Jernlov Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Kan noen være så engel og skrive ned i tab hva som blir spilt i filen? Evig takknemmelig. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Den var litt vrien.. Hvis du ikke får svar her, kan du prøve dette forumet Hvordan skal dette loddes? Endret 8. september 2005 av ace_ventuora Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 har prøvd litt på lyd klippet selv nå (jeg suuuger på å tab'e) kom fram til noe sånt -16--16-16-16\14--14-14-14\12-12\11-11--- høres det lurt ut? ikke hele greia da. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) ----7h9------9p7/4------4h5p4----4/2----2h4p2----0------ ------------------------------------------------------------2---- på g og d strengen..? Med noen slag ekstra på strengene etter hvært tall, hvis du skjønner? Ingen mestertabber jeg heller. Endret 8. september 2005 av ace_ventuora Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 det er mer riktig enn min i alle fall, høres bra ut til man sklir ned på 2, da føler jeg at det er noe som mangler :S Lenke til kommentar
hylo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Den var litt vrien.. Hvis du ikke får svar her, kan du prøve dette forumet Hvordan skal dette loddes? Den kabelen med en leder (den svarte), skal bak og loddes ved der tremolo-fjærene festes. (Jord), Du må prøve to alternativer med kabelen med 2 ledere. Men regner med at det er det samme. Endret 8. september 2005 av Hylo Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Trenger ny gitar ganske fort nå. Gitaren jeg har nå lager masse ulyder og funker bare ikke.. Spiller primært metal, så jeg må ha kraftig lyd. Det er viktig at den er lettspilt (så jeg kan shredde skikkelig ). Lurer litt på en Jackson SLSMG sologitar. Noen som har noen innspill? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Gibson\Epiphone Explorer Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Eller hva med Ibanez JEM 555? Har hørt noen si at den ikke er noe tess, men etter mine mål er den nok god nok! Hva er det egentlig som trekker ned med denne jem gitaren i forhold til de andre jem gitarene? Termolo greiene..? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 En Ibanez RG av et eller annet slag (fra RG470 og oppover) burde vel passe deg mitt i blinken. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har sett litt på de også, ser jo egentlig ganske greie ut. Har omtrent samme dimmensjoner på halsen som JEM gitarene, så da er de vel omtrent like lettspilt..? Får stikke ned på RIFF eller Kick så teste en takker for svar. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Noen som har sett elkjøp reklamen som kom i helga? De selger en el-gitar til bare 1400,- med bæreveske, forsterker, plaktere og lærebøker. Er dette en god gitar til å lære seg å spille el-gitar på? Har en kasse gitar og har gått på kurs. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det er sikkert en grei begynnergitar. Hvis du skulle finne ut etter hvært at du ikke vil spille mer, så har du ikke brukt for mye penger på noe dyrere. Men det er ingen spesielt "proff" gitar. Har tenkt meg bort og prøvespille den gitaren i morra foresten, hvis de lar meg prøve da. Kan sikkert skrive hva jeg syntes om den i morra kveld Harald Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Er det noen som vet hvilken gitar Ihsahn i Emperor bruker? Jeg vet at det er en sjustreng ibanes, men jeg har letet rundt overalt og ikke funnet den. Noen som vet?? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Noen som har sett elkjøp reklamen som kom i helga? De selger en el-gitar til bare 1400,- med bæreveske, forsterker, plaktere og lærebøker. Er dette en god gitar til å lære seg å spille el-gitar på? Har en kasse gitar og har gått på kurs. Styr unna. Både fordi slike sett har en tendens til å suge litt for mye, og fordi elkjøp kan gi deg ca. null assistanse dersom det skulle være noe du trenger hjelp med. Dersom du vet at du vil spille gitar videre burde du vruke litt penger på det. Se om du finner deg en brukt Mexico-strat eller noe i den duren på musikkweb.no (kjøp & salg) eller finn.no. Enda viktigere er det å ha en OK forsterker, Roland Cube 30 for eksempel. Ja, det blir dyrere, men du får mye mer igjen for å bruke litt mer. Ikke minst en gitar du kommer til å gidde å spille på i mer enn to måneder. Endret 12. september 2005 av HalTan Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Høyr på HalTan. Ein dårleg gitar øydeleggjer all spelegleda. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hei folks, trenger litt hjelp her, er så lat at jeg ikke gidder å lage min egen tråd så ^^ Uansett, jeg spiller trommer, men problemet mitt er at det er ingen andre musikere i regionen jeg bor (veldig lite sted), men nå prøver jeg å overtale kompisen min til å begynne å spille gitar. Han er 15, snart 16, men problemet er at han er veldig ''utålmodig'', altså, jeg tror han vil gi opp ganske fort hvis han får en kasse-gitar og må lære seg ''Pål sine høner'' hvis dere skjønner hva jeg mener... han har så å si aldri rørt en gitar før, så det jeg lurer på: Er det noen tips dere kan gi? Har han håp i det hele tatt? Hilsen meg som er desperat etter noen å spille sammed med. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Han må jo ville spille gitar for at det skal skje ting da. Ville det selv liksom. Ikke bare sånn ok jeg skal spille gitar for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå