Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke Modest Mouse, med unntak av det Johnny Marr gjorde på "We Were Dead [...]" der han hovedsaklig bruker en Jaguar. Isaac Brock spilte hovedsaklig på Stratocaster-kopier og Ibanez-gitarer (og andre lignende) med Floyd Rose såvidt jeg veit, og etterhvert fikk han bygd seg en gitar lignende de han bruker i dag, som forøvrig har den stiligste Floyd Rose-modifikasjonen there is.

 

 

IsaacBrocksGuitar-Body.jpg

 

 

Det ble kanskje i overkant med nerding rundt Modest Mouse her, men men :wee:

 

Jazzmaster er uansett skamfett og bør anskaffes. Holdt på å selge Tele'n for en, men spiller så lite gitar for tida at jeg ikke kunne forsvart det.

Endret av khalif_of_kalif
Lenke til kommentar

Ikke Modest Mouse, med unntak av det Johnny Marr gjorde på "We Were Dead [...]" der han hovedsaklig bruker en Jaguar. Isaac Brock spilte hovedsaklig på Stratocaster-kopier og Ibanez-gitarer (og andre lignende) med Floyd Rose såvidt jeg veit, og etterhvert fikk han bygd seg en gitar lignende de han bruker i dag, som forøvrig har den stiligste Floyd Rose-modifikasjonen there is.

 

 

IsaacBrocksGuitar-Body.jpg

 

 

Det ble kanskje i overkant med nerding rundt Modest Mouse her, men men :wee:

 

Jazzmaster er uansett skamfett og bør anskaffes. Holdt på å selge Tele'n for en, men spiller så lite gitar for tida at jeg ikke kunne forsvart det.

 

hahahaha Eg bøyer meg i støvet:) Ein høyrer uansett veldig godt kva gitarlinjer som er Marr på We Were Dead, og det er vel i all hovudsak jaguar han brukar der.

Lenke til kommentar

Kjøpe Orange Rocker 30 nå eller vente på Thunder 30? Jeg vil ha noe som lyder noe slikt som dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=SYj7uMWJ3ro

http://www.youtube.com/watch?v=4iSDFKk9w4c

http://www.youtube.com/watch?v=C29Nz7u6Yqc

http://www.youtube.com/watch?v=2Mc6JKM_YkQ

 

Clean betyr ikke så mye. Er i grunn åpen for andre forsterkere, men Orangene er forholdsvis enkle, har ikke kvalmende mengder watt, og er heller ikke alt for fælt priset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Bestilte 7. Mai, 200 plektre fra pickfactory.com. De kom i posten i dag, tenkte jeg kunne dele noen bilder med dere.

post-118015-1275307978,1159_thumb.jpg

post-118015-1275307983,2362_thumb.jpg

Sammenligning med standard Dunlop Tortex

post-118015-1275308005,9671_thumb.jpg

Sammenligning med standard Dunlop Tortex

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Bestilte 7. Mai, 200 plektre fra pickfactory.com. De kom i posten i dag, tenkte jeg kunne dele noen bilder med dere.

post-118015-1275307978,1159_thumb.jpg

post-118015-1275307983,2362_thumb.jpg

Sammenligning med standard Dunlop Tortex

post-118015-1275308005,9671_thumb.jpg

Sammenligning med standard Dunlop Tortex

du trenger ikke så mange plektre når du spiller gitar. jeg bruker bare ett plekter :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Etterhvert som tiden går så har plektre en tendens til å forsvinne av en eller annen merkelig årsak. Spesielt på spillejobber og lignende. Da er det greit å ha en del i reserve. Jeg regner med at jeg skal ha plektre for ganske mange år frem i tid nå.. :)

Lenke til kommentar

Etterhvert som tiden går så har plektre en tendens til å forsvinne av en eller annen merkelig årsak. Spesielt på spillejobber og lignende. Da er det greit å ha en del i reserve. Jeg regner med at jeg skal ha plektre for ganske mange år frem i tid nå.. :)

enig der :thumbup:

*lete etter plektre* :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å lære en ny låt på gitar. Jeg har en akustisk gitar og er ikke verdensmester for å si det sånn. Låta bør være ganske catchy, ikke en kjedelig barnesang. (Akustisk rock elr noe sånt kanskje). Btw jeg klarer ikke å ta F-grepet :tease: .

 

Noen som har forslag til en sang? Trenger svar ganske så raskt egentlig :tease:

Endret av Kikkirikki
Lenke til kommentar

Takk for svar. Er det mye bedre opplevelse å spille el-gitar enn akustisk? Spilte en del på min akustiske gitar i sta og er allerede lei! :thumbdown: .

 

Hvordan er det med El-gitar?

 

BTW er det noen som har gode sanger å anbefale? som jeg kan spille på akustisk gitar?

er det ikke bare til og prøve en el-gitar? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...