Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Jo, det stemmer.

Men jeg vil ha en mye tyngre og hardere lyd enn det jeg får med den.

Noen pedal vil nok ikke hjelpe deg med den ampen, desverre.

 

Gjør det beste ut av det, skru opp bass til ca kl 3, mid kl 9 og treble kl 12(f.eks), gain på fullt og volum etter ønske. Ingen pedal kan få den ampen til å låte stort bedre enn det den produserer selv(har den selv, btw..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns Cuben'e gir fin metallyd jeg. Minner litt om Mesa. Bare ikke så definert ofc, litt grøtete men.

 

Denne synes jeg er OK:

Bass ca kl. 3, middle ca kl. 4, treble ca. kl 3

Metal Stack

Gain ca. kl 3

Volum: høyt! Når du skrur opp lyden litt mer enn soveromsnivå synes jeg det blir mer trøkk i sakene. Prøv det :p

Lenke til kommentar

Prometherion:

 

 

e
B
G
D
A
E

Gitar 1

0:49 Riff #1							
------------------------------------------------------------ x2
------------------------------------------------------------
12-12-12-12-12-12-7-7-7-7-7-7-8-8-8-8-8-8-5-5-5-5-5-5-------
------------------------------------------------------------
10-10-10-10-10-10-5-5-5-5-5-5-6-6-6-6-6-6-3-3-3-3-3-3-------
------------------------------------------------------------


0:53 Riff #2 A
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
13-13-13-13-13-12-12-12-12-12-12-10-10-10-10-10-10-8-8-8-8-8-8-7-7-7-7-7-7------
--------------------------------------------------------------------------------
11-11-11-11-11-10-10-10-10-10-10-8--8--8--8--8--8--6-6-6-6-6-6-5-5-5-5-5-5------
--------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------
---------------------------------------
-7-7-7-7-7-7-8-8-8-7-7-7-5-5-5-5-5-5---
---------------------------------------
-5-5-5-5-5-5-6-6-6-5-5-5-3-3-3-3-3-3---
---------------------------------------


Gitar 2

0:49
------------------------------------------------------------ x2
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
5-----------------------------------------------------
3-----------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

0:53
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
3------------------------5----------------------------------
1------------------------3----------------------------------


Gitar 1

0:58 Riff #1							
------------------------------------------------------------ x2
------------------------------------------------------------
12-12-12-12-12-12-7-7-7-7-7-7-8-8-8-8-8-8-5-5-5-5-5-5------- 
------------------------------------------------------------
10-10-10-10-10-10-5-5-5-5-5-5-6-6-6-6-6-6-3-3-3-3-3-3-------
------------------------------------------------------------

1:01 Riff #2 B
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
13-13-13-13-13-12-12-12-12-12-12-10-10-10-10-10-10-8-8-8-8-8-8-10-10-10-10-10-10
--------------------------------------------------------------------------------
11-11-11-11-11-10-10-10-10-10-10-8--8--8--8--8--8--6-6-6-6-6-6-8--8--8--8--8--8-
--------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------
-12-12-12-12-12-12-13-13-13-13-13-13-12-12-12-12-12-12---
---------------------------------------------------------
-10-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-10-10-10-10-10-10---
---------------------------------------------------------

 

 

Ser sikkert litt rotete ut, men er rimelig sikker på det er rett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann folkens, jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med en tab her, jeg holder på å tabbe soloen til Monroes - Cheerio, men jeg sliter litt med neste steg.. :)

 

Edit: Vel det gikk dårlig med codebox så da prøver vi med txt fil.. :)

 

cheerio_solo.txt

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Oj oj oj:

 

http://www.music123.com/Gibson-Custom-Bill...463114.Music123

 

De 50 signerte versjonene er strunget med 0.008 strenger? Gud bedre, det må være aldeles håpløst å spille med.

Skal være forsiktig så en ikke mister en finger eller tre ja :p

Må være skriveleif...

 

Ellers så var jo prisen helt grei da...

Tror muligens jeg heller hadde skiftet til de samme pickup'ene med min egen Les Paul... Tror ikke lyden er 100.000NOK+++ forskjellig dersom jeg gjør det... :roll:

Selv ikke om min er weight relieved...

Lenke til kommentar
Du kjøper ikkje ein slik gitar berre fordi den har bedre lyd enn det du eventuelt måtte ha frå før.

Stemmer det... du kjøper en slik gitar fordi du har råd til det. Hverken mer eller mindre.

