Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, skal begynne å øve serriøst nå. Har liksom alltid satt meg ned og klunga på gitaren, men nå er jeg i et band med noen kompiser. Jeg skal spille rhytm, trenger en lettlest bok, som tar for seg basic gitarteknikker, rytme og litt musikk teori. Har fra før av en av Guthrie Govans bøker, men den er for vanskelig. Tenkte litt på Troy Stetina sine bøker, denne f.eks http://www.amazon.co...ref=pd_sim_b_1. Noen som har erfaringer med hans bøker? På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Vel, det spørs hva vil du forventer av en forsterker. Det er ikke i nærheten av å reprodusere lyden fra en god rørforsterker, ei heller vil du få fylden et godt 12" element gir.

 

Men til øving og enkle innspillinger så funker det fjell :)

Flott! :D

Har en gammel Peavey Rage til å hejmmebruk nå, men til konserter å sånt får jeg lånt uansett. Så nå blir det nok kjøp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk omsider tak i en Line 6 M9 i dag. Skal bli godt å få bytta ut litt effekter og gå ned i pedalbrettstørrelse :p

 

Merker jeg er farlig keen på en Goldtop for tiden. Hvilke japsekopier lønner det seg å se på? Mest fysen på en Edwards, men ikke så ofte disse kommer på eBay og da blir ofte totalprisen oppimot 9000kr, noe jeg ikke har så lyst til å betale.

Lenke til kommentar

Men vil det funke som erstaning for forsterker? (hjemmebruk)

Mja, Guitar Rig er vel heller et annet alternativ enn en erstatning. Det er en del år siden jeg prøvde Guitar Rig men husker jeg var ganske imponert over lyden i forhold til Line 6 Toneport, dog var det mer latency i Guitar Rig. Selv bruker jeg en Fractal Audio Axe-FX som er lysår forbi Line 6 sine greier og emulerer en rørforsterker ganske bra hva enkele innspillinger angår. Har ikke fått testet den som preamp med rørslutt-trinn og kabinett så jeg vet ikke hvordan den måler seg mot en rør-preamp.

Lenke til kommentar

Det er et enkelt spørsmål. :)

 

Svaret er: 1965 - Keith Richards - "I can't get no satisfaction". Jeg gikk i andre klasse på folkeskolen, og ble hekta, både på gitar og på Stones. Min første gitar fikk jeg ikke før 4 år senere. Den var akustisk og med nylonstrenger, ikke akkurat drømminstrumentet. Men det løste seg nårjeg fikk puttet mikrofonen fra båndopptageren inn i lydhullet på gitaren og skrudd input og volum på fullt. (Så lenge høyttalerne varte.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg holder på å rydde opp i huset, og det dukker opp mye rart.

 

Inne i en krok fant jeg min gode gamle Roland Bolt-60. (Med gammel mener jeg 30 år gammel.) Fortsatt i god spillbar stand. Ikke så mye crunch i distortion-kanalen lenger, (det var da heller aldri dens sterke side), men det har man pedaler til. 60 watt, som navnet antyder. Transistor preamp, rør sluttrinn, romklang. Den klarer seg godt i et band.

 

Jeg hadde spart på den så junior kunne ha noe å spille på, men han tjener egne penger nå og har kjøpt seg sin egen forsterker og gitar.

 

Så Bolt'en søker et godt hjem. Jeg skal ikke ha noe for den, (kjøp og salg er da heller ikke tillatt på forumet), men vil heller ikke ha noen kostnader med dette. Så hvis noen har lyst på den, og kan komme og hente den (jeg kan eventuelt levere i Bergen), så skal du få den helt gratis.

 

Send meg en PM om du er interessert.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...