Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er favorittgitarsoloene deres a gutta?

 

Hører på Dream Theater - Another day nå, og synes den er så utrolig digg.

 

personlige favoritter:

Dream Theater - Another day

Whitelion - little fighter

Van Halen - Eruption (seff)

Michael Jackson - Beat it (Van halen igjen ;))

 

Liker også et par tnt soloer veldig godt:

TNT - Wisdom (sær låt, sær solo, låta er kjip, men soloen er rå :p)

TNT - End of the line

TNT - Northern light

Lenke til kommentar

Sukk. Jeg skulle intenst ønske at jeg kunne få tak i et stykke flammet koa stort nok til å lage en strat av. Med konturene holder det ikke å lage et lokk. (Vil ikke ha flat topp, og vil ha flammer hele veien rundt.) Men det ser umulig ut, så jeg får vurdere flammet lønn istedet...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
hva er favorittgitarsoloene deres a gutta?

Ok, dette er små-cheesy, men soloen på Zuchero's Senza Una Donna er noe nært opp til den perfekte gitarsolo i mine ører. Så enkelt, men allikevel så smakfullt.

 

Og nei, jeg er så avgjort ingen fan av den små-korpulente italieneren.

 

Sånn ellers er det UTROLIG mye lekkert å finne hos Steely Dan.

 

T'Weed

 

Edit: leif

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Sukk. Jeg skulle intenst ønske at jeg kunne få tak i et stykke flammet koa stort nok til å lage en strat av. Med konturene holder det ikke å lage et lokk. (Vil ikke ha flat topp, og vil ha flammer hele veien rundt.) Men det ser umulig ut, så jeg får vurdere flammet lønn istedet...

 

Geir :)

Høhø. Du er en kravstor mann, som vil ha såpass med Koa. ;)

Lenke til kommentar
Sukk. Jeg skulle intenst ønske at jeg kunne få tak i et stykke flammet koa stort nok til å lage en strat av. Med konturene holder det ikke å lage et lokk. (Vil ikke ha flat topp, og vil ha flammer hele veien rundt.) Men det ser umulig ut, så jeg får vurdere flammet lønn istedet...

 

Geir :)

...det er mulig Warmoth kan plukke ut et stykke Koa med noe flammer i. Jobbet med en telekropp i hel Koa en gang, Warmoth hevdet at de bare kunne levere Koa-topper med flammer i, men denne var faktisk nydelig. Såvidt jeg husker brukte vi Tung olje og bivoks på den. Smooooth!

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Har snakket med ham et par ganger, han sa klart fra at heretter ville han ha de beste stykkene selv, han ville ikke selge treverket til andre.

 

Jeg har sendt epost til et par leverandører på Hawai, men de gidder ikke engang svare...

 

Problemet er at jeg fant en perfekt strat på eBay engang, håndlaget med ekstra store og myke konturer i heltre flamme Koa kropp og hals og ibenholt gripebrett, og med Joe Barden pickuper og det hele. Den gikk billig også. Desverre telte jeg på knappene litt lenge og lot den gå fra meg. Sånt man angrer på siden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Heldiggris. Gitaristen i bandet mitt sikler på en Eugen gitar... Jobber du på Hagstrøm forresten?

Nei, jeg driver mitt eget (for tiden enmanns) konsulentfirma innen databaseutvikling. Så jeg knotter mer på datamaskinen enn på mine keyboards.

 

Men jeg er en relativt god kunde hos Hagstrøm, har lagt igjen noen kroner der...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...