Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det viktigste er i allefall at man faktisk mikker ampen. Jeg blir rett og slett trist når jeg ser folk som bruker DI-bokser på gitar live.. *RistePåHodet*. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Lekker gitar ute på Finn.no nå. Ser ut som samme type gitar som jeg nesten kjøpte for et års tid sida. Angrer fortsatt. Kasuga-gitar Denne er derimot en Kasuga, mens den jeg så på var en Aria. Ser at Aria-ene dukker opp med jevne mellomrom på eBay, men de sendes som oftest ikke hit. Har også sett samme gitar, men da fra Arbitor. Ser ut som de har blitt produsert mellom 1977-1983 i Japan, kanskje Matsumoku. Noen som vet mer? Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Vurderer å kjøpe meg en elektrisk gitar. Spiller for tida på en akustisk og tenker på å prøve meg på en elektrisk. Noen som har noen tips om hva som kan passe? Kommer nok til å holde meg unna det meste av metallriff og tyngre. Noe som passer til litt Blues/Jazz/Rock. Noen tips? Prisklassen bør være såpass at den er billigst mulig, men samtidig såpass grei at jeg unngår å slå huet i veggen når jeg spiller på den Endret 31. juli 2009 av mjskovly Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 En strat burde passe fint. Sjekker du bruktmarkedet kan du finne mye fint. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Prisklassen bør være såpass at den er billigst mulig, men samtidig såpass grei at jeg unngår å slå huet i veggen når jeg spiller på den Et godt tips er å starte å spille et godt stykke unna en vegg. Når du klarer å holde hodet roligere, kan du nærme deg veggen gradvis. : ) Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 En strat burde passe fint. Sjekker du bruktmarkedet kan du finne mye fint. Fant denne på finn, er dette noe særlig å sjekke ut? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18336451 Prisklassen bør være såpass at den er billigst mulig, men samtidig såpass grei at jeg unngår å slå huet i veggen når jeg spiller på den Et godt tips er å starte å spille et godt stykke unna en vegg. Når du klarer å holde hodet roligere, kan du nærme deg veggen gradvis. : ) Spiller på en eldgammel Gibson Kalamazoo med stålstrenger og tynn hals, og har i tillegg store tjukke fingre, been there done that Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Anbefaler heller en skikkelig Mexicansk Fender gitar over Squier. Koster litt mere, men kvaliteten er upåklagelig . Skal du kjøpe brukt burde du kunne få de ganske billig uansett. Denne her er det råeste du får av Mex Fendere til Blues bruk: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0139202305 Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Kjøp heller en Japan-Squier Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Kjøp heller en Japan-Squier Blasfemi sier jeg bare Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Pøh! Japan-Squiere fra det gode 80-tall er bedre enn Fender Mexico-strater noensinne har vært. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Pøh! Japan-Squiere fra det gode 80-tall er bedre enn Fender Mexico-strater noensinne har vært. Der er jeg uenig, Squier har bestandig vært en dårlig Strat Kopi, og om man bare er ute etter kopier finnes det produsenter som feks Yamaha som lager mere solid håndtverk Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 SQ og JV Squier fra omtrent 80-85 er skikkelige saker ja. Squier er ikkje det same no som det var før. Berre navnet som er det samme. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Vel de aller første Squier gitarene var jo faktisk ekte Fendere dog bare basert på 57 og 62 utgavene med amerikanske mikrofoner. Mikrofonene som brukes i 57/62 gitarene har det jeg personlig mener er en ganske nøytral og kjedelig lyd. SQ fendere er bygd på de forferdelige 70 talls modellene til Fender som nok var det absolutte lavmål når det gjaltdt Fender stratocastere. Kan godt tro at kvaliteten på 1982 modellene var ca det samme som mexicansk eller amerikansk lagde gitarer men at de skal være bedre tviler jeg sterkt på. Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Blir egentlig bare forvirra nå . Den Squire'n jeg linka til, kan det vise seg å være et godt kjøp? Er det verd å se på den? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Du bør nå uansett prøve den, dog selges jo denne med effektboks og forsterker...trenger du dette da? Greit nok med forsterker - men effektboks synes jeg er litt unødvendig å ha når man skal begynne med el-gitar. (Da legger jeg heller litt mer penger i Forsterker/Gitar) Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Trenger forsterker ja, men, nei, trenger nok ikke effektboksen, mulig jeg kan få pruta den ned noen hundrelapper uten effektboksen? Denne ser jo grei ut, men er usikker på om jeg ønsker å heve meg til det prisnivået http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18378727 Endret 31. juli 2009 av mjskovly Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Vel de aller første Squier gitarene var jo faktisk ekte Fendere dog bare basert på 57 og 62 utgavene med amerikanske mikrofoner. Mikrofonene som brukes i 57/62 gitarene har det jeg personlig mener er en ganske nøytral og kjedelig lyd. SQ fendere er bygd på de forferdelige 70 talls modellene til Fender som nok var det absolutte lavmål når det gjaltdt Fender stratocastere. Kan godt tro at kvaliteten på 1982 modellene var ca det samme som mexicansk eller amerikansk lagde gitarer men at de skal være bedre tviler jeg sterkt på. Har hatt både mex, USA og JV Squier. Gjett kva eg sit igjen med? Berre tull å påstå at JV er dårlege strat-kopiar. Dei har forresten aldri vore "ekte Fender" heller, men bygd på lisens. På 80-talet var ikkje Squier eit billegmerke på samme måte som i dag. Ang. 70-talet som lavmål, deg om det. Det var eit par modellar i periodar som var på bærtur med enkelte "nyvinnande" patentar, men ikkje stort verre enn det. Ein 70-tals Fender er kanskje ikkje det same som ein pre-CBS, men absolutt ikkje dårlege gitarar. Men til poenget. Japangitarane med SQ-seienummer held svært høg kvalitet. Lett over dagens mex-kvalitet. enkelte modellar kan ha godt av ei oppgradering av elektronikk, men mex kan ikkje akkurat skryte på seg ypperleg elektronikk heller. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Mange av de senere 70 talls fenderne er tunge som få og er mildt sagt ubehagelig å spille på. Den eldste Squier gitaren jeg har spillt på var en 1983 modell 1962 reissue. Grei nok men holder ikke mål mot en Amerikansk Vintage Reissue 1962 den dag idag. Som blues gitarer synes jeg heller ikke mikrofonene til 1957/1962 RI gitarene holder mål. Jimme vaughan gitaren har forøvrig utelukkende amerikansk elektronikk. Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Seint 70-tal var plaga med dårleg selektering, ja. Den var kanskje ikkje fullstendig på linje med ein 62RI nei, men tenk eit sekund på kva ein må ut med for dei to forskjellige gitarane. Du har heller ikkje nevnt om det var ein JV du spelde på? Eg fekk tak i min JV for 4000,- og brukte 2500,- på Lindy Fralins og RS-kit. Original JV-elektronikk blir forresten sett på som ei OK oppgradering for ein standard mex-gitar. Hvis det er èin gitar eg aldri skal kvitte meg med så er det den. Resten av gitaren held fullstendig følge med langt dyrare amerikanske modellar. Lett og resonant kropp i eitt enkelt stykke ask, ein brei, fin C-profil og dønn solid mekanikk. Som krona på verket har den òg ein 100% historisk korrekt headstock. Jimmie Vaughan er vel for å flisespikke litt ein Texmex som legg den ein stad midt imellom mex og US. Edit: Dagens Fender-elektronikk er stregt talt ikkje noko å hoppe i taket for i det heile. Ein må opp på CS-nivå før det begynner å bli skikkelige saker. Endret 31. juli 2009 av KimNK Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Ifølge wikipedia og andre rykter inneholdt JV gitarene amerikansk elektronikk, kan ikke skjønne at de er så billige heller. Den jeg prøvde i england ble solgt for 550 pund og dette var 6 år siden. Jeg regner da med prisen har gått opp nå? Dog ville jeg heller hatt Squieren enn de langt dyrere brukte 70 talls fenderne jeg prøvde. Edit: Her fant jeg en som går for 600 pund. http://guitar-xperience.com/onlinestore/in...t&Itemid=38 Da er vi nå oppi en prisklasse som er rimelig høy for en brukt gitar. Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå