edge Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Kul gitar, men ville hadd hvite pickupcovers og knotter på den. Mye stiligere Nah... Kun ei hvit stripe for å markere plekterbrettet og hvit skrift på tone/volum knottene. menmen... smak og behag. Delt og alt det der Synes det blir for mye svart. Min strat; Endret 10. juli 2009 av edge Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 xBoffen, hva betalte du for gitaren? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Fikk den for 6500 med kasse Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Les Paul epiphone custom. Nye gitaren min, kjøpte den for noen uker siden. Ganske fornøyd med den. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Fantastisk. Hvor mye kostet den? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Må jo fjerne plekterplata Epiphone har aldri imponert meg med kvaliteten på Machine Headene sine...blir fort ustemt. Har forøvrig samme gitaren. Godt at Truss Rod coveret nå sier Les Paul Custom istedet for GIBSON som jeg synes var litt tullete. Endret 9. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Skal ta å fjerne plekterplata idag. Det med at gitaren blir fort ustemt er sant. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Byttet ut mine med Locking Tunere - nå holder den seg stemt hele tiden. Utseende messig er det lite som slår LP Custom Ebony ihvertfall. Endret 9. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Forøvrig surfet jeg ebay igår og fant dette her: Yep det er orignal Bakelite plast fra en Fender 56. Prisen? 7500 dollar selvfølgelig. Gud bedre sier jeg bare. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Men går den for det også? En har vel heller ingen garanti for at det er ekte... ikke at jeg mener den er verd det uansett... men hvordan får man verifisert varen? Dersom det ikke går å identifisere det så spørs det om jeg skal legge den gamle plekterplata mi ut til salgs for latterligt lave 4000$. Det er fra Fender Stratocaster prototypen som bestefaren til Leo Fender lagde i mellomkrigstiden for å få tiden til å gå. Leo Fender fant denne i det gamle uthuset til bestefaren og resten er historie. 4000$... Det er ett giveaway fra min side Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Det som kjennetegner denne type plasten er at den blir slitt på en spesiel måte. Du ser feks tone og volum knottene har fått veldig avrundede kanter. Dagens plast som brukes på Fender gitarer får ikke denne slitasjen. Dog er det jo ingenting som hindrer andre å produsere "bakelite" plast på nytt og slite den ned og selge den som original. For øvrig et lite sitat ifra siden: SWITCH TIP IS NICE AND WHITE AND HAS A SMALL CRACK RUNNING UP THE SIDE. IT FITS ON THE SWITCH JUST FINE, STAYS ON JUST FINE, NO ISSUES. THIS IS THE DREAM BAKELITE SET YOU NEED FOR YOUR GUITAR. IF PRICED INDIVIDUALLY THE GUARD IS 3K, KNOBS 3K, COVERS 3K, TIP $750 SO THATS $9750 WORTH OF BAKELITE FOR $8500 Herregud sier jeg bare. De mener altså at denne ødelagte plastbiten alene er verdt 750 dollar: Og den er ikke engang i fin form. Endret 9. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Dog er det jo ingenting som hindrer andre å produsere "bakelite" plast på nytt og slite den ned og selge den som original. My point exactly... dersom det er ett marked for slik... dvs. det finnes faktisk folk som er villig til betale de summene, så vil det jo garantert lønne seg å forfalske de. Sertifikat og andre papirer kommer jo på selve gitaren... ikke hver enkelt del. Lurer på hva denne karen skulle hatt for strengene som satt på orginalt :!: Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 YAAAAAARGH! Ryke strenger er ett helvette! YAAAAAAAARGH! Spesielt når det er på Ibanezen med Floyd! YAAAAAAAARGH! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Har ikke røket et streng på gitaren på flere år nå. Bruker 0.10-0.46 sett. Har faktisk opplevd at en streng ikke egentlig har røket men at "tvinningen" rundt den gikk opp. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det betyr vel muligens at den burde vært skiftet? 0.09 strenger på den, så hender de ryker etter en alt for voldelig bend eller når jeg herjer vilt med vibben Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tror det måtte være en produksjonsfeil eller noe strengen var rimelig ny. Hadde problemer med at den tynne e-strengen ville ryke hele tiden ved 0.09 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Strengar ryker ikkje utan vidare hvis dei er nye. Sjekk nøtt, sadel, bru, overalt der strengen har kontaktflater for skarpe kantar og knekk. Endret 9. juli 2009 av KimNK Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Som sagt strengen røk ikke, det var bare en tvunnet streng der tvinningen gikk opp. Har aldri hatt problemet igjen ihvertfall. Endret 9. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hadde problemer med at den tynne e-strengen ville ryke hele tiden ved 0.09 Tolka det som at det hadde skjedd fleire gonger. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Aha, ja men det var som regel etter at strengene hadde blitt litt slitt, pluss at jeg på den tiden hadde 3 gitarer slik at jeg kunne feks ryke 3 e-strenger i måneden bare på 3 forskjellige gitarer. Kan tenke meg at jeg røk vel 5-6 e-strenger året fordelt på de 3 gitarene, men etter at jeg gikk opp til 0.10 har problemet egentlig forsvunnet - må vertfall være 3-4 år siden sist jeg røk en streng. Endret 9. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå