tom waits for alice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Her er "fattigmanns trøst": En reissue X-500T i sunburst. Hva synes dere: Løp og kjøp? Edit: De er ikke så helt vanlige disse heller. Ble bare laget noen få år fram til 2005 når Fender la ned hele produksjonen av Guild elektriske. Og brorparten av de som ble laget var med humbuckere og uten Bibgsby. Geir Ingen som hadde noe synspunkter på denne, skjønner jeg. Vel nå spilelr det ingen rolle hva dere synes. Jeg har kjøpt den!!! Geir Lenke til kommentar
angusyoung Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Skal kjøpe meg ny forsterker , vurderer Vox Valvetronix vt 30 eller vt 50 , og roland cube 60 . Har ingen erfaring med disse , noen tips ? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Her er "fattigmanns trøst": En reissue X-500T i sunburst. Hva synes dere: Løp og kjøp? Edit: De er ikke så helt vanlige disse heller. Ble bare laget noen få år fram til 2005 når Fender la ned hele produksjonen av Guild elektriske. Og brorparten av de som ble laget var med humbuckere og uten Bibgsby. Geir Ingen som hadde noe synspunkter på denne, skjønner jeg. Vel nå spilelr det ingen rolle hva dere synes. Jeg har kjøpt den!!! Geir Gratulerer med ny fet gitar da! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Takk. Skal nok selge en av de andre, antagelig min Fender 90's Thinline Tele. Knallgitar, men jeg har jo en Eugen Thinline, og trenger ikke mer enn en... Geir Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Gratulerer Geir! Gitarer som hyler ut "rockabilly!" er (nesten) alltid de feteste! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Må ha meg en ny forsterker også. Den gamle er ikke så nabovennlig. (Men jeg beholder den nok.) Heller mot en Princeton Reverb Reissue, eller kanskje en Victoria eller lignende. Guild-boksen gjennom en Princeton må låte fett! Venter til jeg får gitaren, så kan jeg låne en Princeton på Hagstrøm... Geir Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg misunner deg Geir . Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Søker en fet solo til akustisk gitar! gjerne fra bånd 1-12, da jeg ikke er så fan av å spille fra 12-bånd og oppover på en Dreadnought.. Noen soloer som folk syns er fete? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Soloen på Adultery av Godgory er rimelig digg. Den ligger på Spotify. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Soloen på Adultery av Godgory er rimelig digg. Den ligger på Spotify. Definitivt fett! Likte også Sea of Dreams veldig,veldig godt! Om ikke bedre.. ah, herlig! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Vil bare melde inn og si at teknikkene på soloen til Dont Cry begynner å gradis stige med en god kurve . Dette var for de som brydde seg over progresjon da Lenke til kommentar
flonoen Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Heisann, nybegynner på gitar her! Har letet litt rundt på nettet etter tab til 197 av major parkinson, men finner det ikke. Noen her som kunne satt seg ned og lyttet litt på den, og skrevet en kjapp tab til begynnelsen av sangen iallefall? Er ikke i nærheten av så flink at jeg kan høre meg til hvordan den skal være! Sangen ligger på spotify forresten! Endret 20. oktober 2009 av flonoen Lenke til kommentar
RRgrotzzRR Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 hey,va heter den vibrato greie bak bridgen på angus youngs sg? går d ant til å kjøpe sånt og montere på en gibson sg standard? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 En Bigsby? Og ja, du kan kjøpe det men hvor det vet jeg ikke Snakk med den lokale sjappa. De her sa de kunne skaffe det men ville ikke anbefale det. Lenke til kommentar
RRgrotzzRR Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 syntes ingen av dem som bigsby hadde lignet?er det noen andre som lager vibratoer? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Angus Young SG'en har ikke Bigsby, men en Gibson Vibrola. Den kan du antagelig få tak i gjennom en Gibson forhandler. Du kan også få uoriginale Vibrolas fra for eksempel Allparts.com. Du må regne med et par hundre dollar pluss moms for en slik. En original Gibson koster mer. Merk at den på Angus SG'en har et custom motiv inngravert, men er sikkert desto vanskeligere å få tak i. Men tenk deg om to ganger: Vibrolaen har ikke noe godt rykte på seg. Den holder ikke stemmingen bra, og er mer til pynt enn praktisk bruk. En Bigsby er nok et bedre alternativ, men da ser det jo ikke ut som en Angus Young SG lenger... Geir Lenke til kommentar
RRgrotzzRR Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 skal jo ha den til pynt da:P Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Dyr pynt, men jeg er vel ikke den rette til å snakke... Geir Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg og vil ha en gitar med vibrato system Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Skader det strengene på en el-gitar å stemme den om mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå