boffeeen Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Det kunne vel ha stemt, men det gjør det ikke. Edwards er høykvalitetsgitarer, og er i følge mange minst like gode som Gibson. En på GitarNorge tok med sin Edwards og en annen tok med sin Gibson R8 til en annerkjent gitarfikser og han sa at kvaliteten var så og si like høy. Dessutten så linket jeg til den samme modellen, og den skal ha akkuratt den samme typen tre. Jeg tipper at Custom-modellen ikke har en så fin topp, men det er fortsatt lønn. http://forum.gitarnorge.no/topic/32208-gibson-vs-edwards/ Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Det er klart du skal ha en sort custom. Tidens kuleste og mest tidløse design. Glem honeybursten Den er det nok mange meninger om Ang japse-kopier så vil jeg nok si at customen er et tryggere valg, om du skal bli fornøyd i det lange løp. Toppen på honeybursten er nok finérplater med et løvtynt lag flammelønn på toppen for "looks". Dette gjør at gitaren er særdeles billedpen, men i virkeligheten vil hele greia oppleves som livløst og "falskt". True, men jeg er ikke så sikker på om Edwardsen har laminattop. Tror det er mer vanlig på Korea og Kina modellene, ikke de laget i Japan. Begge mine Japan-kopier har ekte flammetopper. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Hei Jeg lurte litt på om noen veit åssen gitar John Pretucci fra Dream Theater spiller på?` Den er så rå Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Hei Jeg lurte litt på om noen veit åssen gitar John Pretucci fra Dream Theater spiller på?` Den er så rå Erine Ball Music Man Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Music Man John Petrucci Signature Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Det er klart du skal ha en sort custom. Tidens kuleste og mest tidløse design. Glem honeybursten Den er det nok mange meninger om Ang japse-kopier så vil jeg nok si at customen er et tryggere valg, om du skal bli fornøyd i det lange løp. Toppen på honeybursten er nok finérplater med et løvtynt lag flammelønn på toppen for "looks". Dette gjør at gitaren er særdeles billedpen, men i virkeligheten vil hele greia oppleves som livløst og "falskt". True, men jeg er ikke så sikker på om Edwardsen har laminattop. Tror det er mer vanlig på Korea og Kina modellene, ikke de laget i Japan. Begge mine Japan-kopier har ekte flammetopper. Ser nå at de fleste som pusher disse gitarene på ebay skriver "(Top) Flame Maple veneer /Solid Maple/ (Back) Mahogany w/Ivory Binding" eller lignende i auksjonene, så jeg er ganske sikker på at det er laminattopper på disse gitarene. På de mer påkostede modellene(E-LP-130 etc) står det dog at det er flame maple på mahogany, og det stemmer jo bedre med at toppene på disse gitarene ser mye mer forskjellig ut på hver gitar. Denne var forøvrig ganske tiltalende: http://cgi.ebay.com/NEW-Edwards-ESP-LP-RELIC-E-LP-130LTS-RE-W-S-DUNCAN-PU-/170499027910?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item27b288b3c6 Endret 21. juni 2010 av edge Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Ser nå at de fleste som pusher disse gitarene på ebay skriver "(Top) Flame Maple veneer /Solid Maple/ (Back) Mahogany w/Ivory Binding" eller lignende i auksjonene, så jeg er ganske sikker på at det er laminattopper på disse gitarene. Ja, du har nok rett. Det nok bare de i øvre sjiktet som har ekte topper Denne var forøvrig ganske tiltalende: http://cgi.ebay.com/...=item27b288b3c6 Fet den ja, men hadde jeg fått velge fritt mellom ESP gitarene ville jeg nok aller helst hatt en Navigator Jeg vurderte faktisk sterkt å kjøpe en her for litt siden, men så kom fornuften og ødela all morroa Hmm, ser ut som om de ikke lager dem med brazillian fretboards lenger Endret 21. juni 2010 av Stjerneskruen Lenke til kommentar
