Griffin Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Noen som kan anbefale jazz gitar musikk a'la dette? Trenger ikke være en gitarist, men tenker mer på type jazz... gitar relatert. Har tenkt å utvide litt horisonten med å lære meg mer jazz... og en god ide kan være å begynne å lytte mer på det, og da er det greit å like det også... Jeg holder også på å prøve å finne meg drømme forsterkeren en gang for alle... målet er å finne en i løpet av ett år eller no... Skal ta meg litt god tid å prøve rundt for å finne den jeg liker best. Noen som har erfaringer med Mesa Boogie Mark serien? Jeg så en review av Mark V og det virket som en forsterker som var svært god til det meste... http://www.musicradar.com/gear/all/amplifi...e-213806/review Endret 25. juli 2009 av Griffin Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kanskje Pat Metheny kan være noe å sjekke ut: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kanskje Pat Metheny kan være noe å sjekke ut: Absolutt... Takk skal du ha Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Da er "ny"-gitaren kommet i hus RG570 '02-modell til 4500 spenn Fikk med en Boss SD-1 på kjøpet også Blir vel en tur til gitarlegen nå da.. Å få sjekket et par ting Kan legge ut bilder imorgen Jon Martin Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 trenger noen sanger alle dette med en fin rytme gang som er litt fengende 3 doors down - the real life (bedre lyd på spotify) Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Begynner å bli mange poster i denne tråden som din nå, kanskje er det på tide å opprette en egen tråd for spørsmål om tabs, stiler, spilleteknikker etc når det gjelder gitar? Eller eventuelt trekke ut en tråd spesifikt for gitaren som instrument, oppbygging, erfaringer/anbefalinger, tips til modifikasjoner, DIY-vedlikehold etc...? Endret 27. juli 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) faktisk var det en veldig godt ide det derre, har allerede opprettet en tråden, anbefalingstråd for gitarsanger Endret 27. juli 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei! Good man! (vet ikke om det allerede finnes en lignende tråd fra før, var i grunnen bare en tanke) Burde kanskje gjøres "sticky", så er det lettere å moderere også, men det kan jo moderatorene finne ut av. Bra initiativ! Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Noen som vet om noen sider (norske) hvor man får kjøpt blackstar forsterkere? Legger til noe mer her: Noen som har erfaringer med Blackheart BH5-112 Combo? Eller VOX Valvetronix VT30 (evt. VT50) Ville VT50 vært overkill for "soveromsbruk" ? Eller Peavey Vypyr 30 ?? Det går i Maiden, Satriani osv. Endret 27. juli 2009 av Wuvahef Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Vox VT er skrap uansett. De to andre er begge kule, men hvilken av dem du bør velge blir som å velge mellom gocart og mini cooper.. Test og finn ut hva du liker! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Vox VT er skrap uansett. De to andre er begge kule, men hvilken av dem du bør velge blir som å velge mellom gocart og mini cooper.. Test og finn ut hva du liker! Kan du utdype? Har du egentlig prøvd denne? Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei. Jeg lurer på om det finnes noen øvningsmetoder/råd for å synge samtidig som å spille. Jeg prøvde en sang i dag, men hver gang jeg starter å synge kommer jeg ut av gitar spillingen. Kan jeg få noe hjelp,råd eller tips? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det er nok bare å øve som hjelper. Velg noen enkle sanger og gå gradvis opp i vanskelighetsgrad ettersom du blir bedre. Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Vox VT er skrap uansett. De to andre er begge kule, men hvilken av dem du bør velge blir som å velge mellom gocart og mini cooper.. Test og finn ut hva du liker! Kan du utdype? Har du egentlig prøvd denne? I det selskapet, såklart Ja jeg har prøvd den, og nei, jeg likte den ikke Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei. Jeg lurer på om det finnes noen øvningsmetoder/råd for å synge samtidig som å spille. Jeg prøvde en sang i dag, men hver gang jeg starter å synge kommer jeg ut av gitar spillingen. Kan jeg få noe hjelp,råd eller tips? Takk på forhånd! Når du kan en sang så godt at du spiller den på autopilot, da er det lett å synge oppå. Øving, med andre ord. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Hei! Lite spørsmål anngående mikking av gitarforsterker. Til blues/jazz, der man gjerne ønsker å få med litt dybde og mer av de lave frekvensene, klarer en SM57 å "plukke" opp dette? Eller kan det være lurt å kanskje slenge på en PG eller Beta i tilleg? Kan dette gi dårligere lyd? Takker og bukker! Endret 29. juli 2009 av Jaybird Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hei. Jeg lurer på om det finnes noen øvningsmetoder/råd for å synge samtidig som å spille. Jeg prøvde en sang i dag, men hver gang jeg starter å synge kommer jeg ut av gitar spillingen. Kan jeg få noe hjelp,råd eller tips? Takk på forhånd! Følte for første gang at det "løsna" når jeg lærte "I'm Yours". Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei! Lite spørsmål anngående mikking av gitarforsterker. Til blues/jazz, der man gjerne ønsker å få med litt dybde og mer av de lave frekvensene, klarer en SM57 å "plukke" opp dette? Eller kan det være lurt å kanskje slenge på en PG eller Beta i tilleg? Kan dette gi dårligere lyd? Takker og bukker! SM skal holde i masser, kjenner ikke til noen som bruker mer enn en mikrofon. Skal du få med all lyden vil vel en kondensator-mic gi bedre lyd slik sett, men det vil en eller annen ledning i PAen sørge for at blir eliminert. I studio ville jeg egentlig brukt kondensatormic uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Flere mikker på gitar er ikke uvanlig i det hele tatt. Jeg har sett opptil 3 mikker bli brukt på ett kabinett. To foran, da en plassert nærmt midten på gitarelementet, og en plassert lenger ute på elementet og en plassert på baksiden av elementet. Hvor mye forskjell det utgjør er jo selvfølgelig opp til en selv å bedømme, men min mening er at det ikke utgjør så mye forskjell. Live ser jeg absolutt ingen grunn til å mikke med mer enn en SM57 Beta56 eller noe annet knask... Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Flere mikker på gitar er ikke uvanlig i det hele tatt. Jeg har sett opptil 3 mikker bli brukt på ett kabinett. To foran, da en plassert nærmt midten på gitarelementet, og en plassert lenger ute på elementet og en plassert på baksiden av elementet. Hvor mye forskjell det utgjør er jo selvfølgelig opp til en selv å bedømme, men min mening er at det ikke utgjør så mye forskjell. Live ser jeg absolutt ingen grunn til å mikke med mer enn en SM57 Beta56 eller noe annet knask... Det utgjør litt forskjell om du har en kasse med to eller flere typer element. Oppnår vel og mer "boomyness" om du har en mic inni, uten at jeg skjønner hva en skal med det(Det er strengt tatt bassisten sin jobb ) Men alt til sitt bruk. Jeg har aldri fått bruk for mer enn èn SM57 live Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå