FKL982 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Vurderer å kjøpe meg ny el-gitar nå.Men vet ikke hvilken, jeg har 4000kr og spiller metal, noen som kan komme med forslag? Kjøpte nettop denne NY for 5200,- inkl. mva og frakt, på eBay selvsagt. Det er en fantastisk metalgitar, selv om jeg nesten bare spiller fusion og jazz på den Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Noen her som har handlet fra Thomann.de? Jeg sitter her og blar gjennom nettsiden deres, og siden jeg egentlig er på jakt etter ny akustisk gitar så tenkte jeg at jeg kunne sjekke det ut her. Men, jeg oppdager at prisene er mye lavere enn her i Norge. Hva kommer i tillegg av avgifter ol. ? Når jeg har valgt dansk språk så legges vel dansk mva. til i prisen og den er vel også på 25%, så vil det da bare påbeløpe eventuelle fraktkostnader? Her er forøvrig gitarene jeg har sett på: http://www.thomann.de/dk/ibanez_v72ent.htm http://www.thomann.de/dk/fender_cd140s_na.htm http://www.thomann.de/dk/yamaha_fg_700s_nt_gloss.htm http://www.thomann.de/dk/ibanez_aw15lg_westerngitarre.htm Har ikke prøvd selv, men ville nok kjøpt i norsk butikk. Lettere mtp. feil og da eventuell reklamasjon. Av de du har lista opp ville jeg nok gått for Yamahaen, men det er min mening(har den selv ). Har ikke testet den dyreste Ibanezen, men regner med at den og er bra da Ibanez i likhet med yamaha er mye for pengene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Ser nå at prisforskjellen ikke er SÅ stor uansett. Yamaha'en koster 2550.- i Norge: http://www.sound1.com/portal/asp/produktde...Produkt_ID=3185 Og Ibanez'en koster 2250.- http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdi...t.aspx?plid=229 Så da gjelder det bare å finne ut hvilken jeg skal gå for. Takk for hjelp.. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Er det en grunn til at akkordene står med store og små bokstaver? Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Muligens for å skille mellom dur og moll? Da istedet for å skrive Am D E.. bare en mulighet? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det er korrekt. Små bokstaver for mollakkorder, store for dur. Geir Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Thanks a bunch! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Ønsker litt kritikk av en liten egen komponert sang inspirert av tradisjonelt irsk pikking. Dog så har jeg ikke ordentlig lydopptak-utstyr, samt at den enda ikke er helt ferdig... Men håper det ikke ødelegger sangen og dens innhold Irsk.mp3 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Gitarspill som , men er student med ikke så alt for mye penger. Er startfasen med gitar vanskelig og tung? Er lei av guitar hero for å si det sånn. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Startfasen er ikke tung. En akustisk gitar får du ganske billig og bibliotekene rundt om i norge har tjukt med gitarbøker . Jeg starta med Lillebjørn Nilsens gitarkurs på fritida. Lærer det meste grunnleggende der. Endret 29. desember 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Startfasen er ikke tung. En akustisk gitar får du ganske billig og bibliotekene rundt om i norge har tjukt med gitarbøker . Jeg starta med Lillebjørn Nilsens gitarkurs på fritida. Lærer det meste grunnleggende der. Spilte litt vanlig kassegitar før, lærte av et lærehefte, men ble ikke noe mer av av forskjellige grunner. Nå er jeg mer gira på å lære meg elektrisk gitar som jeg har på følelsen er litt mer avansert? Ellers så titter jeg litt på noen tutorials på www.jamplay.com der det er en kar som lærer helt basic stuff. Burde vel egentlig hatt en gitar å prøvd det ut på, men men Lenke til kommentar
Grix Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg startet også på kassegitar, men siden jeg kjøpte elektrisk har den akustiske støvet ned i hyllen, jeg synes elektrisk er mye gøyere å spille på. Jeg synes faktisk elektrisk er mye lettere enn kassegitar, men det er kanskje pga jeg er vant til elektrisk nå. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg startet også på kassegitar, men siden jeg kjøpte elektrisk har den akustiske støvet ned i hyllen, jeg synes elektrisk er mye gøyere å spille på. Jeg synes faktisk elektrisk er mye lettere enn kassegitar, men det er kanskje pga jeg er vant til elektrisk nå. Hvordan syns du startfasen på elektrisk var i forhold til kasse? Hvordan lærte du det? Er det mulig å lære seg gitar via internett, eller må man ha en gitar lærer? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg startet også på kassegitar, men siden jeg kjøpte elektrisk har den akustiske støvet ned i hyllen, jeg synes elektrisk er mye gøyere å spille på. Jeg synes faktisk elektrisk er mye lettere enn kassegitar, men det er kanskje pga jeg er vant til elektrisk nå. Jeg synes og det er lettere å spille på EL. Strengene er tynnere, sitter ikke så langt fra halsen som på akustisk, og man trenger ikke å være så sterk i fingrene. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er sant det. Går jo og an å kjøpe en semi akustisk / akustisk med stålstrenger. Blir jo mye av det samme. Men det å spille på kassegitar framfor el. gir deg "bedre ferdigheter" med fingerspilling fremfor plekter. Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Las igjennom de siste sidene i tråden, og lurer på hva i helsike GAS betyr! Er det en forkortelse av noe slag? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg startet også på kassegitar, men siden jeg kjøpte elektrisk har den akustiske støvet ned i hyllen, jeg synes elektrisk er mye gøyere å spille på. Jeg synes faktisk elektrisk er mye lettere enn kassegitar, men det er kanskje pga jeg er vant til elektrisk nå. Hvordan syns du startfasen på elektrisk var i forhold til kasse? Hvordan lærte du det? Er det mulig å lære seg gitar via internett, eller må man ha en gitar lærer? Bare sånn at det er sagt, jeg vil lære meg elektrisk, ikke kasse gitar. Lurer bare litt på forskjellene siden jeg har spilt litt kassegitar før og lurer på hvor vanskelig elektrisk er Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er sant det. Går jo og an å kjøpe en semi akustisk / akustisk med stålstrenger. Blir jo mye av det samme. Men det å spille på kassegitar framfor el. gir deg "bedre ferdigheter" med fingerspilling fremfor plekter. I begynnelsen når jeg lærte meg gitar (jeg lærer enda, har vel bare spilt 4-5 mnd nå) brukte jeg kassagitaren til romkameraten. Planen var først å kjøpe meg kassegitar og lære meg å spille på det, men forelska meg i en billig epiphone sg, så endte opp med elektrisk. Men etter en uke spilling med kassegitar var jeg flinkere med fingerspilling enn jeg er nå, har blitt helt avhengig av plekter! Prøver å venne meg av det til tider, spille sanger som passer med fingerspill, men får det heller dårlig til, gir opp, og finner fram plekteret :/ Får kjøpe meg en akustisk og gjøre en innsats tenker jeg! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 En elektrisk gitar er som regel mye lettere å spille på. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Las igjennom de siste sidene i tråden, og lurer på hva i helsike GAS betyr! Er det en forkortelse av noe slag? Gear Acquisition Syndrome. Et lidelse som gjør at man stadig vil ha mer, mer og mer utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå