Konnis Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 For dere som klikker helt i vinkel av Gibbons-gitaren: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18184452 Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hva er "grade", når det er snakk om forsterkerrør? Hadde grade 22 i forsterkeren og fikk tilsendt et grade 30-rør som erstatning for et som var ødelagt. Lenke til kommentar
Flyndre23 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva vil folk anbefale i kategorien akustisk stålstrenger, med budsjett på rundt 5-6000? Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 hørt mye bra om furch durango, har aldri testa selv, men er muligens verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Noen som vet åssen man spiller Øl av Jokke? Har finni tabs på nortabs men etter hva jeg har sett av jokke live osv. så virker det helt feil.. hva mener dere? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
radalf Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Har et lite problem her. Gitaren min blir aldri stemt i mer enn 10 min. Hadde den inne på reparasjon hvor de justerte stolen og slikt, men nå 3 måneder etter er den like dårlig som den var før jeg sendte den inn. Strengene er verken nye eller gamle så hva kommer dette av? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 bruk litt grafitt i nøtta, og stem opp, ikke ned. Hvor gamle er strengene sier du? Nye og gamle er et relativt begrep etter hvem du spør... Lenke til kommentar
radalf Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Strengene er ca 1 mnd gamle Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvilket merke er det snakk om? (På gitaren) Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Du kan prøve å stemme gitaren ned et helt hakk, så spiller du der i noen minutter. Så stemmer du den opp igjen, da kan det hende strengene strammer seg bedre. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Du kan prøve å stemme gitaren ned et helt hakk, så spiller du der i noen minutter. Så stemmer du den opp igjen, da kan det hende strengene strammer seg bedre. Hvordan skal det hjelpe? Har du fast stol, er det 3 ting som hjelper: bruk litt grafitt i nøtta stem opp, ikke ned Temperatur endrer strengespennet. Spill en plass det er stabil temp. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Noen som vet om en tøff, og selfølgelig, god el gitar til ~5000? Skal spilles mest rock, men en "allrounder" er bra også. Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Strengene er ca 1 mnd gamle Da er det gamle strenger Hvilken gitar er det? Som apegryn sier kan du prøve me grafitt i nøtta(ta en blyant og dra den i strengesporene), og stem opp(dvs at om gitaren er stemt for lyst så stemmer du ned forbi rett tone og opp til rett tone) Wuvahef: Hva mener du med tøff? Metal gitar eller klassusk kul rockegitar ála Gibson SG? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Noen som vet åssen man spiller Øl av Jokke?Har finni tabs på nortabs men etter hva jeg har sett av jokke live osv. så virker det helt feil.. hva mener dere? Se filmen hos Youtube synes de akkordene på nortabs funker fint jeg, så lenge man spiller de som powerchords Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei. Lurer på en ting. Hva heter gitarene som man ofte spiller salsa/brasilianske sanger på. De pleier å være sorte og har ikke et hull i midten. De er også ganske smale, men jeg er usikker på om det er nylon eller stål. Takk for svar Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 orker ikke bla igjennom alle sidene her så spør : Jeg bor i Oslo området og vurderer ny akustisk gitar. Har nylon strenger på den jeg har nå, men kunne tenkt meg stål strenger denne gangen. Hvor mye må jeg gi for en gitar som gir fra seg en brukbar lyd ? Evt, hvilke forhandlere burde jeg henvende meg til. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Trenger ikke koste skjorta.... Dersom du er villig til å bruke litt tid på de butikker du kan være innom i nærmeste framtid og prøve litt forskjellige gitarer til fingrene ser ut som blodpølser, så er jeg sikker på at du finner en gitar for deg innenfor prisklassen 2-3000,-. Selv betalte jeg 2500,- for min nåværende og den er jeg strålende fornøyd med.. selv om jeg selvsagt alltid lengter etter bedre Lenke til kommentar
Benor Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Noen som vet om en tøff, og selfølgelig, god el gitar til ~5000? Skal spilles mest rock, men en "allrounder" er bra også. Hei! Kjøpte en helt plain mexico-strat for noen år siden. Har og har hatt mange andre gitarer siden jeg kjøpte den, men den er fortsatt med på store og små jobber opptil flere ganger i uka Tror det kunne vært noe for deg. Og alle andre Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Trenger meg en 12-strenger, og vil kjøpe en god gitar med det samme. Vet noen om forhandlere i Norge som kan ha en Guild F512 på lager? Har problemer med å finne en på Ebay. Hadde jeg hatt pengene kunne Martin D12-28 vært en mulighet, men man kan bare bruke så mye på en gitar når en er student Lenke til kommentar
radalf Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Noen som kan anbefale strenger til min Epiphone Les Paul Standard? Spiller for det meste i drop d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå