Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte en pickup i en gammal Ibanez og trenger litt hjelp til hvor jeg skal lodde hva. Saken er den at den gamle har tre ledere, og den nye fem, så noen må vel kobles samme sted.

Legger ved det eneste koblingsskjemaet for den nye jeg fant som hadde coil split og skjema for elektronikken til gitaren (er bridge-pickupen som skal skiftes).

post-18965-1253297056_thumb.jpg

post-18965-1253297093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting. Når jeg spiller fingerspill ofte i denne situasjonene (Stairway to heaven) så får jeg følelsen av at jeg har pølse fingere. Altså jeg muter noen av strengene av og til så de ikke kommer med. Hva kan jeg gjøre? Har småe fingere sån sett, men spiller jeg kansje for mye med insiden av fingeren?

Tips? :)

Lenke til kommentar
Men jeg skal ha coil split. Er det fra før, og vil gjerne fortsette med det.

Tar vi utgangspunkt i Seymour Duncan fargekodene skal grønn og jord sammen, sort går for seg selv og rød og hvit går sammen. Der har du tre ledere. Du må kanskje bytte om på sort og grønn hvis pickupen blir ute av fase.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
SG-en ble levert til rep idag da halsen knakk etter en svekkelse den fikk for 2 måneder siden :cry: Får den igjen om noen uker da!

Kjipt!.. :(

Ny hals eller liming? :)

Lenke til kommentar
SG-en ble levert til rep idag da halsen knakk etter en svekkelse den fikk for 2 måneder siden :cry: Får den igjen om noen uker da!

kondolerer :dontgetit:

Takker. Blir nok ikke billig men det må gjøres. Først var det kun en sprekk, så begynte strengene og gnisse fordi halsen ble bøyd, så sprakk den så langt ned at når de skulle prøve å rette den opp knakk den på langs, nede på sjappa :cry:. Den lyden kommer til å sitte igjen lenge tror jeg...

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar
Tar vi utgangspunkt i Seymour Duncan fargekodene skal grønn og jord sammen, sort går for seg selv og rød og hvit går sammen. Der har du tre ledere. Du må kanskje bytte om på sort og grønn hvis pickupen blir ute av fase. 

Ok. Hva bør jeg lodde hvor da? Antar grønn og jord går dit den grå går nå. Er det det samme hvor jeg setter de andre?

Lenke til kommentar
Fanken, to månadar har gått, og no saknar eg den gamle Telen...

tele.jpg

Eg skal ha ny tele i hus før jul - det er steike sikkert.

Det var utrolig irriterende å se på den gjenstanded bak gitaren.. ser ut som enn sånn optisk illusjon :p

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å selge en til av mine, kanskje 90s Thinline'en i sunset orange. Det er en steike god gitar, spesielt lyden i bridge er en drøm, men jeg har flere enn jeg trenger fortsatt, og den blir aldri spilt. Og så har jeg deler til to nye. Kanskje jeg skal starte et nytt prosjekt under "Arbeidslogger for instrumenter og studio", så vi får litt aktivitet i kategorien.

Den ene er en mahogny Esquire med Twangbucker. Den skal lakkes i mørk rød lakkbeis.

Den andre er en standard telekropp som jeg skal ha en HD Super-90 (P-90 style i Tele bridge format) og en Bigsby. Lurer på å sette en ekte soapbar i halsen også. Egentlig tenkte jeg meg en B16 på den, nedfelt i kroppen. Men da må jeg ha hjelp, har aldri fått laget meg noen snekkerbod og ikke er jeg noen racer på fresing heller...

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...