figure_02 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Neida, han vil jo spille, men han blir så fort ''kje'' av ting...det er problemet. Så derfor trenger jeg et par tips osv... Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Noen her som har erfaringer med jackson rr5? Vurderer nemlig å kjøpe en slik i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Likeså spør jeg: () Noen som har erfaring med Ibanez RG-1820X? Lenke til kommentar
EVH Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Han må jo ville spille gitar for at det skal skje ting da. Ville det selv liksom. Ikke bare sånn ok jeg skal spille gitar for deg. riktig Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 trenger hjelp om en oppgave jeg skal skrive i skole-sammenheng.. Det jeg skal skrive om er Gitarer: -De ulike typene. -og oppbyging og bruk.. noen som vet om noen sider hvor jeg finner litt om dette? evt. bøker!? Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som vet om noen Kaizers Orchestra tabs til Guitare Pro? ..prøver å mekke selv, men er ikke kjent nok med programmet enda. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 trenger hjelp om en oppgave jeg skal skrive i skole-sammenheng..Det jeg skal skrive om er Gitarer: -De ulike typene. -og oppbyging og bruk.. noen som vet om noen sider hvor jeg finner litt om dette? evt. bøker!? Jeg vil tro du kan finne en del ved å google, men har også sett diverse svært gode bøker på biblioteket som omhandler gitarens historie, til og med en bok om å bygge din egen elektriske gitar. Hvis du vil kjøpe bøker selv kan du kikke på www.stewmac.com (og nei, jeg har ingen forbindelse med firmaet...) T'Weed Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 ok =) har googlet en del men funnet svert lite egentlig :\ kanskje noe med mine google feridigheter å gjøre men.. vil vel aller helst låne bøker fra bibloteket enn å kjøpe de Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Vel, se på dette: http://gitarnorge.no/artikkel/8/den-elektr...tarens-historie http://detektor.deichman.no/index.php?colu...57&clickCount=1 http://www.dittdatt.net/~thomas/?meny=inst...om=instrumenter Skulle vel være NOE brukbart, vel.... T'Weed Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 nice.... q: det meste er brukbart av det der ja... takker så mye for hjelpen =) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nå har jeg så godt som bestemt meg får å kjøpe en Ibanez JEM-555. Første gang jeg prøvde den merka jeg med en gang at den var fantastisk å spille på, er nok den mest komfortable gitaren jeg noen gang har prøvd. Så NÅ blir det shredding . Noen andre her som har JEM-555? Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Er det noen som vet hvilken gitar Ihsahn i Emperor bruker? Jeg vet at det er en sjustreng ibanes, men jeg har letet rundt overalt og ikke funnet den. Noen som vet?? Er tydligvis ikke så mange som vet hva jeg snakker om. Jeg kan legge ut et bilder, om det vil gjøre det noe lettere. Er ikke så bra, men er det beste jeg fant. Er som sagt en sjustrengs ibanez... Endret 15. september 2005 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) bedre bilde i alle fall Endret 15. september 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Nei det er ikke den gitaren jeg er ute etter. Jeg er 95% sikker på at den jeg er ute etter er en ibanez. Jeg vet iallefall at den er brukt på empty videoen Edit: Søkte litt på kvasir og fant denne. Tror det er noe lignende, men denne så litt jalla ut, og det er ikke sjustrengers. Halsen stemmer heller ikke... Endret 16. september 2005 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dumt spørsmål kanskje...: kan man spille el-gitar uten sånne elktroniske duppeditter som en vanlig gitar? Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dumt spørsmål kanskje...: kan man spille el-gitar uten sånne elktroniske duppeditter som en vanlig gitar? Vel, formen på en el-gitar er jo slik at den ikke gir noe akustikk, og dermed nesten ikke lyd (Hvis man ikke bruker pick-ups). Men hvis du bare skal øve på en solo eller noe litt seint på kvelden så går det jo greit å bare spille på gitaren uten å koble på forsterkeren. Du får lite lyd, men når du har naboer som sover så er det ofte eneste alternativet i tillegg til headset. Regna ikke med at du mente at du ville ha en gitar som rett og slett ikke hadde noe elektronikk (Pickups (mikrofoner) osv)? Det skjønner jeg isåfall ikke poenget i.. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dumt spørsmål kanskje...: kan man spille el-gitar uten sånne elktroniske duppeditter som en vanlig gitar? Vel, formen på en el-gitar er jo slik at den ikke gir noe akustikk, og dermed nesten ikke lyd (Hvis man ikke bruker pick-ups). Men hvis du bare skal øve på en solo eller noe litt seint på kvelden så går det jo greit å bare spille på gitaren uten å koble på forsterkeren. Du får lite lyd, men når du har naboer som sover så er det ofte eneste alternativet i tillegg til headset. Regna ikke med at du mente at du ville ha en gitar som rett og slett ikke hadde noe elektronikk (Pickups (mikrofoner) osv)? Det skjønner jeg isåfall ikke poenget i.. Så du kan bruke headset? fint... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ikkje rett fra gitaren, du må ha ein form for forserkar imellom, evt. aktiv elektronikk i gitaren. (Som heller ikkje gir så voldsom lyd rett i et headset.) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvis du skal bruke headsett så kjøp deg en liten Gitar effekt prossesor og kjør gitarn inni den også inni øra. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 men skal jeg kjøpe meg vanlig gitar eller el- gitar? hva synes dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå