Framifrå Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Anbefaler å teste chordie.com, alle sangene som det er mye å lære av. Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Begynner å skjønne det litt nå, eneste jeg ikke er helt med på: Når man leser noter, så ser man jo hvor lenge man skal "holde" en tone/grep og hvor mange slag man skal ha. F.eks så holder man en hel note i 4 slag, halv 2 slag osv. Men på sånne skal jeg bare slå 4 slag per grep, uten å holde noen toner lengre, så blir vel det helt feil? Er alle grep da 4 "kvarte" noter liksom? Og når bytter jeg grep? når jeg skal synge det ordet som grepet står over? Endret 7. september 2010 av Orcuz Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Begynner å skjønne det litt nå, eneste jeg ikke er helt med på: Når man leser noter, så ser man jo hvor lenge man skal "holde" en tone/grep og hvor mange slag man skal ha. F.eks så holder man en hel note i 4 slag, halv 2 slag osv. Men på sånne skal jeg bare slå 4 slag per grep, uten å holde noen toner lengre, så blir vel det helt feil? Er alle grep da 4 "kvarte" noter liksom? Og når bytter jeg grep? når jeg skal synge det ordet som grepet står over? ikke bind deg til noter eller tabs. bruk øra! Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Begynner å skjønne det litt nå, eneste jeg ikke er helt med på: Når man leser noter, så ser man jo hvor lenge man skal "holde" en tone/grep og hvor mange slag man skal ha. F.eks så holder man en hel note i 4 slag, halv 2 slag osv. Men på sånne skal jeg bare slå 4 slag per grep, uten å holde noen toner lengre, så blir vel det helt feil? Er alle grep da 4 "kvarte" noter liksom? Og når bytter jeg grep? når jeg skal synge det ordet som grepet står over? ikke bind deg til noter eller tabs. bruk øra! Ja... eller ikke.... Liker å ha det på papir jeg ;-) Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Begynner å skjønne det litt nå, eneste jeg ikke er helt med på: Når man leser noter, så ser man jo hvor lenge man skal "holde" en tone/grep og hvor mange slag man skal ha. F.eks så holder man en hel note i 4 slag, halv 2 slag osv. Men på sånne skal jeg bare slå 4 slag per grep, uten å holde noen toner lengre, så blir vel det helt feil? Er alle grep da 4 "kvarte" noter liksom? Og når bytter jeg grep? når jeg skal synge det ordet som grepet står over? ikke bind deg til noter eller tabs. bruk øra! Ja... eller ikke.... Liker å ha det på papir jeg ;-) bruk Tabs osv. men ikke følg dem til punk å prikke lurer du på når du skal skifte grep osv? hør på sangen Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Det er sant, men er så vanskelig å høre, derfor jeg liker veldig godt de som følger med Learn and Master guitar. Der er det Chords, men også noter under, så da vet du akkuratt hvor mange slag du skal ha, hvor lenge du skal holde hver tone og alt =) Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hvilken strengetykkelse vil dere anbefale til metal, noe lignende black metal? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hvilken strengetykkelse vil dere anbefale til metal, noe lignende black metal? Streng tykkelse går på tone og stemming. spørs hva slags stemming du skal ha osv. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Spørs hva du liker osv. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Som den over, bruk det du liker. Var det ikke Kurt Cobain som brukte pianostrenger på gitaren for de hadde vanskeligere for å ryke? Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Som den over, bruk det du liker. Var det ikke Kurt Cobain som brukte pianostrenger på gitaren for de hadde vanskeligere for å ryke? Det er vel mer en urban myth. Men vet at Jimmy Page brukte banjostrenger på Les Paulen sin.. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 De (Edge, Jack White og Jimmy Page) snakket om strengene i "it might get loud" blu-rayen, som forøvrig er en bra film å se om du liker enten Zeppelin, U2, the White Stripes, eller gitar generelt :!: Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 De (Edge, Jack White og Jimmy Page) snakket om strengene i "it might get loud" blu-rayen, som forøvrig er en bra film å se om du liker enten Zeppelin, U2, the White Stripes, eller gitar generelt :!: Enig. Utrolig... morsom film for musikkintresserte generelt. Også intressant å vite hvordan ting startet for de forskjellige osv Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Har nå flyttet i leilighet og tror det er greit å bytte ut min valveking 112. Noen som tror at en Fender Vibro Champ XD kan være et godt valg? Noen som har prøvd den? Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Har ikke spilt så mye gitar så jeg vet ikke helt hva jeg liker, vil ha litt tykkere enn jeg har nå, tror jeg har 011. Noen som kan anbefale meg en bra gitar med en pris på ca. 4000-5000 kr? Skal spille metal! Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Har ikke spilt så mye gitar så jeg vet ikke helt hva jeg liker, vil ha litt tykkere enn jeg har nå, tror jeg har 011. Noen som kan anbefale meg en bra gitar med en pris på ca. 4000-5000 kr? Skal spille metal! pell deg i nærmeste gitar sjappe og spill på masse gitarer. den som "synger" til deg eller føles riktig er den du tar. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Who says av John Mayer, hvrodan er introen? Vet den er i D Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 http://www.ultimate-guitar.com/tabs/j/john_mayer/who_says_ver2_tab.htm Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Begynt å spille lette morsomme sanger nå. Coldplay - The Scientist, Train - Hey, Soul Sister. Rise Agenst - Hero of war Pendulum - Watercolour Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå