Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Her er "fattigmanns trøst": En reissue X-500T i sunburst. Hva synes dere: Løp og kjøp?

post-52698-1255674006_thumb.png

Edit: De er ikke så helt vanlige disse heller. Ble bare laget noen få år fram til 2005 når Fender la ned hele produksjonen av Guild elektriske. Og brorparten av de som ble laget var med humbuckere og uten Bibgsby.

Geir :)

Ingen som hadde noe synspunkter på denne, skjønner jeg. Vel nå spilelr det ingen rolle hva dere synes. Jeg har kjøpt den!!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er "fattigmanns trøst": En reissue X-500T i sunburst. Hva synes dere: Løp og kjøp?

post-52698-1255674006_thumb.png

Edit: De er ikke så helt vanlige disse heller. Ble bare laget noen få år fram til 2005 når Fender la ned hele produksjonen av Guild elektriske. Og brorparten av de som ble laget var med humbuckere og uten Bibgsby.

Ingen som hadde noe synspunkter på denne, skjønner jeg. Vel nå spilelr det ingen rolle hva dere synes. Jeg har kjøpt den!!! :D

Gratulerer med ny fet gitar da! ;)

Lenke til kommentar

Heisann, nybegynner på gitar her!

Har letet litt rundt på nettet etter tab til 197 av major parkinson, men finner det ikke. Noen her som kunne satt seg ned og lyttet litt på den, og skrevet en kjapp tab til begynnelsen av sangen iallefall? Er ikke i nærheten av så flink at jeg kan høre meg til hvordan den skal være!

Sangen ligger på spotify forresten!

Endret av flonoen
Lenke til kommentar

Angus Young SG'en har ikke Bigsby, men en Gibson Vibrola. Den kan du antagelig få tak i gjennom en Gibson forhandler. Du kan også få uoriginale Vibrolas fra for eksempel Allparts.com. Du må regne med et par hundre dollar pluss moms for en slik. En original Gibson koster mer. Merk at den på Angus SG'en har et custom motiv inngravert, men er sikkert desto vanskeligere å få tak i.

Men tenk deg om to ganger: Vibrolaen har ikke noe godt rykte på seg. Den holder ikke stemmingen bra, og er mer til pynt enn praktisk bruk. En Bigsby er nok et bedre alternativ, men da ser det jo ikke ut som en Angus Young SG lenger... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...