person å kjøpe en gitar med EMG-pickups fordi Gibson SG ikke var allround nok. Hvor er logikken egentlig? Edit: Mener dere helt alvorlig at en person som fortsatt er i den fasen at man ikke har bestemt seg for hvilken sjanger man vil legge seg på skal kjøpe EMG? Mitt første skikkelige gitar-kjøp var en Ibanez RG1570 Prestige, flott gitar, men når jeg nå har bestemt meg for at det er blues som interesserer meg mest så er det ikke akkurat noen optimal gitar. Da burde jeg mye heller ha kjøpt meg en Stratocaster i stedet. Denne kunne jeg også brukt til rock, som var utgangspunktet når jeg kjøpte gitaren. Jeg er ikke negativ til EMG bare fordi jeg skal være vanskelig, dersom man ønsker å spille noe annet enn hard-rock eller metall om noen år så sitter man med skjegget i postkassen og en gitar som er langt fra optimal til formålet. Endret 6. oktober 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ah, du var faktisk enig med MEG angående EMGs, trodde et øyeblikk at jeg hadde hele forumet mot meg på denne Jeg vurderer som sagt sterkt en EMG på min BC Rich - mest fordi selve gitaren kun kan brukes til hardrock/metall pga utseende/form. Det kommer imidlertid et stykke ned i prioriteringskøen min for innkjøp (blant tingene som står foran på listen er trommeutstyr som cymbaler. Spiller begge deler, og akkurat nå er det trommis jeg er) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hehe, så nå at jeg burde ha sitert før jeg svarte. Men EMG er helt sikkert fint til det, det er laget for, men å påstå at det er allround er tøys! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Går det an å få kjøpt noen gitarstrenger til under hundrelappen på internett uten å måtte betale like mye i fraktkostnader? I så fall, hvor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå