Griffin Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvordan er det å sette på et nytt strengesett som har ligget i gitarkofferten i over et år? Er de svekket eller fungerer de like bra? Koster deg lite å prøve... alternativet er vel å kaste de. Personlig så har jeg hatt litt blandet erfaring. Jeg kjøpte noen sett med Blue Steel .10 på QXL. Disse er ganske gode å spille på, men de varer kanskje ikke like lenge som mange av sine "kolleger". Jeg kjøpte de for 50,-/settet så det var greit. Uansett... jeg satt ett sett på en av mine gitarer for ikke så lenge siden. De var blanke og fine... ingen tegn til svekkelse eller nedsatt kvalitet. Etter fire dager derimot, så slet jeg med de... da kjentes det ut som de hadde vært på gitaren i ett års tid. Skulle bare ønske jeg overdrev. Jeg har brukt en del Blue Steel tidligere så jeg vet at disse strengene blir ikke så fort gamle som dette... Uansett... det koster deg ingenting å prøve... Det skader ikke gitaren. Jeg har beholdt mine gjenværende sett til backup... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Når vi først er inne på strenger og har vært det noen ganger den siste tiden, så kan man jo nevne at stikker.no har lave priser på gitarstrenger. Endret 10. oktober 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Uten å skulle starte en diskusjon om metallets tekniske egenskaper, så vil jeg si det slik: Hadde gitarstrenger blitt dårlige over tid (uten at de sitter i strekk på gitaren, eller ligger i en søledam og ruster da), så hadde de vært datostemplet... Du vet uansett ikke hvor lenge strengene har ligget på lageret hos forhandleren før de havnet i hylla. Geir Lenke til kommentar
Craap Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Noen fabrikanter, som f.eks. D'Addario, pakker jo strengene i plast får at strengene skal holde seg freshe. Hva nå de legger i det vet jeg ikke Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Noen fabrikanter, som f.eks. D'Addario, pakker jo strengene i plast får at strengene skal holde seg freshe. Hva nå de legger i det vet jeg ikke Holder luftfuktighet unna og unngår dermed korrosjon før strengene havner på gitaren. I hvilken grad dette er nyttig kan derimot diskuteres Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nå bor jeg i Bergen, så om det skulle være noe sted hvor det hadde annet enn hypotetisk brtydning så måtte det være her. Men jeg har aldri opplevd at strenger har vært dårlige når jeg tok dem ut av pakken, (av den grunn) enten de er pakket i papir eller plast. Mye sånt er bare markedsføring. Men er i et marked der produktene ser like ut, og man må skille seg ut på en eller annen måte. Da kan slikt være tungen på vektskålen, enten problemet det adresserer er reelt eller ikke. Jeg er sikker på at noen kunne selge en del av en "Holde halsen rett når strengene er slakke"-anordning, selv om det bare finnes anekdotisk bevis for at halsene tar skade av det (med mindre man har SRV-tykke strenger og har skrudd truss-rod'en et par omdreininger lenger enn man egentlig skal....9 Geir Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nå bor jeg i Bergen, så om det skulle være noe sted hvor det hadde annet enn hypotetisk brtydning så måtte det være her. Men jeg har aldri opplevd at strenger har vært dårlige når jeg tok dem ut av pakken, (av den grunn) enten de er pakket i papir eller plast. Mye sånt er bare markedsføring. Men er i et marked der produktene ser like ut, og man må skille seg ut på en eller annen måte. Da kan slikt være tungen på vektskålen, enten problemet det adresserer er reelt eller ikke. Jeg er sikker på at noen kunne selge en del av en "Holde halsen rett når strengene er slakke"-anordning, selv om det bare finnes anekdotisk bevis for at halsene tar skade av det (med mindre man har SRV-tykke strenger og har skrudd truss-rod'en et par omdreininger lenger enn man egentlig skal....9 Geir Jeg vil tro at dette kan merkes om strengene blir oppbevart i et butikklokale med luftfuktighet tilpasset akustiske gitarer. Men jeg tviler på at forskjellen er merkbar annet enn med mikroskop og labratorietesting. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 kan noen forklare meg hvordan jeg spiller: -------------------- -------------------- ----7-S-9---9-S-10-- -------------------- ----5-S-7---7-S-8--- -------------------- Med plekter. Jeg fatter sliden men hvordan skal jeg KUN klare å treffe 2 strenger med mellomrom samtidig? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er bare en powerchord uten kvinten. Demp D-strengen med venstre pekefinger. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 sounds difficult Er forresten ett parti i soloen til "Don't Cry" med G 'N R Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Takk Nilsi_tl Fikk tilbake SG-en idag og tror den har blitt lite kosa med på de siste 3 ukene den har stått i ro. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Noen som har fungerende akkorder for Coldplay-green eyes? Fant den på ein nettsiden, men den funket ikkje heilt fint, det var nokre grep som ikkje passet inn i sangen. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Hei Lurer på om 7000 er for dyrt for denne gitaren? Går forbi musikksjappa hver dag og denne bare nistirrer på meg hver gang som om den sier "du bare må ha meg!". Den ser veldig stilig ut i utstillingsvinduet og kunne gjort seg fin på veggen og fanget, men prisen får meg til å sukke hver gang. Får lønning om noen dager, og har bursdag om 2 måneder... vet neimen ikke hva jeg skal gjøre.. noen tips? Bildet er bare illustrasjon, men ser ganske lik ut, samme merke. Endret 15. oktober 2009 av Myst Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg synes den ser grusom ut, men det er nå meg. Prøv den og se om du liker den, det er tross alt det eneste som betyr noe. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hehe, folk har forskjellig smak vettu. Har ikke hatt tid til å se nærmere på den, bare lurer på om prisen er for stiv i første omgang. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jackson-gitarer har ofte litt tvilsom dekor, det er liksom greia deres... Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Hehe, folk har forskjellig smak vettu. Har ikke hatt tid til å se nærmere på den, bare lurer på om prisen er for stiv i første omgang. Om det er dyrt eller ei kommer an på hvilke pickups den har, hvilket tre den er av, tunere den har osvosv. Vet du modellnummeret? red: Ok, det er dyrt. Sound1 har samme gitaren: http://sound1.com/portal/asp/produktdetalj...?Produkt_ID=300 Endret 15. oktober 2009 av edge Lenke til kommentar
Myst Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Se der ja. Da får den bare vær så god erte meg, den blir ikke med meg hjem for denne gang iallfall. Takk for all svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå