Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg skal ikke si noe på om morgan er bare skrap, men det er flere merker som man får mer for pengene. Jeg likte utseende og formen ekstremt godt på den Morgan jeg prøvde, men det er jo så mye mer. Får prøve litt annet. Lysten på å prøve noe annet. Forøvrig, vil jeg ha deres synspunkt : Gitar som er 3mnd gammel, veldig lite spilt på, splitter nye elixir strenger på, å nyprisen er på 7000kr. Er 3000kr mye å kreve for den? :S Morgan W510SCE *Host Hark*.. 7000? http://webshop.musikk-miljo.no/epages/Musi...roducts/41213-2 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Jeg skal ikke si noe på om morgan er bare skrap, men det er flere merker som man får mer for pengene. Jeg likte utseende og formen ekstremt godt på den Morgan jeg prøvde, men det er jo så mye mer. Får prøve litt annet. Lysten på å prøve noe annet. Forøvrig, vil jeg ha deres synspunkt : Gitar som er 3mnd gammel, veldig lite spilt på, splitter nye elixir strenger på, å nyprisen er på 7000kr. Er 3000kr mye å kreve for den? :S Morgan W510SCE *Host Hark*.. 7000? Da er det tilbud. 7000kr er nypris. 6995,- da se. Host hark. http://webshop.musikk-miljo.no/epages/Musi...roducts/41213-2 Da er det tilbud. 7000kr er nypris. 6995,- da se. Host hark. Da styrer jeg smått unna den Morgan el-gitaren Endret 8. august 2009 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Tror nok du bare har vært uheldig når du kjøpte din.. "2008 Vinner av abonnementsprisen fra nummer fra #1/08 - Morgan W510SCE til en verdi av 5.490,- levert av Morgan Instruments." http://www.tunes.no/ Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg skal inn i militæret den 18., og blir vekke vel et år med bare små permer et par ganger i året. Hvordan kommer det til å bli for meg et år når jeg er tilbake? Vil jeg være som en nybegynner? vil fingrene være rustet i stykker og soloer jeg kan nå blir pillråtne når jeg prøver dem et år fra nå? Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg skal inn i militæret den 18., og blir vekke vel et år med bare små permer et par ganger i året.Hvordan kommer det til å bli for meg et år når jeg er tilbake? Vil jeg være som en nybegynner? vil fingrene være rustet i stykker og soloer jeg kan nå blir pillråtne når jeg prøver dem et år fra nå? Ta med deg gitar, så klarer du deg vel greit. Kan være lurt å satse på en litt billigere type, om du kun har fine saker Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg skal inn i militæret den 18., og blir vekke vel et år med bare små permer et par ganger i året.Hvordan kommer det til å bli for meg et år når jeg er tilbake? Vil jeg være som en nybegynner? vil fingrene være rustet i stykker og soloer jeg kan nå blir pillråtne når jeg prøver dem et år fra nå? Er som å sykle, du blir kanskje litt rusten, men du vil ikke glemme noe tror jeg. Bare ikke forvent noe utvikling Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Har bestilt meg Boss DD-3 nå, og som noen sa her tidligere er enhver pedal starten på et pedalbrett Lurer på en del ting angående nettop dette. 1. Adapter. Bak på Boss pedalene står det ; USE ONLY BOSS PSA ADAPTER. Er dette bare bullshit, og alle 9V AC/DC adapter funker, eller må man faktisk ha det adapteret til 250 spenn? 2. Wah.Skal kjøpe meg Wah, men er litt usikker på hvilken. Er for eksempel dunlop sine signature pedaler greie? (Slash, Van Halen, Zakk Wylde) Kan få de på eBay til rundt 700-1000 spenn. Noen andre anbefalinger? 3. Kabler. De fargerike kablene som du får 6 stk av for 100 kr er vel ikke noe særlig? Er det et bedre og billigere alternativ å kjøpe kabler, og jack-plugger, og så lodde selv? 4. Strømforsyning. Ser at en del med hjemmelagde pedalbrett faktisk har en såpass enkel løsning som å lime/stripse/skru/borre-låse fast en vanlig ehhmm...( slik! ) på pedalbrettet. Er kanskje like greit å kjøpe en ordentlig strømforsyning? Er denne grei f.eks? Ble kanskje litt mange spørsmål, men fint om dere kan hjelpe meg med så mange som mulig! Tenker forøvrig først å lage et simpelt pedalbrett i finèr e.l, og så deretter få skåret ut et i aluminium når jeg har fått noen pedaler, og har klare bilder i hodet av hvordan det skal bli. Foresten; kommer det både moms og toll på effektpedaler fra det store utland? Mvh. Jon Martin EDIT: skriveleif Endret 10. august 2009 av Jon_Martin Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 1. Adapter. Bak på Boss pedalene står det ; USE ONLY BOSS PSA ADAPTER. Er dette bare bullshit, og alle 9V AC/DC adapter funker, eller må man faktisk ha det adapteret til 250 spenn? Alt fungerer så lenge det har 9 volt, negativt senter og plugg som passer. Strømstyrken i Ampere må være stor nok, men det er aldri noe problem, da de minste adapterene du finne på markedet har minst 150 mA. En enkel bosspedal bruker mellom 10-80 mA. 3. Kabler. De fargerike kablene som du får 6 stk av for 100 kr er vel ikke noe særlig? Er det et bedre og billigere alternativ å kjøpe kabler, og jack-plugger, og så lodde selv? Korte kabler gjør lite med lyden. Desto lengre, desto mer er det av betydning. 4. Strømforsyning. Ser at en del med hjemmelagde pedalbrett faktisk har en såpass enkel løsning som å lime/stripse/skru/borre-låse fast en vanlig ehhmm...( slik! ) på pedalbrettet. Er kanskje like greit å kjøpe en ordentlig strømforsyning? Er denne grei f.eks? Kjøp noe skikkelig a'la det du linket til sist der. Skal du ikke ha mange pedaler, kan du kjøpe én kraftig vanlig 9v, og skøyte den videre med 1 hunn til 5-6 hann plugg adapter. 5. Foresten; kommer det både moms og toll på effektpedaler fra det store utland? Du skal betale moms på 25% ja. Det er dog ikke alltid ting blir fortollet, spør meg ikke hvorfor. Mvh. Jon Martin Mvh. Apegryn : ) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Moms kommer uansett, så lenge varens verdi er verd mer enn 200kr. Det er ikke toll på musikkinstrumenter, men forvent et lite tollgebyr for det 1. Alle sånne adaptere virker så lenge pluggen passer og det gir 9V DC. 2. Kjøp Zakk Wylde-wahen, den er konge med vreng! 3. Med mindre du rikker mye på patchekablene, eller tar de mye (mange ganger om dagen) ut av effektpedalene skal nok slike billige fargerike holde. Husk å kjøpe med vinklet jack, da dette sparer masse plass. Hvis du vil bruke penger på det, så kan du alltids kjøpe et George L-kbaelsett og lage egne patchekabler i de lengdene du vil. De blir nok litt bedre kvalitetsmessig, men lydmessig er det vel tilnærmet null forskjell. 4. Hvis du gidder å bruke penger på det, er det nok greiere å kjøpe en strømforsyning. Dette fordi den har isolerte utganger, pluss at mange har noen utganger med 9V og noen med 12V (noen pedaler krever dette). Et populært alternativ her er T-Rex FuelTank Classic, som du får tak i for litt over tusen kroner fra gitarhuset.no for sen :( Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Takk for raske svar Apegryn og Konnis! Den Harley Benton strømforsyningen med en hel del kabler, og 8 9V-utganger ser jo ganske kurrant ut. I og med at man får den til 400-500 kr inkl frakt, er den kanskje en grei løsning? Mvh. Jon Martin EDIT: Hva er en stompboks ? Endret 10. august 2009 av Jon_Martin Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 dd3 er en 'stompboks' Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 dd3 er en 'stompboks' oh ok.. er det cirka "compact pedal" eller? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Alle bokser man styrer med foten er stompbokser, samma hvilken størrelse. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 De kablene kan ikke brukes med effektpedaler, så se bort ifra dem. Kan hende du finner noe på sound1.com, eller på den lokale sjappa di. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Tenker jeg bestiller den Harley Benton Power Planten fra Thomann jeg. Ser helt kurrant ut i mine øyne. Er sikkert begrenset med kvalitet, men så lenge den gir strøm til pedalene, er den vel grei nok? 15 cm kabler holder vel i massevis tenker jeg Takk for alle svar! Mvh. Jon Martin Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Fleire pedalar på straumforsyning utan isolerte utgangar blir ganske kjipt. Kjøp ei kvalitetsforsyning, så har du den til du dør. VoodoLabs er sjef. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Fleire pedalar på straumforsyning utan isolerte utgangar blir ganske kjipt. Kjøp ei kvalitetsforsyning, så har du den til du dør. VoodoLabs er sjef. Er alle pedalene dine buffered, dvs digitale sånn som Boss sine så har separate utganger lite å si. Hvis du derimot kombinerer en digital delay og analog vrengboks kan du få problemer. Selv har jeg opplevd at en TS9 ikke ville ta strøm før jeg tok Tremolopedalen ut av rekka..! Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Fleire pedalar på straumforsyning utan isolerte utgangar blir ganske kjipt. Kjøp ei kvalitetsforsyning, så har du den til du dør. VoodoLabs er sjef. Er alle pedalene dine buffered, dvs digitale sånn som Boss sine så har separate utganger lite å si. Hvis du derimot kombinerer en digital delay og analog vrengboks kan du få problemer. Selv har jeg opplevd at en TS9 ikke ville ta strøm før jeg tok Tremolopedalen ut av rekka..! Min foreløbige plan for oppsettet er i første rekke en Boss SD-1, DD-3 og en wah. Det kan hende jeg bytter ut SD-1, iogmed at jeg synes den er litt.. tja... ikke helt min smak Det kommer nok til å balle på seg med pedaler etter hvert, men før jeg går til anskaffelse av ny forsterker, får det klare seg med dette. En strømforsying til 345kr (inkl. plenty kabler) er da heller ikke all verden, så om den skulle ta kvelden, eller må byttes ut etter hvert, blir ikke det noen krise Mvh. Jon Martin EDIT: Ditt köp hos Thomann är säkrat genom vår 3 år Thomann Garanti, detta innebär att vi förlänger tillverkarens garanti(i normalfallet 12 månader) till hela 36 månader på vår bekostnad! Vil det si at jeg har 3 års garanti på strømforsyningen? om den holder i 3 år er jeg storfornøyd, for å si det sånn. Endret 11. august 2009 av Jon_Martin Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Kjøper du den i Norge er det 5 år! Uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå