KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Dei var ikkje stempla likt i alle fall. Kan ta ein titt på potmetera når eg er heime frå ferie. trur eg har dei liggjande fortsatt. Denmark street? 550 quids for 6år sidan høyrtes mykje ut. Eit bra eksemplar skal det gå an å få fatt på for under 6000. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Er det lenge siden du kjøpte din da? Fant jo en til 600 pund nå. I det siste har jo feks brukte 70 talls fendere økt en god del i pris. Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det som dessverre har skjedd er at enkelte tror at med en gang de har en grei Japan-kopi fra 70-80-tallet, så kan de kreve dens vekt i gull. Ser ofte en del absurde priser på eBay. Blir nok vanskeligere å finne fine og greie gitarer til en billig penge. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det er enkelte som har overvurdert dei ja. eBay var stappa med overprisa "vintage" japsegitarar ei stund. Det alle ikkje skjønte var at det ikkje er snakk om customshop-kvalitet, men å kunne få ein gitar av samme kaliber som ein USA-modell til halve prisen eller mindre. Når dei blir like dyre er liksom litt av poenget vekk. Ein vis samleverdi har dei begynt å få òg. Derfor har snittprisen gått litt opp. Min kjøpte eg for.. 3år sidan ca? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er så gammel at jeg husker Fender på 70- tallet. Gitarene hadde dårlig rykte da, og hadde det en stund, inkludert de klassiske modellene som Strat, Jazz og Precision. Etter hvert som gitarene har blitt eldre, har de tydeligvis blitt bedre, da jeg ser de plutselig lovprises både her og der som gode, nesten vintage gitarer. For å være helt ærlig tror jeg det er mye hype i det. En gitar som var av laber kvalitet da den ble bygd, blir ikke bedre fordi den får tretti år på baken. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 En original Strat fra 1970-1974 går forresten for rundt 3500 pund den dag idag. Hadde man bare levd på 50-60 tallet skulle jeg ha hamstret Fender gitarer og solgt dem til blodpris. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er så gammel at jeg husker Fender på 70- tallet. Gitarene hadde dårlig rykte da, og hadde det en stund, inkludert de klassiske modellene som Strat, Jazz og Precision. Etter hvert som gitarene har blitt eldre, har de tydeligvis blitt bedre, da jeg ser de plutselig lovprises både her og der som gode, nesten vintage gitarer. For å være helt ærlig tror jeg det er mye hype i det. En gitar som var av laber kvalitet da den ble bygd, blir ikke bedre fordi den får tretti år på baken. 70-tals instrument har vel aldri blitt heilt med i vintage-hypen. Det er mulig å få tak i ein 70-tals gitar til svært overkommelege prisar. Det eg er uenig i er ryktet dei har på seg for å vere dårlege instrument, for jevnt over er det finflotte greier. Sjå på Gibson for eksempel. LesPaul tok ikkje av før Page gikk på scena med sin. Ikkje dårleg av den grunn. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 70-75 Fenderne kan være kurante gitarer (Men fremdeles ikke verdt 3500 pund) Dog er det mest 76-79 modellene jeg har hatt dårligst erfaring med, disse er rett og slett ikke behagelig å spille på i det hele tatt og at de skal nå priser på rundt 1500 pund er for meg uforståelig. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) *snip.. 70-tals instrument har vel aldri blitt heilt med i vintage-hypen. Det er mulig å få tak i ein 70-tals gitar til svært overkommelege prisar. Det eg er uenig i er ryktet dei har på seg for å vere dårlege instrument, for jevnt over er det finflotte greier. Sjå på Gibson for eksempel. LesPaul tok ikkje av før Page gikk på scena med sin. Ikkje dårleg av den grunn. Jeg har da heller ikke hevdet at de er med på vintagehypen. Bare nesten. Du har nok helt rett i at det har blitt finflotte greier nå som de har tretti år på baken, og har fått en lekker aura av "gammelgitarmojo". Hva vi syntes på søttitallet kan du få være så uenig i du bare vil. Snakk med folk som har spilt en stund, vil du få høre det omtrent det samme. Det var en gjengs oppfatning. Endret 31. juli 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 70-75 Fenderne kan være kurante gitarer (Men fremdeles ikke verdt 3500 pund) Dog er det mest 76-79 modellene jeg har hatt dårligst erfaring med, disse er rett og slett ikke behagelig å spille på i det hele tatt og at de skal nå priser på rundt 1500 pund er for meg uforståelig. Fattar ikkje kvifor du reknar i pund. England er ikkje eit særleg gunstig land å handle i. Her på berget er dei langt frå like dyre. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det er et bedre utvalg på engelske og amerikanske sider, vil tro prisnivået er minst like dyrt i Norge siden generelt siden utvalget er bedre og at som nye gitarer (selv med medregnet moms) er billigere i Amerika/England. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 England ligg over USA. I seinare tider har USA og Noreg vore omtrent like pga. finanssituasjonen. Av same grunn vart nye amerikanske produkt dyrare her. Fender steig vel om lag 20% etter jul. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) At prisnivået på Norge og i USA er nå temmelig likt er jeg klar over, dog på dyrere gitarer lønner det seg fremdeles å handle ifra USA. (Men da snakker vi virkelig dyre gitarer) Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 argh, oppdaget akkurat noen riper i Jackson JS30RR'en min :S er den noe lakk eller maling jeg kan kjøpe for å dekke over skaden? det er ikke så mye, men det ødelegger helhetsskjønnheten Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Første ripa er alltid verst. Såså, det går nok bra. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 argh, oppdaget akkurat noen riper i Jackson JS30RR'en min :Ser den noe lakk eller maling jeg kan kjøpe for å dekke over skaden? det er ikke så mye, men det ødelegger helhetsskjønnheten heh : ) Det ser ikke ut som du spiller gitar, om det ikke blir slitasje på gitaren : D Smør gitaren med litt godt mot heller. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg klarer ikke å få melodiske lyder uten at det kommer en stygg liten etterlyd som høres ut som en bondeknøls vise. På tide med en ny forsterker. Any ideas? Den jeg har nå er Fender 15R. Kjempe dårlig. Men man får jo det man betaler for...(950 kr...) Jeg kan gå opptil 3000 . Men helst billigst og best mulig. Burde jeg også bytte mikrofon for en bedre lyd? Har samme gitar som Valkyria. En annen ting. Jeg har også et svært hakk i gitaren avmærket av en bruskork (aldri krangle med dama di når gitaren er til stede.. ) Hvordan behandler jeg dette? tremasse av noe slag etterfulgt med svart lakk/neglakk? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Kler ikke gitaren riper og hakk, så er den ikke tøff nok. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Den er meget trashed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå