CastorFiber Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 300 og 700 er klin makne elektronisk og "spillefølelsemessig". Det er en litt bedre gitar, men det er fortsatt ikke snakk om den helt store luksusen. Synes ikke 700 er verdt den økte prisen, for å si det slik. Jeg kjøpte min brukt, og betalte vel et par lapper for den. Det er den verdt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har lenge vurdert å spare til axe-fx. Men når jeg får litt penger går det alltid i noe annet som jeg har lyst på, dessverre : ) Lenke til kommentar
Craap Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Sikler på den boksen jeg og, men innser at jeg ikke helt kan forsvare å bruke så penger. Hadde vært gøy å prøve axe-fx hjemme på sine egne monitorer! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Jeg har en herlig Variax 700. Ja, det er ikke "det samme" som å spille på en originalmodell, MEN den gjør jobben mer enn godt nok for meg i studio Man har også muligheter for å forandre på modellene (hvis du enter punger ut ca 1000kr for Variax Workbench ellerno, eller kjøper et line6-brett+en spesial digitalkabel til variaxen). Dette er genialt! Da kan man velge pickupposition, hvilken type kropp, etc. Man skifte tuning til og med. Med et lite vipp på "pickupswitchen" har man f.eks. plutselig en sjustrenger. Endret 1. oktober 2009 av fBlikeng Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Så variax er ikke et dårlig kjøp? Hvordan er det å spille på den? Er gitaren lett i vekt? (hater tunge gitarer) er båndene nært eller langt unna hverandre? Ønsker en litt full forklaring på positive/negative sider av 700 modellen, og hvor for man kjøpt disse i Norge? Og er 700 bedre på noen måter enn 500? Endret 1. oktober 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er da vel ingen som har sagt at en Variax er et dårlig kjøp? For å presisere mitt syn, jeg ville ikke ha eid en Variax som eneste gitar, men som et tillegg er den morsom, helt OK og veldig anvendelig. Jeg er veldig godt fornøyd med min, selv om jeg ikke har kjøpt den pakken som gjør at man kan lage egne patcher. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har nå sett igjennom Worckbenk greia, har mer og lyst på den gitaren. Nei... Det blir jobbsøking på meg etter høstferien Lenke til kommentar
kalli Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Lurer på en liten greie... Hvordan stemmer jeg gitaren sånn her? Tuning:(low to high)E B D F# B E Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Iom at det der er engelsk vil jeg anta at A-strengen skal opp en heltone og g-strengen ned en halvtone. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html Trenger tips til en grei kassegitar? Under 5000,- Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html Trenger tips til en grei kassegitar? Under 5000,- Yamaha, Takamine, Art&Lutherie, Ayers, osvosv. Hva er du ute etter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 ... Seagul, Furch, Epiphone, Fender. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Og så begynner det å svinge av Ibanez i den prisklassen, også. Kjøper du en kasse til fem tusen, skal det godt gjøres å ikke få en OK gitar. Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har spilt gitar i ca. 1år nå... Å nå r jeg først startet kjøpte jeg så klart noe som ikke er av den beste typen siden jeg ville finne ut om det var noe for meg. Nå vurderer jeg å kjøpe nytt utsyr, har lyst til å satse litt mer på spilling siden det er veldig gøy, og alle skryter av deg hvis du er god i musikk timer å slikt Så dette hadde jeg tenkt til å kjøpe: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=shopping_cart Er det verdt penger, er det noe bra utstyr? Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har spilt gitar i ca. 1år nå... Å nå r jeg først startet kjøpte jeg så klart noe som ikke er av den beste typen siden jeg ville finne ut om det var noe for meg. Nå vurderer jeg å kjøpe nytt utsyr, har lyst til å satse litt mer på spilling siden det er veldig gøy, og alle skryter av deg hvis du er god i musikk timer å slikt Så dette hadde jeg tenkt til å kjøpe: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=shopping_cart Er det verdt penger, er det noe bra utstyr? Nå linka du bare til en handlekurv som ligger i din cache. Gå inn på hvert enkelt produkt og kopier linken fra det og lim inn her Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Sg-en min er friskmeldt! Nå gjenstår det bare å vente på lønn for så og hente den! ! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvorfor lønn? SG lages jo av mahogni. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Åhåhåhåh! Humor og xD I like it! Nei, skal bli godt å få den tilbake! Lenke til kommentar
Defo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvordan holder folk plekteret her? Sliter virkelig med å få picket skikkelig stående... Vinkelen blir såpass skrå. Sittende så er jo strengene nogenlunde på rett linje med plekteret, så da er det ikke noe problem. Selv holder jeg plekteret med tommelen liggende over første ledd av pekefingeren og plekteret mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå