Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Så vidt jeg vet så befinner skruen for å justere halsen seg under dekselet på gitarhodet, som har på-skriften SG, men jeg tror jeg ville vært forsiktig med å justere hvis du ikke vet hva du gjør. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Sadlene som strengene hviler på, kan justeres frem og tilbake lengderetning gitaren, med noen skruer du ser på baksiden. Det justerer intonasjon. Men som Griffin påpeker, må du sannsynligvis justere truss-rod'n. Dette gjøres ved å skru av truss-coveret: Og justere skruen som sitter under den. Jeg vil anbefale deg å konsultere noen som kan dette, selv om det lar seg gjøre selv. Endret 12. september 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) MARK KNOPFLER 14. JUNI 2010 I BERGEN anyone? Selv gleder jeg meg relativt mye til mitt livs høydepunkt Til en annen sak. Har fått en liten følelse for strat i det siste (spesielt slitte gitarer med maple hals og fret wear ). Det er noe med hele gitartypen, personlighet osv. Synes en helt plain rg gitar med syltynn hals blir litt... hva skal man si.. upersonlig? Spilte senest i dag på en billig squier strat som ikke har fått nye strenger på 2-3 år, og det var faktisk en annen følelse med bending og vibrato osv. (nå er muligens rg'en min litt feiljustert i forhold til strengehøyde da). "Vet ikke helt hva jeg føler", men tenker mer og mer på å evt bytte ut rg'en i en strat i samme prisklasse. (Er vanskelig å sette ord på det, men feelingen til et instrument er jo veldig viktig i mine øyne) Noen kommentarer? Mvh. Jon Martin Endret 13. september 2009 av Jon_Martin Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Heller Stratocaster enn Superstrat! Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Skjønner godt hva du mener Jon_Martin. Etter at jeg fikk min Les Paul har ikke Rg'n vært det samme lenger.. Den virker litt.. hmm "sjelløs" i mangel på ett bedre ord. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Ja. Jeg kan gjerne tenke meg å beholde rg'en, og kjøpe en strat, slik at jeg har begge deler, men.. Ny forsterker skal også i hus snart, og da er budsjettet heller stramt... Prioritering er kjipt Lenke til kommentar
RRgrotzzRR Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 hey, har kjøpt gibson sg std cherry man har lyst å endre fargen. er det mulig å sende inn til gibson og be dem endre fargen til ebony? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Da må du nok forvente å betale en hel del penger. Lever den heller til en som er flink til å lakkere, og be h*n lakkere den i sort. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Lurt å kjøpe en rød en når det er svart du har lyst på da... err? : s Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Marius Müller - top 5 beste norske gitarister! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Synd at mannen døde. Han var og er en legende. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Marius Müller er i mine øyne, sammen med Øystein Sunde norges beste gitarist. Synes er en av de bedre av Marius.Sant som noen sa; de beste av oss går først. R.I.P. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 hey, har kjøpt gibson sg std cherry man har lyst å endre fargen. er det mulig å sende inn til gibson og be dem endre fargen til ebony? For å komme best ut av det: 1.Selg gitaren. 2. Kjøp en svart du KAN sende gitaren til lakkering, men forvent deg en sluttregning på tusenlapper skal det gjøres skikkelig. Lenke til kommentar
RRgrotzzRR Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 hey, har kjøpt gibson sg std cherry man har lyst å endre fargen. er det mulig å sende inn til gibson og be dem endre fargen til ebony? For å komme best ut av det: 1.Selg gitaren. 2. Kjøp en svart du KAN sende gitaren til lakkering, men forvent deg en sluttregning på tusenlapper skal det gjøres skikkelig. anyways..lurer på en ting-..vis jeg stemmer i drop A, og jeg stemmer den til standard igjen..er det stor risk for at strengen kan ryke? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Drop A er alt for dypt for et normalt sett med strenger, er det ikke? De må da bli helt slappe om de stemmes ned så mye. jeg ville tippe at du trenger et nytt sett med strenger - mue tykkere enn vanlig - for i det hele tatt å komme så langt ned og fortsatt ha et minimum av spenst i strengene. Geir Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg bruker 10-60 på drop B. De tynneste strengene blir litt tynne, de tykke kunne vært litt tykkere. Vurderer å bytte til 13-63. Merk, jeg tør ikke stemme høyere enn standard C. Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hallo, jeg snoket litt rundt på sound1.no idag å gikk inn på Squier sine el-gitarer og oppdaget denne: http://www.sound1.no/index.html?http&&...Produkt_ID=3459 som jeg syntes hadde en j*vlig kul finish, og lurte på om det er en brukbar gitar i det hele, siden dette er en gitar jeg kunne tenkt meg for å være ærlig hvis det er av laber kvalitet så blir jeg nok å spare sammen til en mexican fender strato, setter pris på respons her Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 På juleaften gikk vel de for en tusenlapp på Sound1? Er sikkert en ok gitar, men du kan jo ta en titt på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Craap Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Vet det er flere enn meg som har en korg ax1000/1500g her inne.. Laster du ned zip filene har du en haug av presets.. mye brukbart http://geocities.com/t_jauhari/ Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Noen som vet hvor mye det vil koste (sånn ca) å få modifisert en Dimebag Wah pedal til true-bypass? Endret 18. september 2009 av Griffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå