Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite problem her. Gitaren min blir aldri stemt i mer enn 10 min. Hadde den inne på reparasjon hvor de justerte stolen og slikt, men nå 3 måneder etter er den like dårlig som den var før jeg sendte den inn.

 

Strengene er verken nye eller gamle så hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
Du kan prøve å stemme gitaren ned et helt hakk, så spiller du der i noen minutter. Så stemmer du den opp igjen, da kan det hende strengene strammer seg bedre.

Hvordan skal det hjelpe?

 

Har du fast stol, er det 3 ting som hjelper:

 

bruk litt grafitt i nøtta

stem opp, ikke ned

Temperatur endrer strengespennet. Spill en plass det er stabil temp.

Lenke til kommentar
Strengene er ca 1 mnd gamle :p

Da er det gamle strenger :)

 

Hvilken gitar er det? Som apegryn sier kan du prøve me grafitt i nøtta(ta en blyant og dra den i strengesporene), og stem opp(dvs at om gitaren er stemt for lyst så stemmer du ned forbi rett tone og opp til rett tone) :)

 

Wuvahef: Hva mener du med tøff? Metal gitar eller klassusk kul rockegitar ála Gibson SG?

Lenke til kommentar

orker ikke bla igjennom alle sidene her så spør :

 

 

Jeg bor i Oslo området og vurderer ny akustisk gitar. Har nylon strenger på den jeg har nå, men kunne tenkt meg stål strenger denne gangen. Hvor mye må jeg gi for en gitar som gir fra seg en brukbar lyd ? Evt, hvilke forhandlere burde jeg henvende meg til.

Lenke til kommentar

Trenger ikke koste skjorta....

Dersom du er villig til å bruke litt tid på de butikker du kan være innom i nærmeste framtid og prøve litt forskjellige gitarer til fingrene ser ut som blodpølser, så er jeg sikker på at du finner en gitar for deg innenfor prisklassen 2-3000,-.

Selv betalte jeg 2500,- for min nåværende og den er jeg strålende fornøyd med.. selv om jeg selvsagt alltid lengter etter bedre :blush:

Lenke til kommentar
Noen som vet om en tøff, og selfølgelig, god el gitar til ~5000? Skal spilles mest rock, men en "allrounder" er bra også.

 

Hei!

Kjøpte en helt plain mexico-strat for noen år siden. Har og har hatt mange andre gitarer siden jeg kjøpte den, men den er fortsatt med på store og små jobber opptil flere ganger i uka :) Tror det kunne vært noe for deg. Og alle andre :)

Lenke til kommentar

Trenger meg en 12-strenger, og vil kjøpe en god gitar med det samme. Vet noen om forhandlere i Norge som kan ha en Guild F512 på lager? Har problemer med å finne en på Ebay. Hadde jeg hatt pengene kunne Martin D12-28 vært en mulighet, men man kan bare bruke så mye på en gitar når en er student :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...