edge Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Kult! Har dessuten en Ibanez også som kan brukes til hardere ting. Skal visst ha meg tur på Hagstrøm i Bergen på Mandag for å teste jazzmaster jeg da.. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Jazzmaster og Jaguar slår meg som svært stilege og allround gitarar. Mykje av Interpol og Modest Mouse og alt(?) av Dinosaur Jr. og My Bloody Valentine er vel spelt inn med det. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Ikke Modest Mouse, med unntak av det Johnny Marr gjorde på "We Were Dead [...]" der han hovedsaklig bruker en Jaguar. Isaac Brock spilte hovedsaklig på Stratocaster-kopier og Ibanez-gitarer (og andre lignende) med Floyd Rose såvidt jeg veit, og etterhvert fikk han bygd seg en gitar lignende de han bruker i dag, som forøvrig har den stiligste Floyd Rose-modifikasjonen there is. Det ble kanskje i overkant med nerding rundt Modest Mouse her, men men Jazzmaster er uansett skamfett og bør anskaffes. Holdt på å selge Tele'n for en, men spiller så lite gitar for tida at jeg ikke kunne forsvart det. Endret 27. mai 2010 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Jazzmaster og Jaguar slår meg som svært stilege og allround gitarar. Mykje av Interpol og Modest Mouse og alt(?) av Dinosaur Jr. og My Bloody Valentine er vel spelt inn med det. Glem ikke Elvis Costello Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Sonic Youth bør heller ikke glemmes. Generelt har vel støyrockere, postrockere og shoegazere tatt Jazzmasteren og Jaguaren til sitt bryst. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Ikke Modest Mouse, med unntak av det Johnny Marr gjorde på "We Were Dead [...]" der han hovedsaklig bruker en Jaguar. Isaac Brock spilte hovedsaklig på Stratocaster-kopier og Ibanez-gitarer (og andre lignende) med Floyd Rose såvidt jeg veit, og etterhvert fikk han bygd seg en gitar lignende de han bruker i dag, som forøvrig har den stiligste Floyd Rose-modifikasjonen there is. Det ble kanskje i overkant med nerding rundt Modest Mouse her, men men Jazzmaster er uansett skamfett og bør anskaffes. Holdt på å selge Tele'n for en, men spiller så lite gitar for tida at jeg ikke kunne forsvart det. hahahaha Eg bøyer meg i støvet:) Ein høyrer uansett veldig godt kva gitarlinjer som er Marr på We Were Dead, og det er vel i all hovudsak jaguar han brukar der. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Kjøpe Orange Rocker 30 nå eller vente på Thunder 30? Jeg vil ha noe som lyder noe slikt som dette: http://www.youtube.com/watch?v=SYj7uMWJ3ro http://www.youtube.com/watch?v=4iSDFKk9w4c http://www.youtube.com/watch?v=C29Nz7u6Yqc http://www.youtube.com/watch?v=2Mc6JKM_YkQ Clean betyr ikke så mye. Er i grunn åpen for andre forsterkere, men Orangene er forholdsvis enkle, har ikke kvalmende mengder watt, og er heller ikke alt for fælt priset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Bestilte 7. Mai, 200 plektre fra pickfactory.com. De kom i posten i dag, tenkte jeg kunne dele noen bilder med dere. Sammenligning med standard Dunlop Tortex Sammenligning med standard Dunlop Tortex Endret 31. mai 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Regna ut at jeg sparte MMASSE på å kjøpe to 72 pakkninger med Dunlop Tortex .73 mm og tre pakker med 3 strenge sett fra D'addario Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Bestilte 7. Mai, 200 plektre fra pickfactory.com. De kom i posten i dag, tenkte jeg kunne dele noen bilder med dere. Sammenligning med standard Dunlop Tortex Sammenligning med standard Dunlop Tortex du trenger ikke så mange plektre når du spiller gitar. jeg bruker bare ett plekter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Etterhvert som tiden går så har plektre en tendens til å forsvinne av en eller annen merkelig årsak. Spesielt på spillejobber og lignende. Da er det greit å ha en del i reserve. Jeg regner med at jeg skal ha plektre for ganske mange år frem i tid nå.. Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Etterhvert som tiden går så har plektre en tendens til å forsvinne av en eller annen merkelig årsak. Spesielt på spillejobber og lignende. Da er det greit å ha en del i reserve. Jeg regner med at jeg skal ha plektre for ganske mange år frem i tid nå.. enig der *lete etter plektre* Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Jeg har bestemt meg for å lære en ny låt på gitar. Jeg har en akustisk gitar og er ikke verdensmester for å si det sånn. Låta bør være ganske catchy, ikke en kjedelig barnesang. (Akustisk rock elr noe sånt kanskje). Btw jeg klarer ikke å ta F-grepet . Noen som har forslag til en sang? Trenger svar ganske så raskt egentlig Endret 31. mai 2010 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Vurder også å kjøpe en el-gitar. Noen anbefalinger? Bør den være brukt? Har ikke lyst på billig crap, men gidder ikke å betale langt over 4000,- heller.. . Må vel bare vente på et supertilbud da Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Dersom du er villig til å kjøpe brukt så får du en veldig god gitar for 4000, det gjelder bare å følge med på diverse bruktsider og ha pengene klare. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Kan kjøpe ein god og brukt Hagstrøm eller du kan kjøpe ein ny og heilt ok Epiphone. Eg ville ha gjort ein av dei tinga, i alle fall. Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Takk for svar. Er det mye bedre opplevelse å spille el-gitar enn akustisk? Spilte en del på min akustiske gitar i sta og er allerede lei! . Hvordan er det med El-gitar? BTW er det noen som har gode sanger å anbefale? som jeg kan spille på akustisk gitar? Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 Takk for svar. Er det mye bedre opplevelse å spille el-gitar enn akustisk? Spilte en del på min akustiske gitar i sta og er allerede lei! . Hvordan er det med El-gitar? BTW er det noen som har gode sanger å anbefale? som jeg kan spille på akustisk gitar? er det ikke bare til og prøve en el-gitar? Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 31. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2010 noen gitarlåter folkens? tamt her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå