Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Så vidt jeg vet så befinner skruen for å justere halsen seg under dekselet på gitarhodet, som har på-skriften SG, men jeg tror jeg ville vært forsiktig med å justere hvis du ikke vet hva du gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gibson-sg-standard-bridge.jpg

Sadlene som strengene hviler på, kan justeres frem og tilbake lengderetning gitaren, med noen skruer du ser på baksiden. Det justerer intonasjon.

Men som Griffin påpeker, må du sannsynligvis justere truss-rod'n. Dette gjøres ved å skru av truss-coveret:

2847803081_3a819326cf_o.jpg

Og justere skruen som sitter under den. Jeg vil anbefale deg å konsultere noen som kan dette, selv om det lar seg gjøre selv.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

MARK KNOPFLER 14. JUNI 2010 I BERGEN anyone? :love:

MK350.jpg

Selv gleder jeg meg relativt mye til mitt livs høydepunkt :D

Til en annen sak.

Har fått en liten følelse for strat i det siste (spesielt slitte gitarer med maple hals og fret wear :thumbup: ). Det er noe med hele gitartypen, personlighet osv. Synes en helt plain rg gitar med syltynn hals blir litt... hva skal man si.. upersonlig? :p

Spilte senest i dag på en billig squier strat som ikke har fått nye strenger på 2-3 år, og det var faktisk en annen følelse med bending og vibrato osv. (nå er muligens rg'en min litt feiljustert i forhold til strengehøyde da).

"Vet ikke helt hva jeg føler", men tenker mer og mer på å evt bytte ut rg'en i en strat i samme prisklasse.

(Er vanskelig å sette ord på det, men feelingen til et instrument er jo veldig viktig i mine øyne)

Noen kommentarer?

Mvh. Jon Martin :)

Endret av Jon_Martin
Lenke til kommentar
hey, har kjøpt gibson sg std cherry man har lyst å endre fargen. er det mulig å sende inn til gibson og be dem endre fargen til ebony?

For å komme best ut av det:

1.Selg gitaren.

2. Kjøp en svart

du KAN sende gitaren til lakkering, men forvent deg en sluttregning på tusenlapper skal det gjøres skikkelig.

Lenke til kommentar
hey, har kjøpt gibson sg std cherry man har lyst å endre fargen. er det mulig å sende inn til gibson og be dem endre fargen til ebony?

For å komme best ut av det:

1.Selg gitaren.

2. Kjøp en svart

du KAN sende gitaren til lakkering, men forvent deg en sluttregning på tusenlapper skal det gjøres skikkelig.

anyways..lurer på en ting-..vis jeg stemmer i drop A, og jeg stemmer den til standard igjen..er det stor risk for at strengen kan ryke?

Lenke til kommentar

Hallo, jeg snoket litt rundt på sound1.no idag å gikk inn på Squier sine el-gitarer og oppdaget denne:

http://www.sound1.no/index.html?http&&...Produkt_ID=3459

som jeg syntes hadde en j*vlig kul finish, og lurte på om det er en brukbar gitar i det hele, siden dette er en gitar jeg kunne tenkt meg for å være ærlig

hvis det er av laber kvalitet så blir jeg nok å spare sammen til en mexican fender strato, setter pris på respons her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...