Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man kjøper en dyr pickup og putter den i en billig gitar så er det jo ikke sånn at den blir borte og er tapt for alltid. Ingenting som hindrer deg i å plukke den ut og sette den i en annen gitar eller selge den igjen seinere. Om den passer eller er en særlig god prioritering i den gitaren er et annet spørsmål. Den er vel for eksempel forholdsvis aggressiv slik at den vil bli rimelig ubalansert i forhold til de originale som sitter igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

www.gitarhuset.no har en del, eller hadde i allefall tidligere. Dog, hadde jeg selv foretrukket å kjøpe i en lokal butikk ettersom at man får prøvd først.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har en billig Morgan Legend Strat, har lyst på bedre lyd i gitaren men har lite penger, er det noen god ide å kun bytte pickups isteden for hele gitaren? Jeg spiller mest heavy, og tenkte på disse: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1524

Jeg skal forresten bytte forsterker og, har dere noen anbefalinger i 3-5k klassen?

Sjekk ut pickupene hos www.guitarfetish.com. Tipper du kan finne en kurant oppgradering av gitaren din der, til en pris som ikke overgår verdien av gitaren. Firmaet er veldig kurant å handle med.

Lenke til kommentar

Er det mange sanger man har glede av å ha 24 bånd? Eller for å si det på en annen måte, når man ser etter ny gitar, er 24 bånd en viktig punkt?

Leter og leter etter en gitar som jeg liker, har funnet noen, men enten finner jeg ikke noen som selger den, eller så har den bare 22 bånd.

Lenke til kommentar

Heller spar pengene til noe virkelig storgodt. Lite vits å kjøpe en forsterker til 3000 dersom du har en som kosta 2000 fra før. Da med mindre du vil ha noe spesifikt, som en liten røramp ellerns.

Skal du ha amp til hjemmebruk eller spilling med band (med trommer)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...