Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hagstrøm er mye bedre enn musikkmagazinet. større utvalg, bedre lokale, hyggelige annsatte.

kan være litt vanskeligere å finne om du ikke er kjent i Bergen.

Takk, hvordan er de i forhold til hverandre mtp. priser? Og noen andre gitabutikker jeg bør stikke innom når jeg først er i Bergen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Tenkte jeg skulle kjøpe vegg-oppheng til gitarene mine etterhvert, ender bare med at jeg klarer å dunke borti de når de står i stativ på gulvet, på mitt trange rom. Jeg regner med at noen av dere har slike oppheng fra før, og kanskje noen av dere har undesøkt litt. Hvor er det billigst å handle fra? :)

Freebird!.. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Ville gått for en grafitt-nøtt om du først skal skifte. Sjekk gitarist.no så finner du ferdigslipt :) Mye greiere å ha med å gjøre en de tullete plastsakene du får for en femtilapp :)

Endret av edge
Lenke til kommentar

Hei,

jeg har problemer med en pickup nå. Det er en TB6 fra Seymour Duncan, og de seks skruene er for lange. Eneste løsning er med andre ord å kutte av litt av dem (ja, jeg har lett etter andre mulighter i snart 2 timer, og de finnes ikke.)

Har lengden til skruene noe å si på lyden?

Lenke til kommentar
Hei,

jeg har problemer med en pickup nå. Det er en TB6 fra Seymour Duncan, og de seks skruene er for lange. Eneste løsning er med andre ord å kutte av litt av dem (ja, jeg har lett etter andre mulighter i snart 2 timer, og de finnes ikke.)

Har lengden til skruene noe å si på lyden?

Err.. hva har du gjort for å få til det?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort en skit med pickupen, men lomma under bridgepickupen min er tydeligvis ikke dyp nok for disse lange skruene. Så hvis jeg prøver å skru inn pickupen, så stopper det opp på et visst punkt fordi de 6 skruene i pickupen presser imot bunnen av lomma. Det er ikke særlig mulighet for å drille i bunnen av pickuplommen heller, iogmed at det sitter fjærer til tremoloen rett under og det virker som pickupen blir montert på metall.

Uansett lurer jeg på om lengden på skruene har noe å si

Lenke til kommentar

Jeg skrev lengre opp at den ''delen'' på gitaren var ødelagt. Når jeg skal kjøpe ny må jeg spørre om det, så hva heter den delen? Og hvordan fikser jeg det? Bruker jeg bare en flat skrutrekker og dulter den opp og bruker tre-lim for å lime igjen den nye delen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Ville gått for en grafitt-nøtt om du først skal skifte. Sjekk gitarist.no så finner du ferdigslipt :) Mye greiere å ha med å gjøre en de tullete plastsakene du får for en femtilapp :)
Lenke til kommentar

Hvilke gode norske nettbutikker er det? Kickmusic og sound1 hadde ikke helt det utvalget, eller det interfacet som gjør det lettest for meg ...

Kan forsåvidt spørre her også: Planlegger å bytte inn mine to el-gitarer og min forsterker mot en eneste gitar (har en POD XT som jeg kommer til å bruke) og har sett mest på LTD og Schecter. Regner med å bruke rundt 8k, og vil ha noe som ikke har tremolo, 2x humbuckere, 24 bånd og som er i "strat-utformelse". Brukt er en mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...