Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Lurte på om noen flittige musikk ører kunne høre om det er spilt med én eller fler gitarer i denne sangen? http://www.youtube.com/watch?v=E_SncIY6QSM

Lurte også på om noen kunne teste ut denne tablatoren http://www.tabcrawler.com/search.php?show=...tab&id=8597 og se om det faktisk stemmer i det hele tatt? Har prøvd fler forskjellige tabs nå men syntes ingen får det til å ligne på orginal sangen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg synes i allefall tab'en høres ut som den stemmer ganske greit. Nå har jeg ikke hørt hele sangen, men jeg tror ikke det er flere gitarer i begynnelsen i allefall.. :)

Lenke til kommentar

Craap: Strummer du sangen med den tabben der? Slik at du får de samme tonene, men ikke får med alt imellom? Dvs sangen blir slik: n

Eller picker du slik at sangen blir sånn:

?

Syntes sist nevnte er vesentlig bedre enn spilt enn den første, nemlig. Og lurer på om det er brukt totalt forskjellige tabs, eller om det bare handler om å finne på riktig picking mønster :)

Lenke til kommentar

Du kan gjøre begge deler begge deler ;)

Du tar pickingen på øret, følger et mønster med litt variasjon her og der, spiller bare over akordene. Ganske enkelt når du har den. Kan sikkert tabbe den hvis du trenger det, men orker ikke nå.

Lenke til kommentar

Har et lite problem, om noen kunne gitt et kjapt svar hadde jeg satt stor pris på det!

Jeg solgte for noen dager siden min el-gitar, av typen Morgan Legend Series. Den var tilsynelatende fin stand da jeg solgte den, og jeg stemte og spilte på den rett før jeg gav den fra meg. Noen timer senere ringte kjøperen og sa noe om at den var en skrue og noe greier som var løs eller noe i den duren. Jeg skjønte ikke helt hva han mente, men etter å ha sett på noen bilder jeg tok av gitaren, så har jeg funnet problemet

51_1256841954.jpg

Om du ser på 4.(?) streng, så kan man se at fjæren som holder den delen av strengen på plass eller noe sånn, mangler. Det er altså denne kjøper har fortalt mangler, og han har bedt meg om å kjøpe en ny. Lar dette seg gjøre i en instrumentbutikk? Kunne man ha fikset det uten hjelp fra fagperson?

Jeg har personlig ikke merket noe problemer med det, og strengen var helt fin og gav fra seg korrekt tone da jeg stemte den. Er det noe som er virkelig nødvendig å fikse? Ha i tankene at den skal spilles på av en som ikke kan spille gitar i utgangspunktet.

Beklager for at dette ble litt langt og helt sikkert veldig upresist

Lenke til kommentar
Har et lite problem, om noen kunne gitt et kjapt svar hadde jeg satt stor pris på det!

Jeg solgte for noen dager siden min el-gitar, av typen Morgan Legend Series. Den var tilsynelatende fin stand da jeg solgte den, og jeg stemte og spilte på den rett før jeg gav den fra meg. Noen timer senere ringte kjøperen og sa noe om at den var en skrue og noe greier som var løs eller noe i den duren. Jeg skjønte ikke helt hva han mente, men etter å ha sett på noen bilder jeg tok av gitaren, så har jeg funnet problemet

51_1256841954.jpg

Om du ser på 4.(?) streng, så kan man se at fjæren som holder den delen av strengen på plass eller noe sånn, mangler. Det er altså denne kjøper har fortalt mangler, og han har bedt meg om å kjøpe en ny. Lar dette seg gjøre i en instrumentbutikk? Kunne man ha fikset det uten hjelp fra fagperson?

Jeg har personlig ikke merket noe problemer med det, og strengen var helt fin og gav fra seg korrekt tone da jeg stemte den. Er det noe som er virkelig nødvendig å fikse? Ha i tankene at den skal spilles på av en som ikke kan spille gitar i utgangspunktet.

Beklager for at dette ble litt langt og helt sikkert veldig upresist

http://gitarist.mystore.no/ds_product_info...products_id/493

:)

red: Usikker om den har samme dimensjon, men er jo litt billigere: http://gitarist.mystore.no/ds_product_info...products_id/186

Endret av edge
Lenke til kommentar

Intonasjon vil sei at lengden på spennet blir riktig slik at strengen blir så rein som mulig over heile gripebrettet. Du må justere skruen slik at tonen er den samme i nulte (tøft ord) som i tolvte bånd. Ein grei stemmeboks er okei å ha i baklomma.

Prøv å google guitar intonation eller noko i den duren, så finn du sikkert ein bra guide.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Hei! :)

Lar det seg gjøre å montere på plekterplate på en rg570ex?

bodyes3.jpg

Synes det blir litt mere liv i gitaren med en plekterplate (blir litt mer personlig), pluss at det samler seg så mye støv nede i hullet rundt pickupen. Tror dere en plekterplate beregnet på en Jem/rg550 vil passe rett inn, eller må man fram med verktøykassen? :hmm:

2229325.jpg

Det er vel å foretrekke og bore/skru den fast fremfor lim går jeg ut i fra?

Noen andre innspill på inngrepet? :p

Mvh. Jon Martin :)

Lenke til kommentar
Hei! :)

Lar det seg gjøre å montere på plekterplate på en rg570ex?

*snip-bilde

Synes det blir litt mere liv i gitaren med en plekterplate (blir litt mer personlig), pluss at det samler seg så mye støv nede i hullet rundt pickupen. Tror dere en plekterplate beregnet på en Jem/rg550 vil passe rett inn, eller må man fram med verktøykassen? :hmm:

*snip-bilde

Det er vel å foretrekke og bore/skru den fast fremfor lim går jeg ut i fra?

Noen andre innspill på inngrepet? :p

Mvh. Jon Martin :)

Jeg synes ikke du skal sette plekterbrett på denne. Vil du ha en med plekterbrett, så bytt/kjøp deg en RG 550?

Noe av grunnen er at gitaren ikke blir bedre av det, og helt sikkert mindre verdt for en som vil ha en RG570 en gang i tiden.

Edit- fjernet noe jeg sender på PM.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg tenker på ny forsterker nå, og lurer på om det er noen som har noen gode tips eller noe for/imot mine egne tanker.

Trenger en forsterker som kan være allsidig, fra pop til metall, og helst ikke være så alt for høyt priset. Har fint mulighet til å mikke den opp om det skal være noe større enn øving med meg selv, da jeg går skole (og det er litt derfor den burde være allsidig).

Ser på Blackheart Little Giants, og da spesielt den 5watt halfstacken eller komboen deres. Skal få prøvd komboen igjen snart, men var godt fornøyd med lyd på den når jeg prøvde den sist.

Burde jeg kanskje gå opp ett nivå og se på HotHead komboen?

prodPG_bh15112.gif

edit: Linker til gode priser er alltid velkommment!

Endret av -Torb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...