Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

For guds skyld, slutt å spamme. Du har snart fortjent advarsel.Uansett så finnes det mange klassiske låter:

 

Knocking On Heavens Door

Sweet Home Alabama

Wonderwall

 

Finn sanger du liker og sjekk tabs, værre er det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Er det mye bedre opplevelse å spille el-gitar enn akustisk? Spilte en del på min akustiske gitar i sta og er allerede lei! :thumbdown: .

 

Hvordan er det med El-gitar?

 

BTW er det noen som har gode sanger å anbefale? som jeg kan spille på akustisk gitar?

Det kommer helt an på hva du spiller. Men om du finner det kjedelig å spille akustisk gitar, tror jeg du bør finne deg en annen interesse. Jeg spiller både akustisk og elektrisk og finner det like artig å spille begge deler.

Lenke til kommentar

Da har brodern ødelagt min Fender 65R amp.

Satt en dag å spilte. Så kom brodern og byttet til clean chanellen som tilfeldivis en morroklump hadde stilt til 10. Det kom en sinnsyk feedbak som fikk naboene til å banke på døra. Etter dette har jeg fått en sånn sinnsyk sprakelyd mens den er på. Klarer nesten ikke å høre meg selv spille.

Noen som vet om det går ann å fikse dette på noen måte?

Lenke til kommentar

Da har brodern ødelagt min Fender 65R amp.

Satt en dag å spilte. Så kom brodern og byttet til clean chanellen som tilfeldivis en morroklump hadde stilt til 10. Det kom en sinnsyk feedbak som fikk naboene til å banke på døra. Etter dette har jeg fått en sånn sinnsyk sprakelyd mens den er på. Klarer nesten ikke å høre meg selv spille.

Noen som vet om det går ann å fikse dette på noen måte?

 

tipper sprengt høyttaler. bytte ut :3?

Lenke til kommentar

Da har brodern ødelagt min Fender 65R amp.

Satt en dag å spilte. Så kom brodern og byttet til clean chanellen som tilfeldivis en morroklump hadde stilt til 10. Det kom en sinnsyk feedbak som fikk naboene til å banke på døra. Etter dette har jeg fått en sånn sinnsyk sprakelyd mens den er på. Klarer nesten ikke å høre meg selv spille.

Noen som vet om det går ann å fikse dette på noen måte?

jeg vet ikke hvordan du kan fikse det. men et tips kjøp en forsterker med to input en til clean og en til top boost ;)

Lenke til kommentar

Da har brodern ødelagt min Fender 65R amp.

Satt en dag å spilte. Så kom brodern og byttet til clean chanellen som tilfeldivis en morroklump hadde stilt til 10. Det kom en sinnsyk feedbak som fikk naboene til å banke på døra. Etter dette har jeg fått en sånn sinnsyk sprakelyd mens den er på. Klarer nesten ikke å høre meg selv spille.

Noen som vet om det går ann å fikse dette på noen måte?

jeg vet ikke hvordan du kan fikse det. men et tips kjøp en forsterker med to input en til clean og en til top boost ;)

Vox sadu? ;)

Lenke til kommentar

Da har brodern ødelagt min Fender 65R amp.

Satt en dag å spilte. Så kom brodern og byttet til clean chanellen som tilfeldivis en morroklump hadde stilt til 10. Det kom en sinnsyk feedbak som fikk naboene til å banke på døra. Etter dette har jeg fått en sånn sinnsyk sprakelyd mens den er på. Klarer nesten ikke å høre meg selv spille.

Noen som vet om det går ann å fikse dette på noen måte?

jeg vet ikke hvordan du kan fikse det. men et tips kjøp en forsterker med to input en til clean og en til top boost ;)

Vox sadu? ;)

ja. jeg sa vox. men med andre ord :thumbup:

 

Noen som vet hvor man kan få tak i sanger uten gitaren i? Sånn at man kan spille gitaren aleine i tillegg til bandet :)

det finnes vell på youtube, du kan laste de ned med ett program.

Lenke til kommentar

For guds skyld, slutt å spamme. Du har snart fortjent advarsel.Uansett så finnes det mange klassiske låter:

 

Knocking On Heavens Door

Sweet Home Alabama

Wonderwall

 

Finn sanger du liker og sjekk tabs, værre er det ikke.

 

Wonderwall hadde vært kjekt æ lært, men har ikke capo :-(

 

Sweet home alabama kan jeg

Lenke til kommentar

For guds skyld, slutt å spamme. Du har snart fortjent advarsel.Uansett så finnes det mange klassiske låter:

 

Knocking On Heavens Door

Sweet Home Alabama

Wonderwall

 

Finn sanger du liker og sjekk tabs, værre er det ikke.

 

Wonderwall hadde vært kjekt æ lært, men har ikke capo :-(

 

Sweet home alabama kan jeg

 

har du ikke capo, kan du ta dem i vanlige Barre grep :)

Lenke til kommentar

For guds skyld, slutt å spamme. Du har snart fortjent advarsel.Uansett så finnes det mange klassiske låter:

 

Knocking On Heavens Door

Sweet Home Alabama

Wonderwall

 

Finn sanger du liker og sjekk tabs, værre er det ikke.

 

Wonderwall hadde vært kjekt æ lært, men har ikke capo :-(

 

Sweet home alabama kan jeg

 

har du ikke capo, kan du ta dem i vanlige Barre grep :)

+1 :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat byttet strenger til den klassiske gitaren min. Problemet er at jeg er nødt til å stemme den veldig ofte. Av en eller annen grunn blir den ustemt, selv om jeg ikke spiller på den.

Tror dere jeg har tatt strengene på feil. Eller er dette vanlig for nye strenger?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat byttet strenger til den klassiske gitaren min. Problemet er at jeg er nødt til å stemme den veldig ofte. Av en eller annen grunn blir den ustemt, selv om jeg ikke spiller på den.

Tror dere jeg har tatt strengene på feil. Eller er dette vanlig for nye strenger?

 

når du har skifta strenger ta og løft strengen og bøy den eller strekk den. stem den opp og gjør dette til den ikke blir ustemt lenger :)

Lenke til kommentar

Jeg var på biblioteket her om dagen, og så at de hadde fått inn DeLillos' gitarbok, og nysgjerrigheten var såpass stor at jeg måtte låne den. Hovedinntrykket er at dette er en mye mer "aktuell" bok enn Lillebjørn Nilsens gitarbok, og den tar også opp flere temaer på en mer interessant måte, samt at man kjenner igjen flere av sangene.

 

Alt i alt kule saker som bør sjekkes ut av de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...