Jon_Martin Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Nei Nei Nei. Går jo seff får Fender, og billig klasse på forsterker er rundt 7 - 6k Forsto det slik at bare forsterkeren skulle koste 6-7k jeg, men mulig jeg misforsto Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Skal du ha skikkelig Fender Tele anbefaler jeg vertfall å legge 6-7k i den. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Schecter C-1 plus til 5k eller Schecter Hellraiser C-1 til 7k? Hvis jeg går for plusen blir det nok å bytte til noe aktivt uansett. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Se filmen hos Youtube Noen her som er flinke til å høre hva dem spiller som kan lage en tab til åssen denne spilles for meg? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) begynner å kjede meg når jeg spiller gitar nå, finner ingen sanger jeg liker =( noen gode forslag alla layla (akustisk versjon), tears in heaven, hit the road jack (Ulli Boegershausen), living on a prayer (Tomi Paldanius), classical gass stil? Endret 3. juli 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 O satan, endelig klart å tukle meg frem til en herlig sound til min Line6 TonePort. Nøkkelen var å fyre gain og drive opp noe sykt, også bruke gate for å tone det litt ned igjen! En av de beste investeringene jeg har gjort, uten tvil. Har spilt i flere timer i strekk nå etter jeg fikk til sånn deilig sound. Lyden jeg var ute etter var Mastodon sin gitarlyd på Crack the Skye. http://open.spotify.com/album/2W2nqEKXWBorbq5yvm3jZg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) *VIDEO* Noen her som er flinke til å høre hva dem spiller som kan lage en tab til åssen denne spilles for meg? http://nortabs.net/tab/907/ Og dersom du ikke har Guitar Pro så anbefaler jeg at du kjøper det, dersom du ikke ønsker å kjøpe det kan du prøve Tux Guitar. Endret 3. juli 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det blir nok en Telecaster Highway One, eller finnes det noe enda tøffere? Nå mangler det kun forsterker da, forslag? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Orange Rocker 30! Hvis du ikke liker den kan du heller gi den til meg Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Min første tab: Mastodon - The Last Baron 8:20-riff d|---------------------------------------------------------------------- A|---------------------------------------------------------------------- F|-------------------------0-------------------------------------------- C|-------------------0h3p0--h3-3---------------------------------------- G|-------------0h3h5-----------------------0-0-0-0-------0h1p0---------- C|-1p0-0-0-0-0-------------------1p0-0-0---0-0-0-0-0h1h3-------3h1p0-0-0 . . * * * x x x x d|---------------------------------------------------------------------- A|---------------------------------------------------------------------- F|-----------------0---------------------------------------------------- C|-----------0h3p0--h3-3------------------------------------------------ G|-----0h3h5-----------------------0-0-0-0-------0h1p0------------------ C|-0-0-------------------1p0-0-0---0-0-0-0-0h1h3-------3h1p0-0-0-------- . . * * * x x x x . = palm mute * = let note ring x = harmonic mute Noen som kan testkjøre den for meg? Det er riffet som er 8:10 uti denne sangen: http://www.youtube.com/watch?v=EBAGqkc2Qkk Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Er for tiden på jakt etter den perfekte forsterker for meg... Jeg har ikke tenkt å handle før nærmere neste sommer, men jeg ønsker bruke lang tid å finne den forsterkeren jeg vil ha i lange, lange tider framover. Når det kommer til lyd så digger jeg den rå Gary Moore Marshall lyden og den rå blues lyden som Marshall bare kan best. I tillegg så ønsker jeg jo en med så stort bruksområde som mulig og det skal jo være rør selvsagt. Skal kunne bruke den til studio og live... tenker ikke da nødvendigvis Roskilde eller Stadium live Men jungelen er stor og på veldig mange forsterkere så finner jeg lyder jeg liker... Jeg får knallbra blues ut av en Marshall Valvestate f.eks. Men når det gjelder studio bruk... vil det ha noen hensikt å ha stack, eller vil en combo gi like god lyd når det er innendørs typisk stue størrelse rom? Har aldri hatt no stack så jeg kan liksom ikke sammenligne. Men jeg klarer ikke se helt den store forskjellen mellom Marshall JCM2000, JCM900, JCM800, JVM m.m... Ser jeg på youtube så lyder det jo like rått alt sammen. Så har vi jo MESA... men der er jeg egentlig helt blank... Noen som har noen guidelines... Ønsker jo å kunne peke meg ut forsterkere jeg kan prøve i stedet for å plent prøve alle som en. En annen forsterker som forsåvidt ser veldig intressant ut er 3 Monkeys Orangutan http://www.vintagegitar.no/content/view/1053/1/ Men den selges bare hos Vintageguitar.no her til lands... så den skal jeg se om jeg får prøvd når jeg er i Kristiansund neste gang... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg liker i hvert fall Orange godt : ) Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Er for tiden på jakt etter den perfekte forsterker for meg...Jeg har ikke tenkt å handle før nærmere neste sommer, men jeg ønsker bruke lang tid å finne den forsterkeren jeg vil ha i lange, lange tider framover. Når det kommer til lyd så digger jeg den rå Gary Moore Marshall lyden og den rå blues lyden som Marshall bare kan best. I tillegg så ønsker jeg jo en med så stort bruksområde som mulig og det skal jo være rør selvsagt. osv osv osv. Hei Har du prøvd en Mesa LoneStar Special? Er en Mesa i litt marshall land. Prøvde en i bergen på 4Sound, og ble absolutt forelsket i den. Den har switching for 5W power, så recording er ikke noe problem. Eneste downsize til denne, er at den bare er 30 watt. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Nøtten var for liten! FFFUUUU http://gitarist.mystore.no/ds_product_info...products_id/568 til en sånn en: Så vanskelig å lage nøtter til en forpult jackson? Tilogmed musikksjappa hadde ikke en sånn, men det tok jo flere uker. Fan! Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvordan er den for liten? Av det jeg finner på jackson sine sider skal en standard fendernut passe i hvert fall.. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 For liten avstand mellom strengene, for liten høyde, for liten bredde. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 For liten avstand mellom strengene, for liten høyde, for liten bredde. Hør med en gitarmaker i nærheten hva han skal ha for å lage en i f.eks bein Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Noen som har erfaring med LTD EC-1000 her? Vurderer å se etter en på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Må den eksisterende nøtten være presist like stor som den nøtten som skal erstatte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå