Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Har hørt den er ikke allverdens for å spille metal uten pedaler. Hvor mye må jeg lange ut for en gain-pedal tror du?

 

......

 

Njaa, jeg vet ikke helt, jeg.

 

Syns kanskje det ble litt mer "heavy metal" (judas priest, iron maiden etc) enn den lyden jeg er ute etter (death metal, black metal etc)

 

hvis jeg ikke tar helt feil så trenger du en mesa boogie eller en digital forsterker. Kanskje peavey også kan være aktuelt, peavey 5150 eller 6505(som er arvtakeren?)

Ps, dette er rørforserkere som er KRAFTIGE, spiller vel hull i hodet på deg!

 

ellers er det en annen video her med orangen:

http://www.youtube.com/watch?v=yIH_XDBMOrI

 

Btw, selv så kjøpte jeg en Fender 65 deluxe reverb sist fredag:) Digg med ny amp, men blir lite metal på den :p

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt den er ikke allverdens for å spille metal uten pedaler. Hvor mye må jeg lange ut for en gain-pedal tror du?

 

......

 

Njaa, jeg vet ikke helt, jeg.

 

Syns kanskje det ble litt mer "heavy metal" (judas priest, iron maiden etc) enn den lyden jeg er ute etter (death metal, black metal etc)

 

hvis jeg ikke tar helt feil så trenger du en mesa boogie eller en digital forsterker. Kanskje peavey også kan være aktuelt, peavey 5150 eller 6505(som er arvtakeren?)

Ps, dette er rørforserkere som er KRAFTIGE, spiller vel hull i hodet på deg!

 

ellers er det en annen video her med orangen:

http://www.youtube.com/watch?v=yIH_XDBMOrI

 

Btw, selv så kjøpte jeg en Fender 65 deluxe reverb sist fredag:) Digg med ny amp, men blir lite metal på den :p

Blackstar og Bogner kan og anbefales :)

Lenke til kommentar
Er på jakt etter en brukbar akustisk gitar, det er vel egnetlig bare prisen det står på. Ikke mer enn 3,5-4k, den må også ha muligeten til å bli koblet til en forsterker.

Er ikke allverden av kvalitet man får i den prisklassen uansett, men Ibanez pleier å være brukbart. her kanskje?

Lenke til kommentar

Hei, har spilt lite i det siste og har skjønt at jeg ikke kommer noen vei uten å øve.

Jeg har satt meg opp på venteliste for gitartimer, men vet ikke hvor lang tid det vil ta. Tenkte jeg skulle begynne med å øve 1-2 timer om dagen nesten hver dag jeg har tid. Men jeg vet ikke hva jeg skal øve på og hvor lenge. Jeg kan jo spille litt og kan de fleste ''vanlige'' akkorder. Hva burde jeg lære? Hvordan burde jeg lære? Og hvor lenge på de forskjellige tingene? Hadde vært flott om noen kunne satt opp en 1,5 timers plan for meg, som jeg kan bruke. gi også gjerne linker til stoff.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en helt normal, billig strat-kopi der fret nr 12 ikke stemmer med løs streng. Hvordan får jeg fikset dette? Vet ikke hva det heter, så vet ikke hva jeg skal søke opp :p

 

EDIT: Fant ut, skrudde bare ikke nok til å høre forskjellen :p

Endret av Khrix
Lenke til kommentar

Har fått gitaren nå og det er sykt kult, men har ett lite problem med at når jeg spiller på de 2 tykkeste strengene så kommer de nedi og lager en slags dirre lyd. Er det en måte jeg kan fikse på dette?

Fretbuzz kommer av at strengene er for lavt nede. Kan sannsynligvis fikses med å stille opp strengehøyden og reinntonere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...