Craap Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Edwards bruker ikke laminat i sine topper, men bladfiner. Ikke helt den store forskjellen, men dette er tross alt "ekte" treverk selv om det bare er 1mm tykt. Forskjellen er rent estetisk, og en topp av bladfiner ser gjerne bedre ut. Kall det gjerne en "veneer" om du vil, men disse behøver på ingen måte å se cheap ut. Å bruke en veneer tillater edwards og være mindre selektive med treverket til resten av lønnetoppen, noe som igjen gir billigere gitarer til forbruker. Tviler på at noen her hører forskjell på en plain lønnetopp med en veener, måtte det være bladfiner eller laminat/photoflame, og en ordentlig flammelønnstopp. Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Fet den ja, men hadde jeg fått velge fritt mellom ESP gitarene ville jeg nok aller helst hatt en Navigator Jeg vurderte faktisk sterkt å kjøpe en her for litt siden, men så kom fornuften og ødela all morroa Hmm, ser ut som om de ikke lager dem med brazillian fretboards lenger DA hadde jeg lett kjøpt en Gibson R9 i stedet Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Det er klart du skal ha en sort custom. Tidens kuleste og mest tidløse design. Glem honeybursten Den er det nok mange meninger om Ang japse-kopier så vil jeg nok si at customen er et tryggere valg, om du skal bli fornøyd i det lange løp. Toppen på honeybursten er nok finérplater med et løvtynt lag flammelønn på toppen for "looks". Dette gjør at gitaren er særdeles billedpen, men i virkeligheten vil hele greia oppleves som livløst og "falskt". True, men jeg er ikke så sikker på om Edwardsen har laminattop. Tror det er mer vanlig på Korea og Kina modellene, ikke de laget i Japan. Begge mine Japan-kopier har ekte flammetopper. Ser nå at de fleste som pusher disse gitarene på ebay skriver "(Top) Flame Maple veneer /Solid Maple/ (Back) Mahogany w/Ivory Binding" eller lignende i auksjonene, så jeg er ganske sikker på at det er laminattopper på disse gitarene. På de mer påkostede modellene(E-LP-130 etc) står det dog at det er flame maple på mahogany, og det stemmer jo bedre med at toppene på disse gitarene ser mye mer forskjellig ut på hver gitar. Denne var forøvrig ganske tiltalende: http://cgi.ebay.com/NEW-Edwards-ESP-LP-RELIC-E-LP-130LTS-RE-W-S-DUNCAN-PU-/170499027910?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item27b288b3c6 Betyr ikke Solid Maple at det ikke er bare et millimeter tykt lag, da? Vil ha en av disse to http://en.item.rakuten.com/westmusic/edwardselp98ltsvintagehoneyburst/ http://en.item.rakuten.com/westmusic/edwardselp98ltc/ Custom-modellen sier Hard Maple og burst-modellen sier Flame Maple. De har jo også samme modellnavn, så jeg tror den eneste forskjellen er finish og design? Lenke til kommentar
Craap Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Ikke stress det med maple altfor mye Her har du en 5000$ Navigator med en maple veneer (bladfiner). Du ser selvfølgelig et markant skille mellom selve gitarkroppen i mahogny og den vanlige lønnetoppen, men også et mindre markant skille en mm eller to fra toppen av gitarkroppen. Peace. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Det er ikke noe som bekymrer meg, jeg bare begynner å lure litt. Selv om jeg antageligvis hadde hørt forskjell, så tror jeg ikke at lyden hadde vært bedre eller dårligere. Jeg skjønner uansett ikke at det skulle ha noe å si på valget mellom Burst-modellen eller Custom-modellen, ettersom de har nøyaktig samme spesifikasjoner, bortsett fra at det står at Burst-modellen har Flame Maple og at Custom-modellen har Solid Maple. Det gjør i hvert fall ikke valget enklere Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Ikke stress det med maple altfor mye Her har du en 5000$ Navigator med en maple veneer (bladfiner). Du ser selvfølgelig et markant skille mellom selve gitarkroppen i mahogny og den vanlige lønnetoppen, men også et mindre markant skille en mm eller to fra toppen av gitarkroppen. Peace. Kikk nøyere etter. Til venstre ved pickguarden kan du se stripene i treverke fortsette opp igjennom det du hevder er bladfiner. Her er forøvrig gitaren i sin helhet. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 Fikk idag endelig min '57 Goldtop! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 Fin, hvor mye gav du for den? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 Fin, hvor mye gav du for den? Ga ikke mer enn 15k Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 Nice da. Skulle ønske jeg hadde så med penger Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Nice da. Skulle ønske jeg hadde så med penger Brukte halvparten av konf. pengene mine Men var vell hvert det! Endret 23. juni 2010 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 Kunne tenkt meg å vite hva den veier jeg? Gibson varierer ganske mye på vekt..! Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 Kunne tenkt meg å vite hva den veier jeg? Gibson varierer ganske mye på vekt..! Selger sa i vertfall at den veier i underkant av 4 kilo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå