Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med justering av truss rod her?

Halsen på gitaren min bøyer oppover. Blir veldig mye fret buzz på fret 1-7

Har nå skrudd truss roden med klokka veldig mye nå uten at det har hjulpet en dritt. Blir jo tyngre å tyngre å skru, men ser ingen endring i halsen...

Dette begynner å bli sykt irriterende nå.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med justering av truss rod her?

Halsen på gitaren min bøyer oppover. Blir veldig mye fret buzz på fret 1-7

Har nå skrudd truss roden med klokka veldig mye nå uten at det har hjulpet en dritt. Blir jo tyngre å tyngre å skru, men ser ingen endring i halsen...

Dette begynner å bli sykt irriterende nå.

aiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiai......

blir det tyngre vill det si at truss rodden blir mindre... med andre ord: your fuck'd.

skru den andre veien. pluss: du skal ikke skru VELDIG MYE, bare litt om gang og vente.

EDIT:

http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-adjust-the-truss-rod-on-a-guitar.html

ja, du er fuck'd. pell deg til en musikk sjappe og få noen som kan detta til å fikse det <.<

Endret av JuletreDuden
Lenke til kommentar

Ettersom jeg skjønte så måtte jeg stramme for å få halsen til å rette seg, siden halsen bøyde oppover. Hvorfor er jeg fuck'd?

doh, kombinasjon med lite søvn og sukker ikke bra for hjernen.

slik jeg tenkte måtte du løse på truss rod'n for å fikse det. men, hvor mye var det du skrudde?

Lenke til kommentar

Er det slik at single-coil pickuper lettere tar inn mer støy og uønskede lyder enn humbuckere? Var i en butikksjappe og så på en ny gitar, og han sa noe liknende.

EDIT:

current on the coils as the strings vibrate. The two coils have opposite polarity, opposite windings and are connected in series which causes noise and interference to be significantly reduced via common-mode rejection. Humbuckers get their name from the fact that they cancel out the interference (they "buck the hum") induced by alternating current, which is normally experienced with single coil pickups.

Virker som om wikipedia støtter det butikkeieren sa...

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar

Er det slik at single-coil pickuper lettere tar inn mer støy og uønskede lyder enn humbuckere? Var i en butikksjappe og så på en ny gitar, og han sa noe liknende.

Humbucker... Hum Bucker? Hum eller den fine lyden "Hummmmmmmmmmmmmmmmm". Bucker, kan godt oversettes til noe sånt som "back".

Lenke til kommentar

Jeg mente humbucker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Humbucker

EDIT:

current on the coils as the strings vibrate. The two coils have opposite polarity, opposite windings and are connected in series which causes noise and interference to be significantly reduced via common-mode rejection. Humbuckers get their name from the fact that they cancel out the interference (they "buck the hum") induced by alternating current, which is normally experienced with single coil pickups.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar

Skal prøve meg på el-gitar for første gang, noen kompiser overtalte meg ;)

Dem pratet på et program der du ser tabs som dem bruker i forskjellige sanger, noen som vet hva det programet heter?

Snakket sikkert om Guitar Pro eller Power Tab. Har oppfatta det sånn at ganske mange har guitar pro. Siste versjon er guitar pro 6.

Veldig bra program.

Lenke til kommentar

Skal prøve meg på el-gitar for første gang, noen kompiser overtalte meg ;)

Dem pratet på et program der du ser tabs som dem bruker i forskjellige sanger, noen som vet hva det programet heter?

Snakket sikkert om Guitar Pro eller Power Tab. Har oppfatta det sånn at ganske mange har guitar pro. Siste versjon er guitar pro 6.

Veldig bra program.

Takk takk :)

Lenke til kommentar

På mandag, dersom pengene jeg venter har kommet inn på min konto, skal jeg plukke opp en ESP LTD EX-401 på 4SOUND for 5995 kr (satt ned fra ~8500 kr) :D

Var veldig skeptisk til hvor behagelig den var å sitte med, men jeg ble meget positivt overrasket! Sykt lettspilt gitar også med herlig lyd! 4SOUND har også tilbud på noen Line6 Spider IV forsterkere, så tenker jeg plukker opp en Line6 Spider IV 15 samtidig (var visstnok satt ned fra 1400-1500 kr til 950 kr). Ettersom jeg holder til på en 15 kvm hybel (inkl. bad), får nok det holde inntil videre, spesielt med tanke på at jeg allerede har gått litt over budsjettet på selve gitaren.

Lenke til kommentar

EDIT:

Jepp, for enkelhets-skyld kan du si at støyen fra den ene siden av humbuckeren blir kanselert av støyen fra andre siden. Nå får du jo tak i veldig stille single-coil pickuper også, men potensialet er i teorien stillere i en humbucker.

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

EDIT:

Jepp, for enkelhets-skyld kan du si at støyen fra den ene siden av humbuckeren blir kanselert av støyen fra andre siden. Nå får du jo tak i veldig stille single-coil pickuper også, men potensialet er i teorien stillere i en humbucker.

-

Kolbjørn

Ok, takk. Da er jeg helt sikker på å kjøpe en humbuckergitar. Nå skal Telecastern bort og så kjøper jeg meg en flott Ibanez eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...