NilsiT Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Har hørt den er ikke allverdens for å spille metal uten pedaler. Hvor mye må jeg lange ut for en gain-pedal tror du? ...... Njaa, jeg vet ikke helt, jeg. Syns kanskje det ble litt mer "heavy metal" (judas priest, iron maiden etc) enn den lyden jeg er ute etter (death metal, black metal etc) hvis jeg ikke tar helt feil så trenger du en mesa boogie eller en digital forsterker. Kanskje peavey også kan være aktuelt, peavey 5150 eller 6505(som er arvtakeren?) Ps, dette er rørforserkere som er KRAFTIGE, spiller vel hull i hodet på deg! ellers er det en annen video her med orangen: http://www.youtube.com/watch?v=yIH_XDBMOrI Btw, selv så kjøpte jeg en Fender 65 deluxe reverb sist fredag:) Digg med ny amp, men blir lite metal på den Endret 8. februar 2010 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
frds Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er på jakt etter en brukbar akustisk gitar, det er vel egnetlig bare prisen det står på. Ikke mer enn 3,5-4k, den må også ha muligeten til å bli koblet til en forsterker. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har hørt den er ikke allverdens for å spille metal uten pedaler. Hvor mye må jeg lange ut for en gain-pedal tror du? ...... Njaa, jeg vet ikke helt, jeg. Syns kanskje det ble litt mer "heavy metal" (judas priest, iron maiden etc) enn den lyden jeg er ute etter (death metal, black metal etc) hvis jeg ikke tar helt feil så trenger du en mesa boogie eller en digital forsterker. Kanskje peavey også kan være aktuelt, peavey 5150 eller 6505(som er arvtakeren?) Ps, dette er rørforserkere som er KRAFTIGE, spiller vel hull i hodet på deg! ellers er det en annen video her med orangen: http://www.youtube.com/watch?v=yIH_XDBMOrI Btw, selv så kjøpte jeg en Fender 65 deluxe reverb sist fredag:) Digg med ny amp, men blir lite metal på den Blackstar og Bogner kan og anbefales Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er på jakt etter en brukbar akustisk gitar, det er vel egnetlig bare prisen det står på. Ikke mer enn 3,5-4k, den må også ha muligeten til å bli koblet til en forsterker. Er ikke allverden av kvalitet man får i den prisklassen uansett, men Ibanez pleier å være brukbart. her kanskje? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei, har spilt lite i det siste og har skjønt at jeg ikke kommer noen vei uten å øve. Jeg har satt meg opp på venteliste for gitartimer, men vet ikke hvor lang tid det vil ta. Tenkte jeg skulle begynne med å øve 1-2 timer om dagen nesten hver dag jeg har tid. Men jeg vet ikke hva jeg skal øve på og hvor lenge. Jeg kan jo spille litt og kan de fleste ''vanlige'' akkorder. Hva burde jeg lære? Hvordan burde jeg lære? Og hvor lenge på de forskjellige tingene? Hadde vært flott om noen kunne satt opp en 1,5 timers plan for meg, som jeg kan bruke. gi også gjerne linker til stoff. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hva kan du? Hvis du kan veldig lite kan det være greit å starte med enkle akkorder/sanger, så fingrene dine blir vante til gitarspilling. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hva kan du? Hvis du kan veldig lite kan det være greit å starte med enkle akkorder/sanger, så fingrene dine blir vante til gitarspilling. Er over det stadiet for lenge sia:) Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Det kommer jo litt ann på hvordan musikkstil du spiller da? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Det kommer jo litt ann på hvordan musikkstil du spiller da? Er nok mest rock og metall Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Da er alternate picking alfa og omega! Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 1. Skaff deg GuitarPro 2. Gå til Ultimate-Guitar.com 3. Finn tabs/GP taps, selvfølgelig) til en sang du liker På siden er det også masse gode lessons, bla alternate picking som wingeer nevnte. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Fungerer siden til folk som er helt nybegynnere og? Har en gitar som venter på meg hjemme nå, så begynner i ferien som kommer Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Uten å være helt sikker tror jeg at det burde gå bra. Enorme mengder med lesestoff der. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Uten å være helt sikker tror jeg at det burde gå bra. Enorme mengder med lesestoff der. Fint Om pappa er frisk nok skal jeg bort å hente gitaren og forsterkeren etterpå Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Vet ikke om det er nevnt før, men; anbefaler alle å sjekke ut Youtuben til Justin Sandercoe. Han har mange nyttige lessons i mange forskjellige stilarter. F.eks en hel del om blues og jazz. Han har også en side for sanger. Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Hei, jeg har en helt normal, billig strat-kopi der fret nr 12 ikke stemmer med løs streng. Hvordan får jeg fikset dette? Vet ikke hva det heter, så vet ikke hva jeg skal søke opp EDIT: Fant ut, skrudde bare ikke nok til å høre forskjellen Endret 21. februar 2010 av Khrix Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har fått gitaren nå og det er sykt kult, men har ett lite problem med at når jeg spiller på de 2 tykkeste strengene så kommer de nedi og lager en slags dirre lyd. Er det en måte jeg kan fikse på dette? Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har fått gitaren nå og det er sykt kult, men har ett lite problem med at når jeg spiller på de 2 tykkeste strengene så kommer de nedi og lager en slags dirre lyd. Er det en måte jeg kan fikse på dette? Fretbuzz kommer av at strengene er for lavt nede. Kan sannsynligvis fikses med å stille opp strengehøyden og reinntonere. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Kan du fordype litt. Hva mener du med reinntonere? Er dette en vanskelig jobb? El gitar btw. Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Kan du fordype litt. Hva mener du med reinntonere? Er dette en vanskelig jobb? El gitar btw. Er ikke vanskelig, krever en tuner og et skrujern. http://www.wikihow.com/Intonate-a-Guitar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå