Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg begynner å gå tom for sanger å spille på akustisk gitar? Er det noen som har forslag? Vanskelighetsgrad er ikke så farlig, da jeg kan klare det meste med nok øving.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg leter etter en sang som jeg hørte for lenge siden som jeg har lyst til å lære. Det er en melodi som blir spilt av en akustisk gitar ( lurer på om det er nylon strenger ) og jeg tror det er en ganske kjent sang.

 

Nå.. Jeg forventer ikke at dere skal vite hvilken sang det er snakk om fra den informasjonen. Men jeg lurer på om dere kan nevne en bonk med kjente akustiske sanger der det bare er en gitar som spiller en melodi? Kanskje jeg er heldig og får et lucky hit..

 

Er ganske ny på det å høre på akustisk musikk, så hvis dere vil nevne noen som er flinke på akustisk gitar ( klassisk osv ) så er det bare å liste de opp. =)

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Tjaa, hva slags sjanger trives du best med?

Vel, jeg liker veldig mye forskjellig. Men, gjerne noe som er utpreget akustisk.

 

Tidligere har jeg spilt, Eric Clapton, Porcupine Tree, Olav Stedje, Ronan Keating, Extreme, Metallica, Godgory, Beatles, Green Day og sikkert mange flere så jeg liker veldig mye forskjellig. Det er bare å komme med forslag. :) Hva liker du å spille for eksempel?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg spiller mest singer-songwriter og indie. Band of Horses, Muse, The Killers, Kent, Placebo, Billy Joel, Death Cab for Cutie, Arcade Fire, James Blunt, Gavin DeGraw, Iron and Wine, Simon and Garfunkel, Neutral Milk Hotel, Eddie Vedder, Fleetwood Mac, Bob Dylan er gode alternativer. De fleste sangene har relativt enkle akkorder og er fine å øve på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Hmm, jeg spiller mest singer-songwriter og indie. Band of Horses, Muse, The Killers, Kent, Placebo, Billy Joel, Death Cab for Cutie, Arcade Fire, James Blunt, Gavin DeGraw, Iron and Wine, Simon and Garfunkel, Neutral Milk Hotel, Eddie Vedder, Fleetwood Mac, Bob Dylan er gode alternativer. De fleste sangene har relativt enkle akkorder og er fine å øve på.

Hjertlig takk for hjelpen. Her var det mye knask! :D

Lenke til kommentar
Jeg begynner å gå tom for sanger å spille på akustisk gitar? Er det noen som har forslag? Vanskelighetsgrad er ikke så farlig, da jeg kan klare det meste med nok øving.. :)

 

Hvis du vil ha en utfordring har Opeth et par låter du kan prøve deg på:

 

Benighted

Patterns in the Ivy II

Still Day Beneath the Sun

Patterns in the Ivy

Face of Melinda

 

I tillegg kan Jeff BUckleys versjon av Hallelujah fint spilles på akustisk, selv om soloen kan være litt vanskelig å få til om man ikke har tilgang til de øverste bånda.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med ESP/LTD DELUXE EC-1000? Fant denne ESP'en på Ebay og lurer på om jeg skal slå til, er godt under halv pris nå, 5400 kr, men frakt og toll kommer vel til å øke prisen med 1 tusenlapp eller 2. (har ikke kjøpt noe fra ebay før)

 

Spiller såogsi kun metall, eller holder på :p

Det er jo enda noen dager igjen på auksjonen, så den kan komme til å stige litt i pris.

 

Gitaren har jeg ikke mye erfaring med, men det virker som de aller fleste som har dem er fornøyd :) Jeg synes i hvertfall det er den fineste "metal"-gitaren jeg har sett.

 

Kult et du spiller lefty og ;) Selv om du da helst skulle hadd en Fender Stratocaster, stringed upside down for a lefthanded motherfucking genious; Jimi Hendrix! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...