apegryn Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Har du høyt tak, hadde det feteste vært gitarer hengende fritt fra taket. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hagstrøm er mye bedre enn musikkmagazinet. større utvalg, bedre lokale, hyggelige annsatte.kan være litt vanskeligere å finne om du ikke er kjent i Bergen. Takk, hvordan er de i forhold til hverandre mtp. priser? Og noen andre gitabutikker jeg bør stikke innom når jeg først er i Bergen? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 prisene ligger rundt det samme så vidt jeg vet. det er noen andre musikkforretninger, men de er mer spesialisert på brassinstrumenter og pianoer. Hagstrøm er alt du trenger. regner med du finner fram der, om ikke, bruk et kart. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hva mener dere om denne? http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2115 Vurderer å kjøpe meg ny gitar men ejg har drålig råd og er fortsatt en nybegynner såå. Kan denne være bra? Andre gitarer dere vet om som kan passe meg? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Dette vil jeg tro er en helt greit nybegynnergitar. Den har fast stol, og det er smart i denne prisklassen. Ibanez er generelt sett et trygt kjøp, mye gitar for pengene. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Faen, jeg klarte å dulte gitaren borti pulten også datt det av en bit som holder den tykkeste strengen. Hvor mye kan dette koste å fikse sånn ca? Endret 26. juni 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 40 kroner og litt trelim. Ingen sak å fikse, til og med jeg har klart det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Tenkte jeg skulle kjøpe vegg-oppheng til gitarene mine etterhvert, ender bare med at jeg klarer å dunke borti de når de står i stativ på gulvet, på mitt trange rom. Jeg regner med at noen av dere har slike oppheng fra før, og kanskje noen av dere har undesøkt litt. Hvor er det billigst å handle fra? Freebird!.. Endret 26. juni 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 40 kroner og litt trelim. Ingen sak å fikse, til og med jeg har klart det. Saken er at jeg ikke finner den biten som datt av :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Den er ikke noe problem å få kjøpt hos din nærmeste gitarsjappe. Denne som koster ca 40 kroner.. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du kjøper en ny nut, så enkelt er det. Kan vel fåes tak i med ferdigslipte spor og, hvis jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Ville gått for en grafitt-nøtt om du først skal skifte. Sjekk gitarist.no så finner du ferdigslipt Mye greiere å ha med å gjøre en de tullete plastsakene du får for en femtilapp Endret 27. juni 2009 av edge Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei, jeg har problemer med en pickup nå. Det er en TB6 fra Seymour Duncan, og de seks skruene er for lange. Eneste løsning er med andre ord å kutte av litt av dem (ja, jeg har lett etter andre mulighter i snart 2 timer, og de finnes ikke.) Har lengden til skruene noe å si på lyden? Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei, jeg har problemer med en pickup nå. Det er en TB6 fra Seymour Duncan, og de seks skruene er for lange. Eneste løsning er med andre ord å kutte av litt av dem (ja, jeg har lett etter andre mulighter i snart 2 timer, og de finnes ikke.) Har lengden til skruene noe å si på lyden? Err.. hva har du gjort for å få til det? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg har ikke gjort en skit med pickupen, men lomma under bridgepickupen min er tydeligvis ikke dyp nok for disse lange skruene. Så hvis jeg prøver å skru inn pickupen, så stopper det opp på et visst punkt fordi de 6 skruene i pickupen presser imot bunnen av lomma. Det er ikke særlig mulighet for å drille i bunnen av pickuplommen heller, iogmed at det sitter fjærer til tremoloen rett under og det virker som pickupen blir montert på metall. Uansett lurer jeg på om lengden på skruene har noe å si Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei Er Forumet på Gitarnorge nede? Kommer ikke inn :S Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg skrev lengre opp at den ''delen'' på gitaren var ødelagt. Når jeg skal kjøpe ny må jeg spørre om det, så hva heter den delen? Og hvordan fikser jeg det? Bruker jeg bare en flat skrutrekker og dulter den opp og bruker tre-lim for å lime igjen den nye delen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Ville gått for en grafitt-nøtt om du først skal skifte. Sjekk gitarist.no så finner du ferdigslipt Mye greiere å ha med å gjøre en de tullete plastsakene du får for en femtilapp Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg fant det ikke jeg... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hvilke gode norske nettbutikker er det? Kickmusic og sound1 hadde ikke helt det utvalget, eller det interfacet som gjør det lettest for meg ... Kan forsåvidt spørre her også: Planlegger å bytte inn mine to el-gitarer og min forsterker mot en eneste gitar (har en POD XT som jeg kommer til å bruke) og har sett mest på LTD og Schecter. Regner med å bruke rundt 8k, og vil ha noe som ikke har tremolo, 2x humbuckere, 24 bånd og som er i "strat-utformelse". Brukt er en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå