Grix Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Har Spider 3 75W selv, veldig fornøyd med den Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hei! Jeg tenker på ny forsterker nå, og lurer på om det er noen som har noen gode tips eller noe for/imot mine egne tanker. Trenger en forsterker som kan være allsidig, fra pop til metall, og helst ikke være så alt for høyt priset. Har fint mulighet til å mikke den opp om det skal være noe større enn øving med meg selv, da jeg går skole (og det er litt derfor den burde være allsidig). Ser på Blackheart Little Giants, og da spesielt den 5watt halfstacken eller komboen deres. Skal få prøvd komboen igjen snart, men var godt fornøyd med lyd på den når jeg prøvde den sist. Burde jeg kanskje gå opp ett nivå og se på HotHead komboen? Snart kommer Blackstar HT-5 til Norge, comboen får en veiledende pris på 4245! Denne er ALLSIDIG og vil funke veldig bra dersom du mikker den opp. Toppen koster 3575. Lenke til kommentar
-Torb Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Har selv denne Line 6 Spider 3, 75w dog så koster den da litt over 3000,- men kanskje Line 6 Spider 3, 30w er en litt mer fornuftig pris siden den koster 2000,- Pris kan man se både litt opp og ned på. Alt mellom 2-7000kronersklassen, men det er ikke ett veldig ambisiøst kjøp, og vil bli mest brukt til egenøving. edit: Line6 er fine de, men kanskje dette blir litt mye volum for øving og hjemmebruk? edit2: Liker det jeg ser av Blackstar HT-5, se om jeg får prøvd en av disse når de kommer. Endret 24. august 2009 av -Torb Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hvordan stemmer man i drop D? Er veldig ny innen gitar så har ikke peiling på åssen det gjøres :0 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Stemmer ned den tykkeste (6te) strengen ned fra E til D. En link som forklarer litt http://www.howtotuneaguitar.org/tuning/drop-d/ Istedetfor EADGBE får du DADGBE Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Fikk plutselig ekstremt lyst på en Agile Interpid Standard 8. Noen som vet om den er å få tak i Norge? Ønsker en 8-string, men vil ikke bruke mer penger enn jeg må. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 De får du bare tak i fra rondomusic.com. Og den modellen kommer ikke før januar Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 http://www.rondomusic.com/intrepidprodual830nat.html Den modellen er mye kulere uansett. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Ser jo fryktelig tåpelig ut uansett. Skal du absolutt ha de tykke strengene kan du kjøpe deg en bass. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Bass? Tror du virkelig det er samme lyden som på en bass? Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Klart lyden blir annerledes pga. pickup og at du gjerne spiller gjennom en gitarforsterker istedet for en bassforsterker, men 7. og 8. streng er faktisk rundt samme tykkelse som 1. og 2. streng er på en bass. Men jeg sa det i utgangspunktet kun for å være kvass. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Fant endelig tablaturet til sangen som jeg har letet så lenge etter Har spilt gjennom det et par ganger å det høres helt fint ut. The Autumns "Just You and I" From the album: Covers Music: Angelo Badalamenti Lyrics: David Lynch Standard tuning (EADGBE low to high) Intro : E |--------10-8--------|--------10-8---|-------7-5-------|-------7-5---| B |------8------8h10p8-|------8------8-|-----5-----------|-----5-----5-| G |----9---------------|----9----------|---5-------5h7p5-|---5---------| D |-10-----------------|-10------------|-7---------------|-7-----------| A |--------------------|---------------|-----------------|-------------| E |--------------------|---------------|-----------------|-------------| (Repeat) Verse 1 : E |--------10-8--------|--------10-8---|-------7-5-------|-------7-5---| B |------8------8h10p8-|------8------8-|-----5-----------|-----5-----5-| G |----9---------------|----9----------|---5-------5h7p5-|---5---------| D |-10-----------------|-10------------|-7---------------|-7-----------| A |--------------------|---------------|-----------------|-------------| E |--------------------|---------------|-----------------|-------------| (Repeat) E |-------5h6p5-----|-------5h6p5-----|-------7h8p7-----|-------7h8p7-----| B |---6---------6---|---6---------6---|---8---------8---|---8---------8---| G |-----5---------5-|-----5-----------|-----7---------7-|-----7---------7-| D |-7---------------|-7-------------7/|-9---------------|-9---------------| A |-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E |-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E |--------10-8--------|--------10-8---|-------7h8p7-----|-------7-----| B |------8------8h10p8-|------8------8-|---8---------8---|-----8---8---| G |----9---------------|----9----------|-----7---------7-|---7-------7-| D |-10-----------------|-10------------|-9---------------|-9-----------| A |--------------------|---------------|-----------------|-------------| E |--------------------|---------------|-----------------|-------------| Verse 2: Play first 12 measures of Verse 1, then these last 4 measures: E |--------10-8--------|--------8-----|-----------------|-----------------| B |------8------8h10p8-|------8---8---|-11------11------|-11------11------| G |----9---------------|----9-------9-|----9-------9----|----9-------9----| D |-10-----------------|-10-----------|------10------10-|------10------10-| A |--------------------|--------------|-----------------|-----------------| E |--------------------|--------------|-----------------|-----------------| Bridge (?) the 'In love we go strolling together' part : E |-------5h6p5-----|-------5h6p5-----|-------7h8p7-----|-------7h8p7-----| B |---6---------6---|---6---------6---|---8---------8---|---8---------8---| G |-----5---------5-|-----5-----------|-----7---------7-|-----7---------7-| D |-7---------------|-7-------------7/|-9---------------|-9---------------| A |-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E |-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| E |--------10-8--------|--------8-----|-----------------|-----------------| B |------8------8h10p8-|------8---8---|-11------11------|-11------11------| G |----9---------------|----9-------9-|----9-------9----|----9-------9----| D |-10-----------------|-10-----------|------10------10-|------10------10-| A |--------------------|--------------|-----------------|-----------------| E |--------------------|--------------|-----------------|-----------------| Repeat first 4 measures of the 'Bridge', then: E |--------10-8--------|--------8-----|-------7h8p7-----|-----------------| B |------8------8h10p8-|------8---8---|---8---------8---|-----------------| G |----9---------------|----9-------9-|-----7---------7-|-----------------| D |-10-----------------|-10-----------|-9---------------|-9---------------| A |--------------------|--------------|-----------------|-----------------| E |--------------------|--------------|-----------------|-----------------| Repeat 'Verse 1' again, then repeat the intro and fade it out .. lyrics: Just you And I Just You And I Togther forever In love Just you And I Just You And I Together forever In love In love We go strolling together In love We go strolling forever Oh oh oh Just you And I Just You And I Togther forever In love Just you And I Just you And I (Fade Out) Endret 26. august 2009 av larven Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Et tips: Tabs ser bedre ut hvis du poster dem i -tags i stedet for . Endret 25. august 2009 av Rikky Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Og for guds skyld bruk spoiler funksjonen !! [ spoiler ] innhold [ / spoiler ] slik som dette!! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Sinnsykade GAS etter 6505 og PPC212 nå! Bursdag coming up, hjelper nok heller LITE! Meeeen, har penger nok på bok, så det spørs bare om jeg tør å kjøpe. Lenke til kommentar
binko Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Heisann, har kjøpt en brukt Epiphone Les Paul Standard. Er jeg kjedelig? Har blitt anbefalt EMG's i stedet for de standard, men får se hva det blir til. Henter den på torsdag, så får jeg se hvordan det ligger an. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Om du er en kjedelig person veit jeg ingenting om. Syns ikke epiphone les paul er noe kjedeligere valg enn en random ibanez superstrat eller en ltd v-gitar til rundt samme pris. Hva pickups angår har du jo ett hav av forskjellige typer å velge mellom. Veit ikke helt om EMG'er er det første jeg ville anbefalt hvis du er ute etter noe allsidig. Edit: Glemte å gratulere. Gratulerer med ny gitar. Endret 25. august 2009 av Tremolo Lenke til kommentar
binko Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei og takk! Håper ikke jeg selv er kjedelig - selv om en Epiphone er et noe uoriginalt valg. Altså, jeg er helt blank på pickup-fronten. Hva ville du anbefalt som var litt mer allsidig da? Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei og takk! Håper ikke jeg selv er kjedelig - selv om en Epiphone er et noe uoriginalt valg. Altså, jeg er helt blank på pickup-fronten. Hva ville du anbefalt som var litt mer allsidig da? Seymour Duncan, Dimarzio, Lollar, Lindy Fralin, Bareknuckle. Hva ser du etter spesifikt? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 EMG-pickups er ikke noe mer eller mindre allsidig enn andre pickups. Jeg vet ikke hvordan musikk du liker å spille, men jeg tror at Epiphone Les Paul-ene er av mahogany, som er et ganske tungt treverk, og det kan derfor være lurt å velge en bridge-pickup som er ganske bright, så det ikke blir så mye grums. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå