Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe en el-gitar og en forsterker for den. Noen som har tips til forsterker? Den skal bare brukes på rommet og jeg ønsker en forsterker med mange funskjoner..Jeg spiller alt fra Eric Clapton til AC/DC. Jeg liker ikke artister som marylin manson og andre som bare skriker istedet for å synge.

Noen som har forslag til en forsterker som passer meg? Den bør ikke være dyrere 3-4 tusen..

Endret av Kikkirikki
Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe en el-gitar og en forsterker for den. Noen som har tips til forsterker? Den skal bare brukes på rommet og jeg ønsker en forsterker med mange funskjoner..Jeg spiller alt fra Eric Clapton til AC/DC. Jeg liker ikke artister som marylin manson og andre som bare skriker istedet for å synge.

Noen som har forslag til en forsterker som passer meg? Den bør ikke være dyrere 3-4 tusen..

kom deg til en butikk. plukk opp en gitar og en forsterker. spill. repepter til du finner en combo som du liker! Vi her på forumet er ikke deg som VET hva slags lyd du er ute etter ^^

Lenke til kommentar

kom deg til en butikk. plukk opp en gitar og en forsterker. spill. repepter til du finner en combo som du liker! Vi her på forumet er ikke deg som VET hva slags lyd du er ute etter ^^

Skal nok gjøre det en dag ja...Men jeg lurer på hva dere synes om de billigste gibson-gitarene, noe som denne f. eks? : http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2541 eller kanskje denne http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2544

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hvis du skal spille AC/DC så ville jeg helt klart valgt SG over Melodymaker, men personlig så ville jeg nok heller kjøpt en melodymaker fordi jeg liker lyden i dem og enkelheten. Men, som nevnt lenger oppe. Smaken er som baken. Prøv før du kjøper. :)

Lenke til kommentar

Skal nok gjøre det en dag ja...Men jeg lurer på hva dere synes om de billigste gibson-gitarene, noe som denne f. eks? : http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2541 eller kanskje denne http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2544

Personlig synes jeg du burde hoppe til en Gibson Les Paul Studio som koster noen tusen mer. vet ikke hvordan Sg gitarene er.

Lenke til kommentar

Hvis du skal spille AC/DC så ville jeg helt klart valgt SG over Melodymaker, men personlig så ville jeg nok heller kjøpt en melodymaker fordi jeg liker lyden i dem og enkelheten. Men, som nevnt lenger oppe. Smaken er som baken. Prøv før du kjøper. :)

Jepp :thumbup: . Men det er ikke slik at jeg bare skal spille AC/DC. Ønsker en god all-round gitar. Tror dere gibson SG funker bra for det eller? Hva synes dere om de svenske hagstrømgitarene? Eller er det andre gitarer dere spesielt synes er good, men som ikke er alt for dyr? Jeg ønsker en letspilt gitar, er ikke akkurat et stortalent for å si det sånn..

Tror jeg skal ta en tur på tre45 butikken i trondheim og prøve ut noen gitarer.

Lenke til kommentar

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIII!!!!! :realmad: :realmad: :realmad: :realmad:

Klarte akkurat å få en stygg bulk i Les Paulen min :cry: :cry: :cry:

post-189740-1284319141,6093_thumb.jpg

Noen som vet om det går ann å få fikset?

Det der gjør du ingenting med... Det er ett velkjent faktum at gitarer får skjønnhetsflekker etterhvert som de brukes. Det gir bare gitaren ett litt mer personlig preg.

Å kjøpe ferdigslitt forstår jeg mindre av... det blir bare å lyge på cv'n :dontgetit:

Når en 13åring drasser rundt på en worn Fender Stratocaster som koster 2000,- mer fordi den ble gitt en real omgang med slipepapiret så er det likevel ingen som tror at han har vært på tour i 30 år med gitaren.

Husker panikken selv når min første nye gitar fikk noen hakk... i dag, snart 20 år etter så er det bare min dokumentasjon på at gitaren har vært gjennom en del :cool:

Lenke til kommentar

Noen som har tips til et billig kabinett som er lett å få tak i i Oslo og som funker fett med en Orange Rockerverb 100 topp?

Ønsker meg egentlig en 2x12 Orange, men ingen som selger dette brukt virker det som…

Vet ikke om du har skaffa deg noe, men thomann selger billige 2x12-kabinettet med gode elementer og finfin byggekvalitet. Ga rundt 2k for mitt, ferdig shippet og fortollet/momsifisert.

Lenke til kommentar

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIII!!!!! :realmad: :realmad: :realmad: :realmad:

Klarte akkurat å få en stygg bulk i Les Paulen min :cry: :cry: :cry:

post-189740-1284319141,6093_thumb.jpg

Noen som vet om det går ann å få fikset?

En bulk i en Les Paul er ikke det samme som en bulk på en bil :)

Spørs. Hva verdsetter du høyest? Bilen eller Gitaren?

mitt valg er Gitaren.

Lenke til kommentar

Skal lære meg en lang sang med mange småsoloer. Noen tips om hvordan klare å huske ting bedre? :p

tenk deg sangen som biter:

Du har

Intro - vers - refreng - bridge - solo

om du ikke har noe for jævelig avansert så gjenter refreng og vers.

da tenker du sang.

sangen er delt opp i Intro - vers - refreng - bridge - solo. dette tenker du deg i induviduele biter

SOLOENE tenker du som egene biter som skal plasseres i bitene til verset osv.

litt avansert tenke måte tror jeg.

Lenke til kommentar

Skal lære meg en lang sang med mange småsoloer. Noen tips om hvordan klare å huske ting bedre? :p

Du har

da tenker du sang.

sangen er delt opp i Intro - vers - refreng - bridge - solo. dette tenker du deg i induviduele biter

Det er maaange små soloer/Licks... :p

Sangen er Thin Lizzy - Still in love with you btw :p

Lenke til kommentar

Du har

da tenker du sang.

Det er maaange små soloer/Licks... :p

Sangen er Thin Lizzy - Still in love with you btw :p

bruk en 30 min og sorter ut det du ikke trenger. som om det står flere vers som er helt like. osv. så finner du soloene. lær deg refrengene og evt vers og dette Så begynner du med soloer. ikke alt på en gang :)

Om du vill lære deg å huske lange sanger så anbefaler jeg å prøve ut Green Day - jesus of surburbia eller Homecoming. lette sanger men de er på en 10 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...