NoNamesLeft Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 noen her som vet om en sånn "tab" side for ukulele eller?? Tenkte å kjøpe meg en ukulele, men jeg kan absolutt ingen ting på en sånn liten gitar :S bare google "ukulele tabs"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Kjenner jeg har en ekstrem GAS som kommer krypende: http://www.hamerguitars.com/?fa=talla ... Uhyggelig følelse i grunnen. Bare synd at prisen er høyere enn jeg har inntekt totalt i løpet av ett år. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nå etter å ha spilt el-gitar og bass i flere år har jeg nå bestemt meg for å gå til innkjøp av en nylongitar, men jeg er helt blank på denne typen gitarer. Er det noen som kan fortelle hva man skal tenke på når man prøver disse i butikken? Hvilke merker/håndtverkere som er gode? Eller annen nyttig informasjon om nylongitarer. Har for tiden en svært dårlig en som er i -1000kr prisklassen. Tar meg friheten til å bumpe meg selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Admira kan nok være verdt en kikk. Utover det så gir vel de vanlige japanske merkene også her mye gitar for pengene. (Ibanez, Yamaha). Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Kjenner jeg har en ekstrem GAS som kommer krypende: http://www.hamerguitars.com/?fa=talla ... Uhyggelig følelse i grunnen. Bare synd at prisen er høyere enn jeg har inntekt totalt i løpet av ett år. Nice... Hamer er ultrakvalitet Endret 10. juli 2010 av jon67 Lenke til kommentar
Hello Nasty Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Funker denne gitaren for en som bare vil spille gitar som hobby, eller? Kommer sikkert bare til å spille simple sanger av Neutral Milk Hotel og sånn. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Joda, men husk at de fleste akustiske sanger (i hvert fall innen pop/rock) spilles på stålstrengere, og ikke nylon. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det er sikkert en helt grei gitar hvis du er venstrehendt. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Funderer veldig på om jeg skal kjøpe Ibanez RGA72 med eller uten tremolo... Skal brukes til metal. Er jo kult å kunne leke seg med en tremolo, men ankepunkter er 1500,- høyere pris og mer vedlikehold... Argh... klarer ikke bestemme meg Lenke til kommentar
Hello Nasty Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Den blå! Svart blir bare litt for harry. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Den blå! Svart blir bare litt for harry. +1 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Defo: Helt klart den blå Lenke til kommentar
Defo Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hmm, alle jeg har snakket med hjemme mener den sort/grå er finest Skal ikke være lett. Får vel bare være opp til om jeg vil ha et tremolo system eller ikke. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Er det noen som vet noen nyttige ting å lære seg på gitar. Kan det meste grunnleggende, noter og diverse.(Spiller mest klassisk gitar). Jeg har begynt å se litt på skalaer. Er det noen her som kunne fortalt meg hensikten med å lære dem? Og er det egentlig noen vits i å pugge dem? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Det kommer helt an på hva ambisjonsnivået ditt er, og hva du vil bruke gitarspillingen til. Endret 13. juli 2010 av Husam Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg kommer til å være amatør på gitar, og det er mest for egen spilling. Jeg ønsker egentlig å bli en bedre musiker, og å lære meg å lese noter flytende. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hmm ok, men spiller du andre instrumenter og har du ambisjoner om å lage egen musikk? Eller vil du bare lære litt gitar for å kunne spille Idyll og Wish You Were Here for damene på nasch? Skalaer er det man bygger musikkstykker med for å få låter til å høres "bra" ut. For å f.eks. improvisere soloer med gitar vil jeg si det er helt nødvendig kunnskap, for å skrive musikk er det ekstremt hjelpsomt. Om du bare vil spille andres musikk klarer du deg nok veldig fint uten å kunne så mye teori. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hvem vet, kanskje jeg en dag komponerer noe:P Jeg kan spille etter tabs, og jeg klarer å spille rytmiske sanger. Det jeg ønsker er bare det å bli i stand til å spille sanger uten å måtte lese noter/tabs til dem, og det å kunne lese vanskelige noter, og å være i stand til å spille stykket uten å bruke for lang tid. For øyeblikket spiller jeg mest akustisk, selv om jeg har en elektrisk gitar, og jeg skal starte med fiolin snart. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Tja, for å spille musikk du hører uten å saumfare internett for gode "tabs" er egentlig den eneste medisinen å trene øret ditt. God gehør har kun med talent og trening å gjøre, du trenger ikke nødvendigvis å kunne så mye musikkteori. For å si det litt enkelt er nok musikkteori viktigst for de som vil skape sin egen musikk fra scratch. Ihvertfall når det gjelder gitar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå