apegryn Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Så lenge strengene hviler godt og høyden og spacingen er god så kan nøtten se ut som ei russisk budeia om du vil. Kan du ta bilde av originalnøtta + den du kjøpte ved siden av hverandre, evt. mål på de? Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Må den eksisterende nøtten være presist like stor som den nøtten som skal erstatte? Sålenge strengeavstanden og skalalengden forblir den samme så trenger den vel strengt tatt ikke det.. Lim på den du har, streng opp og se hvordan det blir Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Lite spørsmål... Jeg har lest en del steder at folk anbefaler sitronolje for å vaske/renske halsen på gitarene. Gjelder dette for alle typer halser? En annen ting... hva er sitronolje og hvor finner jeg det? Jeg antar det ikke er typisk slik sitronsaft som du gjerne blander i Te? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Jeg har lest en del steder at folk anbefaler sitronolje for å vaske/renske halsen på gitarene.Gjelder dette for alle typer halser? Lønn (lyse gripebrett) skal IKKE behandles med sitronolje. Det er fy fy! Det nødvendige krimskramset for gitarvedlikehold bør du finne på nærmeste gitarbutikk. Der får du sikker også veiledning på hva du skal gjøre. Endret 5. juli 2009 av Stonemeister Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Heisann. Har sett på noen Stratocastere siden sist jeg postet her. Har funnet en Strat til 5600kr, ganske rimelig syntes jeg (ny i butikk). Også har den lys hals Det er en "Fender 50's Stratocaster", vet ikke helt hva det betyr. Har denne modellen noe annerledes lyd i forhold til en Standard Stratocaster? Et spørsmål til: Hvor mye kan jeg får for en pent behandlet 1 år gammel Ibanez RG350 EX ? Er 2000kr realistisk? Endret 5. juli 2009 av Baba2 Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Halvparten av ny pris er det jeg anser som grei pris. Vet dog ikke hva den Ibanezen koster ny. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Den koster rundt 4500kr ny. Så da er 2000kr er grei pris. Vil ikke selge for under det i hvertfall. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det nødvendige krimskramset for gitarvedlikehold bør du finne på nærmeste gitarbutikk. Der får du sikker også veiledning på hva du skal gjøre. Dette vet jeg og jeg har krimskrams fra disse butikkene. Men nå var det sitronolja jeg lurte på, siden det virker som så mange anbefaler denne. Mitt inntrykk er at denne anbefales oftere enn det krimskramset på gitarsjappa. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg målte den originale nøtten nøye og kom fram til at jeg trengte en Gibson nøtt. Den var så og si lik denne: http://gitarist.mystore.no/ds_product_info...products_id/569 Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Er dette en Amerikansk eller Mexikansk stratocaster? http://www.norskmusikk.no/VarevisningDetal...at=12&grp=1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) mexikansk vil jeg tro, pga prisen Endret 5. juli 2009 av Valkyria Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Ja ikke sant. Mest sanssynlig så er det en Mexicansk modell. Men jeg ringer imorgen for å være 100% sikker. Er jo et røverkjøp hvis det er en Amerikansk modell. Eller så kan det hende at det er en utstillingsmodell som de selger billig. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Dette vet jeg og jeg har krimskrams fra disse butikkene.Men nå var det sitronolja jeg lurte på, siden det virker som så mange anbefaler denne. Mitt inntrykk er at denne anbefales oftere enn det krimskramset på gitarsjappa. Har de ikke sitronolje i gitarsjappa? Har hørt at man kan finne sitronolje på apotek, så du kan prøve der. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Dette vet jeg og jeg har krimskrams fra disse butikkene.Men nå var det sitronolja jeg lurte på, siden det virker som så mange anbefaler denne. Mitt inntrykk er at denne anbefales oftere enn det krimskramset på gitarsjappa. Har de ikke sitronolje i gitarsjappa? Har hørt at man kan finne sitronolje på apotek, så du kan prøve der. På gitarsjappa så anbefalte de Dunlop 01 Cleaner & Prep og 02 Deep Conditioner. Så jeg aner ikke om dette er noe de har for å være helt ærlig. Men er sitronolje bare ett billig alternativ eller er det like bra eller bedre enn f.eks. det jeg nevnte her ovenfor. Typiske renskeprodukter til gitar? Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hei Gitar genier Kan noen plis is meg akkordene (blir vel tabsen) fra denne sangen?!? Leter så utrolig etter grepet som jeg aldri finner Takk på forhånd Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei Gitar genier Kan noen plis is meg akkordene (blir vel tabsen) fra denne sangen?!? Leter så utrolig etter grepet som jeg aldri finner Takk på forhånd Den er grei... Jeg laget en perfekt tab og la den ut for nedlasting her Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 sorry BigBnag - Call Me Please folks! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 http://www.bigbangfans.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=175 Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Har han sendt deg den, evt. har du emialen hans?! Orker ikke registrere en ny bruker nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå