Foxboron Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hm, da kan det egentlig være jeg tenker feil, for jeg hører den takten ganske mange sanger i en 4/4 kan du bruke 4 fjerde dels noter osv: Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Ja, det er sånn jeg tenker! haha, har egentlig aldri lært å bruke noter, bare å bruke tabs.. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Ja, det er sånn jeg tenker! haha, har egentlig aldri lært å bruke noter, bare å bruke tabs.. du tenker at en takt som i realiteten er 4/4 er 1/4. og at 4 takter med 1/4 blir 4/4 noter er lett. bare ganger og dele Endret 31. august 2010 av JuletreDuden Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Stress Musikk er basert på noter. noter er basert på musikk. Du må lære deg det før eller senere driver du med musikk ^^ Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Absolutt, har tenkt på det lenge, men spiller bare for gøy, tar det ikke så seriøst Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Absolutt, har tenkt på det lenge, men spiller bare for gøy, tar det ikke så seriøst Men da blir spørsmålet: hva er seriøs spilling og hva er "gøy" spilling ? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Så absolutt, det er vel heller når du satser på det, og spiller selv om det i perioder blir litt kjedelig? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Så absolutt, det er vel heller når du satser på det, og spiller selv om det i perioder blir litt kjedelig? Spilt de samme sangene i 4 år. ikke blitt noe kjedeligere av den grunn Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg har sånn at i perioder orker jeg bare ikke spille gitar jeg Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Har ikke orket å spille på to måneder nå, mest pga gitaren min. men pga skole kan jeg ikke ha en jobb ved siden av og de 20.000 jeg har tjent i sommer skal gå til skole og uteliv, dog ikke i en ny gitar.. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Skjønner ikke hvordan du kan se på selve gitaren som en hindring med mindre den er totalvrak... Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er starten på Guns N' Roses - Sweet child o mine. Prøv den selv. Åja.. Hørte det nå, når jeg spelte det. Er mer vandt til den originale tabben, der gitaren er stemt 1/2 tone ned. Derfor jeg ikke så det Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Er det noen gode nettsider som tilbyr en ordentlig gjennomført opplæring i gitar. Betaler gjerne noen kroner for et sikkelig opplegg. Syntes jeg står alt for stille læringsmessig om dagen og kunne tenkt meg et ordentlig opplegg. Har desverre ikke tilgang til Gitarlærer her jeg bor nå. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg synes Justinguitar sin side er utrolig fin å kike på. Varirert og bra opplæring! Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ah, den er det lenge siden jeg har vært innom. Får ta en titt der Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Stress Musikk er basert på noter. noter er basert på musikk. Du må lære deg det før eller senere driver du med musikk ^^ Nja... Marius Müller kunne ikke noter. Kleshenger og golfkøller kalte han det visst skal vi tro Ingrid Bjørnov. Vil påstå at han klarte seg greit rent musikalsk helt fram til han la inn årene. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Tviler sterkt på at Müller var helt blank når det kom til teori. Om han kunne spille ut ifra et noteark er selvfølgelig ikke sikkert, men han visste nok godt hva en E7#9 var og hva han skulle gjøre om han fikk beskjed om å spille en slow-blues i G og 3/4 . Det samme gjelder for endel andre gitarhelter som påstår at dem er blanke på teori og at dem bare spiller fra hjertet eller levra. Er visst blitt sånn at i enkelte kretser så er det ikke rock n roll å kunne teori. Man trenger selvfølgelig ikke lære seg alt om to-fem-en og altererte skalaer og dim og kirketonearter, men litt basiskunnskap så man kan kommunisere med andre er en stor fordel å kunne. Skal du spille med noen som spiller noe annet enn gitar eller bass, så nytter det ikke å prate om hvilket bånd på hvilken streng man er på. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Men du trenger ikke vite hvilken golfkølle som skal på hvilken tråd heller for å vite hvordan akkorder og skalaer er bygd opp... så en kan fint gå gjennom et liv som gitarist uten å kunne noter. Men det stopper fort opp dersom alt en kan av teori er å kjenne igjen mønster for å holde akkorder ja. Ikke så mye noter her, men bra med teori likevel... har en dette spikra så komme en langt: Jazz Guitar Lessons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå