NilsiT Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) martin-sama: nice gitar, har lenge suglet etter en ltd mh1000! synes ikke den abelone bindingen så dum ut, iallefall ikke når den er så billig!! Edit: får lyst å trykke "add to cart" Endret 5. januar 2010 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 martin-sama: nice gitar, har lenge suglet etter en ltd mh1000!synes ikke den abelone bindingen så dum ut, iallefall ikke når den er så billig!! Edit: får lyst å trykke "add to cart" Jeg trykket... Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 martin-sama: nice gitar, har lenge suglet etter en ltd mh1000!synes ikke den abelone bindingen så dum ut, iallefall ikke når den er så billig!! Edit: får lyst å trykke "add to cart" Jeg trykket... Derfor det var tomt når jeg faktisk fant ut at jeg skulle trykke? Jeg venter fortsatt på at den rette gitaren skal dukke opp til rett pris:) Jeg har lenge tenkt å kjøpe en esp ltd, men finner liksom ikke en som er "perfekt" for meg som ligger i den rette prisklassen. Liker den hvite mh-1000 gitaren, men headstocken på den er svart og den er ikke til den rette prisen enda(i forhold til de andre mh-1000/401 som jeg liker). Er det noen som liker utseende på (esp)edwards e cy 165 et eller annet? digger den blå, men igjen, headstocken burde ha vært den andre veien Så nå venter jeg kun på at årets esp/ltd modeller kommer ut:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Da var ny akustisk gitar bestilt! Har kjøpt meg en Ibanez AW-15LG. Bare synd det er så lang leveringstid på den. Edit: La ved bilde. *BILDE* Jeg fikk gitaren i går, men ettersom at butikken jeg bestilte fra ikke hadde den på lager og det var lang leveringstid, så fikk jeg tilsendt en Ibanez AW-85RLG i stedet. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Grattis med ny gitar Hvor finner jeg en slik capo som Andy McKee bruker ? Har den noe spesielt navn? Det er en slik at den ikke går over alle strengene. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har noen få spørsmål rundt Visual Sound H2O og Jekyll & Hyde. Visual Sound bruker jo ikke True Bypass, men deres PureTone buffered bypass. Tonestjeler eller en kvalitetsbuffer i effektkjeden? Jeg har sett noen videoer og lydeksempler på disse to pedalene og de høres rimelig bra ut på disse youtube demoene... men hvordan er de i virkeligheten? Noen som har erfaringer med disse? Jeg kom over disse i søken på en god Chorus... I tillegg så trenger jeg en ny strømforsyning til følgende pedaler: Dunlop Dimebag Wah Keeley Compressor Barber Electronics Direct Drive SS Marshall Jackhammer Marshall BB2 Digitech Hardwire Reverb Digitech Hardwire Delay og etterhvert en tuner på brettet... Vurderer dog å bytte ut Marshall pedalene... og Hardwire Delay'n... Kompressoren finner kanskje veien til ett annet pedalbrett (bare litt info for evt. dersom/om/men/hvis svar Razz ) Men jeg regner med det er Voodoo Lab PP2+ som er veien å gå på disse? Eller har noen andre/bedre forslag? Jeg ønsker å teste ut Direct Drive'n med 18V å se om det gjør noe positivt med den... Takker for alle svar... Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Har satt i sammen en distortion pedal nå kjøpte den i deler for rundt 200-300 kr tror jeg...den funket utrolig bra! hundre ganger bedre enn min påveiut boss ds-1! denne pedalen var ganske enkel å bygge, og den gir en vreng som var overaskende bra til den prisen=) anbefales! kjøpte den her: http://musikding.de/ heter distortion plus Endret 11. januar 2010 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
jealei Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 heisann, hvilken side er det som selger emg 60 og 81 billigst, og sender raskest? skulle helst hatt de innen helgen, og bor i våle, noen som vet om musikkbutikken i tønsberg har disse inne? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Musikkbutikken i Tønsberg vet det sikkert. Ring dem, det er raskere enn å vente på at noen skal svare her på forumet på akkurat det spørsmålet. Det er Benum som er distributør for EMG i Norge. Ring dem på 22139900, så kan de sikkert tipse deg om hvorvidt og hvor du kan få tak i slike her i landet. Geir Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei, er det noen som vet om den billigste internettsjappa som kan selge meg noen plekter og strenger og sånn? Det er jo ganske billig fra amerika har jeg hørt, og jeg gidder ikke å kjøpe sånne småting til tredobbel pris i en gitarbutikk i byen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Strenger får du billig hos Stikker.no, plekter derimot tror jeg prisen varierer svært lite. De koster vel som regel +/- 10 kroner over alt.. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Se filmen hos Youtube Crazy train cover av meg! Tar imot konstruktiv kritisime!! Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Se filmen hos Youtube Crazy train cover av meg! Tar imot konstruktiv kritisime!! Litt mye phaser, og ville ha arpeggio i slutten av soloen Ok gjennomført, men verset er ikke helt riktig mtp. antall ganger du picker den åpne A-strengen. Så må du øve på vibrato og å holde tonen lenge nok. Stå på Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Har tenkt til å kjøpe meg en gitar, og lurer på hvilke dere anbefaler. Krav: - Akustisk - Nylon strenger (Helt vanlig med 6 strenger) - Innebygget mikrofon - Bra kvalitet Budskjett ~1500-2000 kr. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det... Er nesten litt urealistisk spør du meg. Fins det eingong gitarar med mikrofin til den prisen? Ein akustisk mikrofon av grei kvalitet kostar fort like mykje som heile budsjettet ditt. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er flere som bruker lillefingeren på høyrehånda (med mindre du spiller venstrehendt...) som støtte når dere picker? Lurer på om det er en eventuell uvane... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Det... Er nesten litt urealistisk spør du meg. Fins det eingong gitarar med mikrofin til den prisen? Ein akustisk mikrofon av grei kvalitet kostar fort like mykje som heile budsjettet ditt. Nylon-strenger da! Det trenger ikke være så dyrt.. Her er ett forslag, har dog ikke prøvd den selv. http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1702 Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er flere som bruker lillefingeren på høyrehånda (med mindre du spiller venstrehendt...) som støtte når dere picker? Lurer på om det er en eventuell uvane... Har samme vanen, om det er en uting eller ikke vet jeg ikke. Lenke til kommentar
probin Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er flere som bruker lillefingeren på høyrehånda (med mindre du spiller venstrehendt...) som støtte når dere picker? Lurer på om det er en eventuell uvane... Har samme vanen, om det er en uting eller ikke vet jeg ikke. jeg gjør ikke det. men jeg legger flata ved lillefingern over E strengen. lurer på om det er uvane. når man picker, bør man la hånda være løst i lufta da? Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er flere som bruker lillefingeren på høyrehånda (med mindre du spiller venstrehendt...) som støtte når dere picker? Lurer på om det er en eventuell uvane... Jeg gjør det også, og har alltid trodd at det var "feil". Godt å høre jeg ikke er den eneste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå