Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er grei...

Har vel uansett ikke noe annet valg enn å sjekke ut bladhylla og ta det som evt er tilgjengelig uansett :ermm:

Det var på hjemmesida deres det sto at det var Juni-utgaven...

Spiller dog uansett ingen rolle. Får se i morgen hva som er til salgs :yes:

Lenke til kommentar

Ok, her sitter jeg med en El-gitar som ikke har funket på 30 dager ++ og trenger noe kule sanger å spille. Liker å spille alt som er, soloer fåretrekkes, men det meste er OK.

Så, har noen noen sanger som de mener er verdt å lære å spille for en som har spillt gitar i ~3-4 år?

Og denne El-gitaren skal byttes ut om 1 måned, anbefalinger? Prisklasse er rundt 5000 tror jeg (skal være en bursdagspresang, men regner med at det blir fra fler en mor og far uansett)

Jeg spiller mest rock/metal, men kommer fort innenfor andre sjangere også.

Takk på forhond :)

Endret av Wuvahef
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen kule -core (alt fra post hardcore til deathcore riffs i drop D? Er temmelig håpløst å stemme noe dypere med de strengene jeg bruker nå, og er lei av å ikke finne noe noe i drop D/bare finne låter som er kjedelige å spille alene.

Edit: Nå er det lenge siden jeg sist så på nytt gitarstuff, men www.kickmusic.no og www.sound1.no pleide i hvert fall å ha et godt utvalg

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar

Et spørsmål til de lærde her inne...

Jeg har et problem med at når jeg spiller enkelttoner på 1 streng, så resonerer eller "ringer" en annen med. Dette er helt uten at jeg er nær den andre strengen. Det er forskjellig hvilken streng som ringer til hver tone. Dette grøter til lyden når jeg spiller med mye vreng på el-gitaren.

Hvordan overkommer man dette problemet?

Lenke til kommentar
Et spørsmål til de lærde her inne...

Jeg har et problem med at når jeg spiller enkelttoner på 1 streng, så resonerer eller "ringer" en annen med. Dette er helt uten at jeg er nær den andre strengen. Det er forskjellig hvilken streng som ringer til hver tone. Dette grøter til lyden når jeg spiller med mye vreng på el-gitaren.

Hvordan overkommer man dette problemet?

Det er vel ganske enkelt at tonen du spiller resonnerer med den strengen som begynner å vibrere. Selv legger jeg som regel en finger over de andre strengene når jeg spiller enkelttoner. Vet ikke hvordan andre løser det, men det funker fint for meg :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte noe fra gitarist.no og skulle betale med oppkrav (siden jeg ikke har fylt det hellige 18 tallet enda) som brev, og det var på lørdag den 4. den 6. står det på ''innstillinger'' på gitarist.no; ''Levert Posten''

Men jeg har fortsatt ikke fått noe hentelapp. Hvordan går jeg fram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...