Khaffner Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Noen her som klarer å fiske frem tabs/GP til denne? Spesielt klimpringa i versene jeg ikke klarer å ta på gehøret [YOUTUBE] [/YOUTUBE] Endret 14. juli 2010 av khaffner Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Har sett litt på denne i det siste. Noen som vet om dette er noe bra? Evt. Trenger jeg noe mer utstyr enn denne til hjemmebruk? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Er det noen som har erfaringer med www.stringsandbeyond.com? Har lyst til å bestille et par kabler og noen plekter. Hvor lang tid pleier det ta før ting kommer og hvor mye frakt må jeg betale? Endret 15. juli 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Har sett litt på denne i det siste. Noen som vet om dette er noe bra? Evt. Trenger jeg noe mer utstyr enn denne til hjemmebruk? Et godt lydkort er å anbefale, men ikke påkrevd. Morsomt utstyr det der, har prøvd det endel og kan finne på mye sprell! Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Har sett litt på denne i det siste. Noen som vet om dette er noe bra? Evt. Trenger jeg noe mer utstyr enn denne til hjemmebruk? Et godt lydkort er å anbefale, men ikke påkrevd. Morsomt utstyr det der, har prøvd det endel og kan finne på mye sprell! Men vil det funke som erstaning for forsterker? (hjemmebruk) Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hei, skal begynne å øve serriøst nå. Har liksom alltid satt meg ned og klunga på gitaren, men nå er jeg i et band med noen kompiser. Jeg skal spille rhytm, trenger en lettlest bok, som tar for seg basic gitarteknikker, rytme og litt musikk teori. Har fra før av en av Guthrie Govans bøker, men den er for vanskelig. Tenkte litt på Troy Stetina sine bøker, denne f.eks http://www.amazon.co...ref=pd_sim_b_1. Noen som har erfaringer med hans bøker? På forhånd takk. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Vel, det spørs hva vil du forventer av en forsterker. Det er ikke i nærheten av å reprodusere lyden fra en god rørforsterker, ei heller vil du få fylden et godt 12" element gir. Men til øving og enkle innspillinger så funker det fjell Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Vel, det spørs hva vil du forventer av en forsterker. Det er ikke i nærheten av å reprodusere lyden fra en god rørforsterker, ei heller vil du få fylden et godt 12" element gir. Men til øving og enkle innspillinger så funker det fjell Flott! Har en gammel Peavey Rage til å hejmmebruk nå, men til konserter å sånt får jeg lånt uansett. Så nå blir det nok kjøp. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Fikk omsider tak i en Line 6 M9 i dag. Skal bli godt å få bytta ut litt effekter og gå ned i pedalbrettstørrelse Merker jeg er farlig keen på en Goldtop for tiden. Hvilke japsekopier lønner det seg å se på? Mest fysen på en Edwards, men ikke så ofte disse kommer på eBay og da blir ofte totalprisen oppimot 9000kr, noe jeg ikke har så lyst til å betale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hva med å handle en Edwards direkte fra Japan da? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Er en del snasne butikker som sender til Norge. Holdt på å kjøpe en MIJ Jazzmaster for en stund tilbake, og det var ikke så skrekkelig dyrt. Den butikken jeg så på solgte hovedsaklig brukte gitarer, men det er vel bare bra, eller? Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Men vil det funke som erstaning for forsterker? (hjemmebruk) Mja, Guitar Rig er vel heller et annet alternativ enn en erstatning. Det er en del år siden jeg prøvde Guitar Rig men husker jeg var ganske imponert over lyden i forhold til Line 6 Toneport, dog var det mer latency i Guitar Rig. Selv bruker jeg en Fractal Audio Axe-FX som er lysår forbi Line 6 sine greier og emulerer en rørforsterker ganske bra hva enkele innspillinger angår. Har ikke fått testet den som preamp med rørslutt-trinn og kabinett så jeg vet ikke hvordan den måler seg mot en rør-preamp. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg bruker Behringer UCG102 med GuitarRig4. Er storfornøyd Sliter ikke med Latency, og lyden man bruker når man tar opp på GuitarRig er ganske bra lossless kvalitet, Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Men ca hvor mye latency vil jeg få fra en Guitar Rig panel? Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg prøvde det på en Mac med Apogee lydkort, og der var det ikke snakk om stort latency. 20 ms ellerno. Men med et USB-lydkort vil det muligens bli noe mer? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Er det noen som har tips til plasser jeg kan selge to gitarer og en forsterker, bortsett fra Finn.no og nettauksjoner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 www.gitarnorge.no Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Q: Hvilken låt var den som fikk dere hekta på gitar? Meg: http://www.youtube.com/watch?v=6VAkOhXIsI0 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det er et enkelt spørsmål. Svaret er: 1965 - Keith Richards - "I can't get no satisfaction". Jeg gikk i andre klasse på folkeskolen, og ble hekta, både på gitar og på Stones. Min første gitar fikk jeg ikke før 4 år senere. Den var akustisk og med nylonstrenger, ikke akkurat drømminstrumentet. Men det løste seg nårjeg fikk puttet mikrofonen fra båndopptageren inn i lydhullet på gitaren og skrudd input og volum på fullt. (Så lenge høyttalerne varte.) Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg holder på å rydde opp i huset, og det dukker opp mye rart. Inne i en krok fant jeg min gode gamle Roland Bolt-60. (Med gammel mener jeg 30 år gammel.) Fortsatt i god spillbar stand. Ikke så mye crunch i distortion-kanalen lenger, (det var da heller aldri dens sterke side), men det har man pedaler til. 60 watt, som navnet antyder. Transistor preamp, rør sluttrinn, romklang. Den klarer seg godt i et band. Jeg hadde spart på den så junior kunne ha noe å spille på, men han tjener egne penger nå og har kjøpt seg sin egen forsterker og gitar. Så Bolt'en søker et godt hjem. Jeg skal ikke ha noe for den, (kjøp og salg er da heller ikke tillatt på forumet), men vil heller ikke ha noen kostnader med dette. Så hvis noen har lyst på den, og kan komme og hente den (jeg kan eventuelt levere i Bergen), så skal du få den helt gratis. Send meg en PM om du er interessert. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå