boffeeen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvordan finner jeg ut hvor mange ohm kabinettet mitt har? Er så lenge siden jeg har brukt det, at jeg har glemt det! Ser det står 8 ohm på nettsiden til produsenten av elementet, er det da greit å anta at det er impedansen? Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Står som regel på elementet og. Er det kun en høyttaler skal det nok gå fint Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Da er jeg den stolte eier av en Martin DC-16GTE Kjøpte den på Hagstrøm i Bergen, og må si jeg er utrolig fornøyd. Ekstremt god sjappe, med svært kompetente ansatte Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Gratulerer.. Hvor mye ga du for den om jeg tør spørre? --------- Edit: Jeg vet jeg har spurt her tidligere, men den gangen ble det ikke noe av. Ihvertfall. Jeg har planer om å kjøpe meg en Stratocaster eller Telecaster, jeg tror jeg er mest keen på en Telecaster, men jeg er ikke helt sikker. I allfall jeg har ca 4000 kroner å bruke og alt er lov. Det eneste kriteriet er at det bør være en god gitar som ikke er totalt herpet. Og jeg er klart over at det beste kjøpet gjør jeg sannsynligivs på ebay, så det er selvfølgelig helt ok å handle fra andre land. Den kan gjerne ha noen skrammer, være gammel, være en kopi, en squier, japan, mexico; kort sagt det spiller ingen rolle så lenge det er en god gitar. Hva foreslår dere? Legg gjerne ved link til annonse. På forhånd takk.. Freebird!.. Endret 10. juli 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd meg på litt heftig pruting, evt spart litt: http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=18141259 Ellers finner jeg lite på finn atm. Kan lete senere Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Skjønner ikke hvorfor folk vil ha Telecastere over Stratter. Vel, vel. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Da sitter jeg med en EC-1000 i fanget : ) Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Skjønner ikke hvorfor folk vil ha Telecastere over Stratter. Vel, vel. Kulhetsfaktoren ligger noen hakk over og en Tele har mer twang/annen karakter i lyden i bridge-pickupen. Neck-miccen oppøfører seg annerledes og, mer jazzete. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Har hånden på en RG570 fra 2002 i nesten perfekt stand til 4,5 laken. Det er vel en grei deal? Og jeg taper vel ikke så mye om jeg bestemmer meg for å selge ? Et annet spørsmål; noen som vet hvor man kan få tak i fargerike knobs til ibanez, bortsett fra ebay? EDIT: ser at RG570 ikke leveres med standard ibanez knobs. Betyr det at feks. disse ikke passer? Jon Martin:) Endret 10. juli 2009 av Jon_Martin Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det pleier som regel ikke være noen forskjell på hvor store potene er. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Yess! nøtten er ankommet. Da skal den limes på asap! hva er best å slipe med? edit: Neglfil ja Endret 10. juli 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Yess! nøtten er ankommet. Da skal den limes på asap! hva er best å slipe med? edit: Neglfil ja Slipe? Spor til strengene? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Yes. Den tykkeste strengen var litt stor i forhold til sporet Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Yes. Den tykkeste strengen var litt stor i forhold til sporet Lurere å dra strengen fram og tilbake. Lett å ta for mye med en fil. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har hånden på en RG570 fra 2002 i nesten perfekt stand til 4,5 laken.Det er vel en grei deal? Og jeg taper vel ikke så mye om jeg bestemmer meg for å selge ? Et annet spørsmål; noen som vet hvor man kan få tak i fargerike knobs til ibanez, bortsett fra ebay? EDIT: ser at RG570 ikke leveres med standard ibanez knobs. Betyr det at feks. disse ikke passer? Jon Martin:) Håper ikke du vurderer å bruke over 500kr på noen plasthetter Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har hånden på en RG570 fra 2002 i nesten perfekt stand til 4,5 laken.Det er vel en grei deal? Og jeg taper vel ikke så mye om jeg bestemmer meg for å selge ? Et annet spørsmål; noen som vet hvor man kan få tak i fargerike knobs til ibanez, bortsett fra ebay? EDIT: ser at RG570 ikke leveres med standard ibanez knobs. Betyr det at feks. disse ikke passer? Jon Martin:) Håper ikke du vurderer å bruke over 500kr på noen plasthetter Han kan da få originale Bakelite plasthetter til bare 3000 dollar på ebay - et røverkjøp. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Gratulerer.. Hvor mye ga du for den om jeg tør spørre? --------- Takk Den var lista til 21,900,- Men jeg fikk den for 16900,- Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Skjønner ikke hvorfor folk vil ha Telecastere over Stratter. Vel, vel. Lett. Less is more. Og så er det tøffare. 8----) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 De er jæskla tøffe utseendemessig, men jeg synes de er for twangybangy. Hvert til sitt osv dah ................ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Tykkjer Telecaster, Nocaster, Esquire er det mest rock'n roll du får tak i. Dei responderar veldig forskjellig på anslaget ditt. Dei kler òg humbucker, noko Straten ikkje kan skryte av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå