NoNamesLeft Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Første gangen jeg så AC/DC live at Donnington. Alt det fantastiske greiene Angus gjorde med gitaren sin... det var magisk! Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=oukqBcCn7ys Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=s3Adgtjb-6s&feature=related Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Låta som i alle fall fikk meg til å ville lære å spele gitar, er Break On Through av The Doors. Det første riffet eg lærte meg var Satisfaction av Stones, og la nok i stor grad grunnlag for at eg berre skulle skite i soloar og heller spele stilige riff. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Var vel ikke noen spesiell låt som fikk meg hekta, men AC/DC og en pushende og tålmodig far som satt seg ned og lærte bort diverse førsteposisjons-grep har veldig mye av æren. Lenke til kommentar
Tinee Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Heisann Har nettopp klart å slite gitarstrengen min Kjøpt en ny streng, men aner ikke hvordan man fester den og knyter knuten Er forresten en nylongitar og den nederste blanke strengen (1E) Håper på svar Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Heisann Har nettopp klart å slite gitarstrengen min Kjøpt en ny streng, men aner ikke hvordan man fester den og knyter knuten Er forresten en nylongitar og den nederste blanke strengen (1E) Håper på svar google: http://emedia.leeward.hawaii.edu/frary/changing_strings.htm vet ikke hvor mye dette hjelper Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Heisann Har nettopp klart å slite gitarstrengen min Kjøpt en ny streng, men aner ikke hvordan man fester den og knyter knuten Er forresten en nylongitar og den nederste blanke strengen (1E) Håper på svar http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/Guitar/Setup/classical/ClassicStr/classicstr1.html red: evt den over.. Endret 1. august 2010 av edge Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hei. Holder på å bytte strenger på min akustiske. Har aldri gjort det før. Prøvde meg med den øverste E strengen, har jeg gjort det riktig? Finner ikke noe nyttige tutorials på hvordan man skal gjøre det heller ! takker på forhånd om noen tips eller sider hvor jeg kan lære dette! Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg har begynt å se litt på skalaer. Er det noen her som kunne fortalt meg hensikten med å lære dem? Og er det egentlig noen vits i å pugge dem? Er det vits? I mine øyne ja. Først og fremst for å få musikk forståelse, men det er ikke noe vits i å lære en skala om man ikke vet hva en skala er. Hva er vitsen med en rad av noter? Hva kan jeg gjøre med de? Det er vel sånt man må finne ut av, ellers er en skala bare noe kryptisk. Men hvor kult er det ikke å dra fram gitaren og fyre løs en improvisasjon med en spansk skala? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg pleier å dra strengen gjennom hullet i "vinsjen" (av mangel på bedre ord), og bare stramme i vei. Den vil slippe litt streng gjennom hullet iløpet av de første 2, kanskje 3 rundene, men så tar den skikkelig tak etterhvert. Knuter burde i alle fall ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Man bør låse strengen da for mange runder rundt stemmeskruen svekker gitarens evne til å holde stemmingen. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Finnes det noen god måte å låse en streng på uten locking tuner? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ja. Har en god nettside på det, finner den selvfølgelig ikke nå. Men det jeg gjør med Explorern min: - Setter stemmeskruene slik at hullet tvers igjennom går sidelengs, parallelt med nøtta - Fører strengen gjennom hullet fra innsiden og ut (du skjønner hva jeg mener, strengen går ut mot oversiden av gitaren) - Bøyer strengen rundt stemmeskrue-stanga på oversiden, krysser strengen (altså det fra skruen til bridgen) på undersiden og gir den en skarp knekk oppover - Strammer stemmeskruene motsatt vei av klokka På gitarer med 3+3 konfigurasjon blir det vel motsatt på de tre lyseste strengene Lenke til kommentar
mikkahirunin Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Kjøpte for en måneds tid siden en Fender Super Champ XD. Syns den leverer bra, men sliter med summing og skurring ved lave frekvenser. Spiller jeg utrolig lavt låter det bra, men bare jeg skrur opp til 3 (av 10), blir skurringen alt for påtrengende. Har noen peiling på hva som kan forårsake dette? Lenke til kommentar
mikkahirunin Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Kjøpte for en måneds tid siden en Fender Super Champ XD. Syns den leverer bra, men sliter med summing og skurring ved lave frekvenser. Spiller jeg utrolig lavt låter det bra, men bare jeg skrur opp til 3 (av 10), blir skurringen alt for påtrengende. Har noen peiling på hva som kan forårsake dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Skurring eller brum? Du kan prøve å bytte kabel. Lenke til kommentar
mikkahirunin Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Brumming er vel kanskje mer korrekt. Har prøvd flere kabler, men dessverre gir alle samme resultat. Har også prøvd forsterkeren i forskjellige rom, og brummingen forandres ikke. Andre forslag? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Brumming er vel kanskje mer korrekt. Har prøvd flere kabler, men dessverre gir alle samme resultat. Har også prøvd forsterkeren i forskjellige rom, og brummingen forandres ikke. Andre forslag? Mikrofonen i gitaren? sprengt høyttaler? ellers så kan det jo våre statisk elektrisitet vis du bruker sokker eller spiller på teppe. Lenke til kommentar
mikkahirunin Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Takker for svar. Pickup(ene) er det ikke, da jeg har spilt med gitaren på andre forsterkere. Sprengt høyttaler tror jeg heller ikke det er med tanke på at lyden har vært der fra første stund. Kan det være noe galt med selve forsterkeren? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Statisk elektrisitet... spiller du med sokker på et teppe ? Lenke til kommentar
mikkahirunin Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hva jeg har på meg og hvor jeg spiller varierer veldig, og all erfaring tilsier at resultatet blir det samme. Har spilt barbeint óg på parkett flere ganger, det hjelper dessverre ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå