Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en herlig Variax 700. Ja, det er ikke "det samme" som å spille på en originalmodell, MEN den gjør jobben mer enn godt nok for meg i studio :) Man har også muligheter for å forandre på modellene (hvis du enter punger ut ca 1000kr for Variax Workbench ellerno, eller kjøper et line6-brett+en spesial digitalkabel til variaxen). Dette er genialt! Da kan man velge pickupposition, hvilken type kropp, etc. Man skifte tuning til og med. Med et lite vipp på "pickupswitchen" har man f.eks. plutselig en sjustrenger.

Endret av fBlikeng
Lenke til kommentar

Så variax er ikke et dårlig kjøp? Hvordan er det å spille på den? Er gitaren lett i vekt? (hater tunge gitarer) er båndene nært eller langt unna hverandre?

 

Ønsker en litt full forklaring på positive/negative sider av 700 modellen, og hvor for man kjøpt disse i Norge? Og er 700 bedre på noen måter enn 500?

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Har spilt gitar i ca. 1år nå... Å nå r jeg først startet kjøpte jeg så klart noe som ikke er av den beste typen siden jeg ville finne ut om det var noe for meg. Nå vurderer jeg å kjøpe nytt utsyr, har lyst til å satse litt mer på spilling siden det er veldig gøy, og alle skryter av deg hvis du er god i musikk timer å slikt :D

Så dette hadde jeg tenkt til å kjøpe: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=shopping_cart

Er det verdt penger, er det noe bra utstyr?

Lenke til kommentar
Har spilt gitar i ca. 1år nå... Å nå r jeg først startet kjøpte jeg så klart noe som ikke er av den beste typen siden jeg ville finne ut om det var noe for meg. Nå vurderer jeg å kjøpe nytt utsyr, har lyst til å satse litt mer på spilling siden det er veldig gøy, og alle skryter av deg hvis du er god i musikk timer å slikt :D

Så dette hadde jeg tenkt til å kjøpe: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=shopping_cart

Er det verdt penger, er det noe bra utstyr?

Nå linka du bare til en handlekurv som ligger i din cache.

 

Gå inn på hvert enkelt produkt og kopier linken fra det og lim inn her :)

Lenke til kommentar

Hvordan holder folk plekteret her? Sliter virkelig med å få picket skikkelig stående... Vinkelen blir såpass skrå. Sittende så er jo strengene nogenlunde på rett linje med plekteret, så da er det ikke noe problem. Selv holder jeg plekteret med tommelen liggende over første ledd av pekefingeren og plekteret mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...