Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Tror at det er noe feil med gitarhalsen min =(

 

På den høyeste (første) strengen hører jeg fretbuz men nesten bare på 2. bånd. På 3. hører jeg litt fretbuz og 4. litt mer. På 1, 5, og åpen, høres det helt fint ut, det samme gjelder alle båndene etter det 5. =S

 

Noen som har noen formening om hva som kan være feilen? Gitaren har alltid blitt godt behandlet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en bra deal kommer vel helt ann på prisen :whistle:

 

Jeg ville heller gått for en god overdrive- eller distortionpedal og evt. en delay eller reverb fremfor multieffekten. De fleste multieffekter digitaliserer signalet. Det blir i praksis litt de samme som effektene man finner i en passe billig modelleringsamp, og ikke noe jeg ville koblet sammen med en god røramp som marshallen.

Lenke til kommentar

Om det er en bra deal kommer vel helt ann på prisen :whistle:

 

Jeg ville heller gått for en god overdrive- eller distortionpedal og evt. en delay eller reverb fremfor multieffekten. De fleste multieffekter digitaliserer signalet. Det blir i praksis litt de samme som effektene man finner i en passe billig modelleringsamp, og ikke noe jeg ville koblet sammen med en god røramp som marshallen.

 

men hovedgrunnen til jeg kjøper den er at det er både en wah pedal og whammy pedal.

og det blir billigere EN å kjøpe de to

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

Trenger du faktisk whammypedal? Wah får du brukt fra 5 hundringser, sjekk f.eks. på salgsforumet til gitarnorge.. Du har jo satt deg opp et ganske saftig budsjett likevel, mener jeg.

 

Du skriver jo ikke noe om hva du er ute etter, hvilken erfaring du har etc. Hvis dette er første rørampen og første gibbo så skal du nok bli knallfornøyd uansett ;)

Lenke til kommentar

Trenger du faktisk whammypedal? Wah får du brukt fra 5 hundringser, sjekk f.eks. på salgsforumet til gitarnorge.. Du har jo satt deg opp et ganske saftig budsjett likevel, mener jeg.

 

Du skriver jo ikke noe om hva du er ute etter, hvilken erfaring du har etc. Hvis dette er første rørampen og første gibbo så skal du nok bli knallfornøyd uansett ;)

 

nei eg trenger ikke en whammy pedal egentlig.

men eg trur at den gitaren er litt for dyr. jeg skal se om jeg finner en annen. siden dette er min først

e så kunne jeg satse på epiphone eller noe sånt.

 

jeg vil spille som dette

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZRa3YmowDjQ

 

og siden de bruker en Gibson Sg standard så kansje jeg skulle kjøpe den. den er rund 2000 kr billigere en les. eller en gibson sg special som er billigere igjen.

 

er Gibson sg standard bedre en sg special. eller er det inge forskjell for en "noob"????

 

jeg har også sett på en earnie ball wah pedal

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

Begge er bra gitarer, de største forskjellene ligger hovedsaklig i finish og evt. håndarbeid. Spørsmålet er vel heller om du har bruk for en gibbo? Standardmodellene til epiphone er stort sett bra, og langt rimeligere..

 

Vær også klar over at denne ampen må spille rimelig HØYT før den begynner å vrenge, da den ikke har noe mastervolum. 5W røramp kan være overraskende høylytt.. just sayin.

Lenke til kommentar

Begge er bra gitarer, de største forskjellene ligger hovedsaklig i finish og evt. håndarbeid. Spørsmålet er vel heller om du har bruk for en gibbo? Standardmodellene til epiphone er stort sett bra, og langt rimeligere..

 

Vær også klar over at denne ampen må spille rimelig HØYT før den begynner å vrenge, da den ikke har noe mastervolum. 5W røramp kan være overraskende høylytt.. just sayin.

jeg forstod ikke det siste der. jeg er tross alt nybegynner

 

er en epiphone les paul standard bra da???

 

og får jeg den sounden som i den videoen???

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

kan du fortsatt forklare meg det der med vreng, og at jeg må spille høgt???

Vreng oppstår når kompoenentene i forsterkeren overbelastes, slik at lydsignalet klippes. Denne forsterkeren har bare én volumkontroll (plassert før forsterkerkretsene) hvilket vil si at for å få vreng må man spille på maks lydnivå. Det vil si høyt.

Lenke til kommentar

kan du fortsatt forklare meg det der med vreng, og at jeg må spille høgt???

Vreng oppstår når kompoenentene i forsterkeren overbelastes, slik at lydsignalet klippes. Denne forsterkeren har bare én volumkontroll (plassert før forsterkerkretsene) hvilket vil si at for å få vreng må man spille på maks lydnivå. Det vil si høyt.

 

Det han sa.. godt forklart!

 

Du kan dog få ampen til å vrenge på lavere volum med en overdrivepedal, men jeg ville vurdert en annen amp for hjemmebruk.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt en moduleringsamp, og du vil ikke få den samme rene vrengen som fra Class 5 som er helrør. Men, den har fått gode kritikker såvidt jeg husker.

så hvilken bør jeg velge?

 

og er det slik at når jeg kobler til headset til forsterkeren. kommer bare lyden fra headsettet eller kommer det lyd ut fra både forsterkeren og headsetet???

slik jeg kan øve. og alikevel vere stille

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av ny forsterker.

Er på utkikk etter en god cleanlyd, men også mulighet for fin vreng gjennom pedaler.

Spiller hovedsakelig på en Gibson ES-335

 

Jeg fant en Fender Blues Deluxe fra 90-tallet til 3500. Reverben er gåen, men ellers ser den ut som den er i god stand. Får ikke anledning til å prøvespille den grunnet avstand, så spør derfor her om råd.

Noen som vet om dette er en bra forsterker til denne prisen? Kjente problemer?

 

Det er viktig at forsterkeren kan spille bra ved relativt lavt volum, noe som ikke alltid er like lett å til, men dette er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...