Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trenger hjelp om en oppgave jeg skal skrive i skole-sammenheng..

Det jeg skal skrive om er Gitarer:

-De ulike typene.

-og oppbyging og bruk..

noen som vet om noen sider hvor jeg finner litt om dette? evt. bøker!?

Jeg vil tro du kan finne en del ved å google, men har også sett diverse svært gode bøker på biblioteket som omhandler gitarens historie, til og med en bok om å bygge din egen elektriske gitar. Hvis du vil kjøpe bøker selv kan du kikke på

www.stewmac.com

(og nei, jeg har ingen forbindelse med firmaet...)

T'Weed

Lenke til kommentar

Nå har jeg så godt som bestemt meg får å kjøpe en Ibanez JEM-555. Første gang jeg prøvde den merka jeg med en gang at den var fantastisk å spille på, er nok den mest komfortable gitaren jeg noen gang har prøvd. Så NÅ blir det shredding :D.

Noen andre her som har JEM-555?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvilken gitar Ihsahn i Emperor bruker?

Jeg vet at det er en sjustreng ibanes, men jeg har letet rundt overalt og ikke funnet den. Noen som vet??

Er tydligvis ikke så mange som vet hva jeg snakker om. Jeg kan legge ut et bilder, om det vil gjøre det noe lettere. Er ikke så bra, men er det beste jeg fant.

Er som sagt en sjustrengs ibanez...

Isahn2.jpg

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar

Nei det er ikke den gitaren jeg er ute etter. Jeg er 95% sikker på at den jeg er ute etter er en ibanez.

Jeg vet iallefall at den er brukt på empty videoen

Edit: Søkte litt på kvasir og fant denne. Tror det er noe lignende, men denne så litt jalla ut, og det er ikke sjustrengers. Halsen stemmer heller ikke...

IbanezEX350.jpg

Ibanez_EX350_004.JPG

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar
Dumt spørsmål kanskje...: kan man spille el-gitar uten sånne elktroniske duppeditter som en vanlig gitar?

Vel, formen på en el-gitar er jo slik at den ikke gir noe akustikk, og dermed nesten ikke lyd (Hvis man ikke bruker pick-ups). Men hvis du bare skal øve på en solo eller noe litt seint på kvelden så går det jo greit å bare spille på gitaren uten å koble på forsterkeren. Du får lite lyd, men når du har naboer som sover så er det ofte eneste alternativet i tillegg til headset.

Regna ikke med at du mente at du ville ha en gitar som rett og slett ikke hadde noe elektronikk (Pickups (mikrofoner) osv)? Det skjønner jeg isåfall ikke poenget i..

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål kanskje...: kan man spille el-gitar uten sånne elktroniske duppeditter som en vanlig gitar?

Vel, formen på en el-gitar er jo slik at den ikke gir noe akustikk, og dermed nesten ikke lyd (Hvis man ikke bruker pick-ups). Men hvis du bare skal øve på en solo eller noe litt seint på kvelden så går det jo greit å bare spille på gitaren uten å koble på forsterkeren. Du får lite lyd, men når du har naboer som sover så er det ofte eneste alternativet i tillegg til headset.

Regna ikke med at du mente at du ville ha en gitar som rett og slett ikke hadde noe elektronikk (Pickups (mikrofoner) osv)? Det skjønner jeg isåfall ikke poenget i..

Så du kan bruke headset? fint... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...