Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
martin-sama: nice gitar, har lenge suglet etter en ltd mh1000!

synes ikke den abelone bindingen så dum ut, iallefall ikke når den er så billig!!

 

Edit: får lyst å trykke "add to cart":)

 

Jeg trykket...

 

Derfor det var tomt når jeg faktisk fant ut at jeg skulle trykke?

 

Jeg venter fortsatt på at den rette gitaren skal dukke opp til rett pris:)

Jeg har lenge tenkt å kjøpe en esp ltd, men finner liksom ikke en som er "perfekt" for meg som ligger i den rette prisklassen. 

Liker den hvite mh-1000 gitaren, men headstocken på den er svart og den er ikke til den rette prisen enda(i forhold til de andre mh-1000/401 som jeg liker).

 

Er det noen som liker utseende på (esp)edwards e cy 165 et eller annet?

digger den blå, men igjen, headstocken burde ha vært den andre veien

 

Så nå venter jeg kun på at årets esp/ltd modeller kommer ut:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Da var ny akustisk gitar bestilt! :D Har kjøpt meg en Ibanez AW-15LG. Bare synd det er så lang leveringstid på den. :(

 

Edit: La ved bilde.

*BILDE*

Jeg fikk gitaren i går, men ettersom at butikken jeg bestilte fra ikke hadde den på lager og det var lang leveringstid, så fikk jeg tilsendt en Ibanez AW-85RLG i stedet. :D

AW85_RLG_12_01.gif

Lenke til kommentar

Har noen få spørsmål rundt Visual Sound H2O og Jekyll & Hyde.

Visual Sound bruker jo ikke True Bypass, men deres PureTone buffered bypass. Tonestjeler eller en kvalitetsbuffer i effektkjeden?

Jeg har sett noen videoer og lydeksempler på disse to pedalene og de høres rimelig bra ut på disse youtube demoene... men hvordan er de i virkeligheten? Noen som har erfaringer med disse?

Jeg kom over disse i søken på en god Chorus...

 

I tillegg så trenger jeg en ny strømforsyning til følgende pedaler:

Dunlop Dimebag Wah

Keeley Compressor

Barber Electronics Direct Drive SS

Marshall Jackhammer

Marshall BB2

Digitech Hardwire Reverb

Digitech Hardwire Delay

og etterhvert en tuner på brettet...

 

Vurderer dog å bytte ut Marshall pedalene... og Hardwire Delay'n... Kompressoren finner kanskje veien til ett annet pedalbrett (bare litt info for evt. dersom/om/men/hvis svar Razz )

 

Men jeg regner med det er Voodoo Lab PP2+ som er veien å gå på disse? Eller har noen andre/bedre forslag?

Jeg ønsker å teste ut Direct Drive'n med 18V å se om det gjør noe positivt med den...

 

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar

Har satt i sammen en distortion pedal nå:)

kjøpte den i deler for rundt 200-300 kr tror jeg...den funket utrolig bra! hundre ganger bedre enn min påveiut boss ds-1!

denne pedalen var ganske enkel å bygge, og den gir en vreng som var overaskende bra til den prisen=) anbefales!

 

kjøpte den her:

http://musikding.de/

 

heter distortion plus

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
Er flere som bruker lillefingeren på høyrehånda (med mindre du spiller venstrehendt...) som støtte når dere picker? Lurer på om det er en eventuell uvane...

 

Har samme vanen, om det er en uting eller ikke vet jeg ikke.

 

jeg gjør ikke det. men jeg legger flata ved lillefingern over E strengen. lurer på om det er uvane.

når man picker, bør man la hånda være løst i lufta da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...