Jeg tviler på at det er good value for pengene. Tror det skal være vanskelig å selge uten alt for stort tap dersom en ombestemmer seg også.

Men dersom du har råd eller bare ønsker å gjøre den prioriteringen (og ikke må svare for innkjøpet foran ektefellen) så hvorfor ikke...

 

Personlig så skulle jeg nok klart å fått handla inn den der dersom jeg hadde prioritert det, men jeg kan ikke engang forsvare det ovenfor meg selv... langt mindre ovenfor min bedrehalvdel :)

Lenke til kommentar

10 000 av dollarne ligger uansett i at den har blitt signert og spillt av Billy Gibson himself, og at den har fått en "aged" behandling.

 

Som regel kan man selge disse gitarene igjen med fortjeneste om man venter en 5-10 år, Spørs litt på etterspørselen og hvor "limited" den er.

 

Jimmy Page LP'en som var spillt av han som det ble laget 25 stykker av selges for en enda høyere blodpris nå på ebay.

Lenke til kommentar

Herregud, god value??

Det blir som å vurdere å kjøpe eit ferdigtrykk av eit kunstverk nå du eigenteleg hadde sikta deg inn på originalen. Dei ser jo nesten like ut, kva er vitsen med originalen da?

Ein slik gitar er like mykje eit stykke håndarbeid og klenodium som det er gitar. Men enkelte ting er det vel enkelte folk som aldri vil forstå.

Lenke til kommentar

Det er nok mer samleobjekter enn det faktisk er aktuelle spillbare gitarer, som sagt mesteparten av prisen kommer jo av at gitaren er aged og signert noe som jo ikke gjør gitaren noe bedre å spille på.

 

Forøvrig mener jeg at de originale 1959 les paulene også har blitt håpløst overpriset.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Herregud, god value??

Det blir som å vurdere å kjøpe eit ferdigtrykk av eit kunstverk nå du eigenteleg hadde sikta deg inn på originalen. Dei ser jo nesten like ut, kva er vitsen med originalen da?

Ein slik gitar er like mykje eit stykke håndarbeid og klenodium som det er gitar. Men enkelte ting er det vel enkelte folk som aldri vil forstå.

:roll: *sukk*

 

Enkelte vil vel heller ikke prøve å forstå hva som blir sagt og heller prøve å egle... menmen.

For å svare på dette så er jeg ikke uenig i det du skriver... heller ikke i forrige innlegg og i tillegg så motsier du deg jo selv... Orginalen er jo ikke til salgs.

Vi snakker her om replikaen... som jo... kunstverk kanskje... men likefullt en replika som ikke vil komme i nærheten av samleverdien til orginalen.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
10 000 av dollarne ligger uansett i at den har blitt signert og spillt av Billy Gibson himself, og at den har fått en "aged" behandling.

 

@fenderebest: Antar du mente Billy Gibbons? Selveste gamle-Gibson het da vitterlig Orville til fornavn.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hysteriet, med mindre man er samler og mer cred-hysterisk enn en gitarist med kjærlighet til instrumentet og dets muligheter.

 

Uansett hvilken gitar man kjøper, hvor mye den koster, hva slags historikk den har, om den ble lagret under senga til søstra til Jimmy Page's tante, spyttet på av Fatty Jones, vært med i bussen til Stones, har strenger fra samme batch som Zakk Wylde's "signatur-strenger" ramla i gulvet og spydd på av en eller annen shoegaze-idiot med større addiction enn gitarferdigheter, sto ved siden av Jimi's strat i ett eller annet studio, tatt bilde av med Neil Youngs tantes kamera, nevnt av Kurt Cobain som " a kick-ass guitar", eller er en tro kopi av hvilken som helst vilkårlig nevnte skrotings gitar:

 

Det er DU som skal spille på den, det er DU som blir hørt, det er DU som blir vurdert som gitarist, TOTALT uavhengig av hva du spiller på.

 

Tror du noe annet, bør du surre en tynn e-streng rundt høyre (eller venstre, jeg diskriminerer ikke southpaws) ringfinger til den blir lilla og faller av. Så kan du begynne å samle gitarer.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Gibbons mener jeg selvsagt. Og som jeg har sagt - denne gitaren er mere et samleobjekt for spesielt interesserte enn det er en faktisk gitar man "spiller" på.

 

Til den prisen tør man uansett ikke å dra den med på turne.

 

Men synes fremdeles det er en stilig gitar :)

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...