Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Explorere er da rimelig billige til å være Gibson? Sett nye 76 explorerne ned i 8500kr. Har sett på en Explorer selv - viker som gode bruksgitarer.

Selvsagt er jo alt relativt - man vet man er gitargal når billig er alt under 10 000kr.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yep, tror 12 000 er standardprisen i norge. Men har sett den ned til 8500kr i Danmark. Tror det laveste jeg har sett i Norge er litt over 10 000. Noen butikker selger Classic White modellene for 1000kr mer.

Litt artig at om det hadde vært en "Proff" som skulle laget merker i gitaren din da hadde det nok fort kostet 20 000kr ekstra.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Ett hakk eller to gjør vel ikke så mye.. så lenge du har tenkt å bruke gitaren, vil det på ett eller annet tidspunkt bli merker og slitasje. Før du får det, vil du gå rundt og bekymre deg for hver minste kontakt gitaren har med noe annet rundt seg. Det er kjedelig det.

Eneste måtte være om det er en gitar du skal ha på veggen hele livet eller noe..(?)

edit: Jeg har ikke noe forkjærlighet til disse worn gitarene, men spiller en aktivt, vil det vise igjen på gitaren. Sånn er det bare.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
edit: Jeg har ikke noe forkjærlighet til disse worn gitarene, men spiller en aktivt, vil det vise igjen på gitaren. Sånn er det bare.

Ferdigslitte gitarer blir som å lyge på cv'n...

Jeg synes den gamle fender'n min blir bare vakrere og vakrere med årene... men det hadde jeg ikke syntes dersom den var fabrikk-slitt.

Lenke til kommentar

Føler alle det slik at de har en type gitar som liksom er deg? Har spilt på samme strat siden jeg var 9, og det er den som er meg. Har flere gitaret, blandt annet tele og les paul, som jeg bare kan stå å se på at spiller seg selv. Men skal jeg ut på spilling så er det strat som gjelder, selv om den kanskje er en "dårligere" gitar.

Lenke til kommentar

Fabrikkslitte gitarer ser jo rett og slett teit og unaturlig ut.. Rory Gallagher sin stratt er derimot en av de råeste, fineste, kuleste gitarene jeg har sett, der har du ett stykke ekte gitar med en historie bak seg. Visstnok den første stratocaster'n som kom til Irland, kroppen skal være av lønn og den blei stjælt en gang i 1967 for så å bli funnet igjen forlatt etter å ha vært annonsert stjålet på Irlands eneste TV-kanal. Rory's gitar til venstre, kopi til høyre: post-145871-1246316327_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja det er visst 5 Sperzel tunere og en Gotoh. Og ja, forholdvis amatørmessig å bomme på noe så enkelt som antall skruer på plekterbrettet. Synes det er litt mye dilldall på Number One, liker det så "rent" som mulig, men ja den er råstilig.

Lenke til kommentar

Hei. Har kommet meg opp et hakk i det sisste når det gjelder profesjonalitet fra nybeggynner. En ting jeg lurer på er om noen her vet om det finnes noen tabs av BigBang (mit favoritt band) på nett?

Spessiellt lurer jeg på sangen "Call me" hvis noen vet det.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Her er det i hvert fall en del: http://www.911tabs.com/tabs/b/bigbang/

Over til et spørsmål jeg har:

Lurer på å kjøpe en Schecter C-1 (evt ESP/LTD) med følgende specs:

- 24 bånd

- Fast bro

- Humbucker i hals og neck

Dersom jeg kjøper nytt blir det nok en Schecter Blackjack C-1 EX, men hva kan jeg se etter på bruktmarkedet? Spiller mest post hardcore/metalcore/deathcore, og kommer til å stemme ned så dypt som A#.

Lenke til kommentar

RG550'n glapp denne gangen gitt :thumbdown:

Da er det tilbake til start igjen :ermm:

Noen som har noen forslag? har et par kriterier som må oppfylles.

- helst 24 bånd

- floyd rose ( har hvertfall lyst på en tremolo man kan gjøre hva man vil med, uten at gitaren blir sur ;) )

- Bør takle de fleste sjangrene, men kommer nok hovedsaklig til å spille rock/metal, og soloer med den.

- Prisen bør ligge mellom 4 og 7 lapper.

Er sikkert vanskelig å oppfylle alt dette i denne prisklassen, men jeg prøver meg ;)

Jon Martin :)

Lenke til kommentar

Har prøvd Ibanez og Jackson gitarer side og side litt og synes generelt Jackson var bedre. Tenkte bare om at du hadde muligheten til å fått prøvd Jackson eller Ibanez side om side så kunne du ha fått sammelignet litt. (Selv om flere modeller er rimelig like)

Dog kan jeg ikke kalle meg noen Jackson spesialist da det ikke er helt min type gitarer, men har spilt på feks en Adrian Smith modell og den var kjempegod å spille med flott lyd.

Erfaringsmessig må man nesten prøve ut gitaren først om man skal ha en god gitar til 3-7000kr. Finnes mange gode gitarer innen denne prisklassen men finnes mye rart også. (Selv innenfor samme modell)

Lenke til kommentar
Har tenkt mest på Ibanez egentlig. Det blir dog vanskelig å få prøvd ut, i og med at tre45 i trondheim ikke selger ibanez lenger (de mumlet noe om at Ibanez begynte å produsere gitarene sine på en billigere måte eller noe i den dur).

Riff har vel butikk i Trondheim og..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...