Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en søster som har lyst til å spille litt gitar. Tekte da dette kunne bli en fin julegave. Må jo bli en akustisk en, men hvilken prisklasse skal man gå for? Må være litt skikkelig med tanke på at det skal være litt "grei" lyd i den og gode strenger osv, men jeg kan personlig svært lite om gitarer.

Får man noe brukbart med grei lyd i for rundt 1000kr? Og hvor kan man evt kjøpe det? (gjerne i nærheten av Oslo)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg håpte kanskje noen kan hjelpe med et spørsmål.

 

Først og fremst... jeg har lite peiling på gitar så da er det sagt.

 

Gjelder aukustisk stålstrenggitar

Da jeg skulle skifte streng for første gang kikket jeg på noen videoer om hvordan man skal gjøre det... men det var ikke så lett som det så ut som. Den knotten som man fester strengen med nede sitter ikke skikkelig fast og spretter opp igjen når man begynner å stramme.

 

Så det jeg lurer på er om det er noe jeg gjør feil, eller om det er noe jeg kan gjøre for å fikse det eller om jeg bør ta den med til en plass hvor man selger gitarer og høre om de kan fikse den?

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg håpte kanskje noen kan hjelpe med et spørsmål.

 

Først og fremst... jeg har lite peiling på gitar så da er det sagt.

 

Gjelder aukustisk stålstrenggitar

Da jeg skulle skifte streng for første gang kikket jeg på noen videoer om hvordan man skal gjøre det... men det var ikke så lett som det så ut som. Den knotten som man fester strengen med nede sitter ikke skikkelig fast og spretter opp igjen når man begynner å stramme.

 

Så det jeg lurer på er om det er noe jeg gjør feil, eller om det er noe jeg kan gjøre for å fikse det eller om jeg bør ta den med til en plass hvor man selger gitarer og høre om de kan fikse den?

Pass bare på at du kiler strengen mot treet og ikke får strengekulen under festeknotten. Det skal ikke mye kraft til for å få dette til å sitte bra :)

 

Får du det ikke til å sitte må du nok høre der du kjøpte den evt. på en lokal sjappe om de kan se på det :)

Lenke til kommentar
Lyden fra gitaren eller lyden generelt? Spiller inn med en Sony Ericsson W595 :blush:

Gitaren/ampen. Høres ut som du bruker for mye gain synes jeg, samt at diskant er for høyt(evt prøv med neck-pickupen eller begge samtidig) :)

 

Men dette er selvsagt min mening, så om det låter fint i dine øre skal du ha det slik du liker det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...