Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Den LTD EC, var litt dyr...Men burde jeg drite i de gitarene med tremolo?

Jeg vet ikke om du burde drite i gitarene med tremolo, men du burde absolutt gå litt opp i pris om du skal ha tremolo på de. Den LTD ECmodellen der er kanskje litt dyrere enn ditt første forslag, men om du kombinerer denne med en Cube20X, så vil du ha en veldig fin kombinasjon til å spille metall med. (Brukte en lignende kombinasjon før, fungerte knall!)

I tillegg har cuben vrengmodellering som fungerer særdeles godt til å være en såpass billig forsterker. Selvfølgelig ikke all verden, men mye for pengene er det. (Korriger meg om det finnes noe mye bedre for samme pris.)

Så var det meg. Har spilt i ett og ett halvt års tid nå, og leter etter noen slags instrumental vi kan spille i bandet. Er to gitarister, en på bass, en trommis og en vokalist, men sangeren vil gjerne ha seg en femminutters pause i midten av låtutvalget til diverse huskonserter og slik. Spiller i hovedsak tungrock og metall, med litt rockehits iblandt. Orion er ett fint forslag, men føler at denne blir litt i lengste laget, samt at vi alt har denne inne (Sånn bortsett fra den raskeste soloen), og leter etter noe nytt i lignende stil.

Alle forslag blir godt mottatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så var det meg. Har spilt i ett og ett halvt års tid nå, og leter etter noen slags instrumental vi kan spille i bandet. Er to gitarister, en på bass, en trommis og en vokalist, men sangeren vil gjerne ha seg en femminutters pause i midten av låtutvalget til diverse huskonserter og slik. Spiller i hovedsak tungrock og metall, med litt rockehits iblandt. Orion er ett fint forslag, men føler at denne blir litt i lengste laget, samt at vi alt har denne inne (Sånn bortsett fra den raskeste soloen), og leter etter noe nytt i lignende stil.

Alle forslag blir godt mottatt!

Kan jo spille Metallica's versjon av The Ecstasy of Gold, jeg synes ihvertfall den er jævla rå :)

Lenke til kommentar
Men burde jeg drite i de gitarene med tremolo?

På billigere gitarer; ja. Billige tremolosystemer er ofte rimelig kjipe og har ofte latterlig dårlig sustain.

Anbefaler forøvrig å titte på bruktmarkedet, da kan du få veldig gode gitarer til veldig lite penger dersom du følger litt med.

Lenke til kommentar

På billigere gitarer; ja. Billige tremolosystemer er ofte rimelig kjipe og har ofte latterlig dårlig sustain.

Anbefaler forøvrig å titte på bruktmarkedet, da kan du få veldig gode gitarer til veldig lite penger dersom du følger litt med.

Takker for svar av alle ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar av alle ;)

Her er en gitar som kan passe deg bra: http://www.godlyd.no/default.asp?page=507&...5&p4415_v=1

:)

Lenke til kommentar

Noen som kan være virkeligvirkelig snille å tabbe Jokke - Ække den samma lenger?

Jeg ville blitt så utrolig veldig glad!!

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av kellebjelle
Lenke til kommentar

Hei, nå har seg sånn at jeg spilte gitar for ca 2-1 år siden, før spillte jeg mye sånne power chord riff sanger men nå har det mere i sanger med chords, men jeg kan ikke så mange av de :p Lurte på om noen hadde en greit nettside eller noe med oversikt over alle(de fleste) chordsene :)

Ville blitt veldig glad :D

Lenke til kommentar
Noen som kan være virkeligvirkelig snille å tabbe Jokke - Ække den samma lenger?

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Klassiker. Skal se om jeg kan få tid en dag. Kanskje ikke tabs, det er så mye arbeid, men akkordene kan jeg vel skrible ned... :)

Geir :)

Lenke til kommentar

Se filmen hos Youtube

Klassiker. Skal se om jeg kan få tid en dag. Kanskje ikke tabs, det er så mye arbeid, men akkordene kan jeg vel skrible ned... :)

Geir :)

Det hadde vært utrolig bra om du gadd det :D

Lenke til kommentar

Vel, har testet den mexikanske, husker den føltes veldig bra ut.

Har angret på at jeg ikke kjøpte en slik gitar når jeg kunne få den for ca 4000 kr når dollaren var så lav, så nå er den kjøpt.

Ble iallefall en Thinline i natural, dessuten var overgangen på de japanske 3 tone sunburstene ganske hard ja.

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...