Stonemeister Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Akustisk med Floyd i aksjon: Endret 15. juni 2009 av Stonemeister Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Er det forskjell mellom standard og drop d når man spiller? Er det lettere med power riffs mtp. at strengene er slakkere? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Om du spør om det er forskjell på powerchords i standard tuning og i drop D tuning, så ja, powerchords på de tre tykkeste strengene vil bli annerledes, da den mørkeste strengen stemmes ned en helnote. Powerchords med streng 3,4 og 5 vil derimot være som vanlig.. EDIT: Ser nå at jeg bare svarte på halve spm. : Det vil nok ikke bli noe "lettere" å ta powerchords i drop D, pga. at strengene er slakkere, dog vil grepene bli annerledes. Da man i standard tuning holder en A-powerchord i 5. bånd på 6. streng, og 7. bånd på 4. og 5. streng, mens i drop D vil en A-powerchord holdes i 7. bånd på både 4., 5. og 6. streng (da 6.strengen er en heltone dypere enn i standard tuning) vet ikke om jeg svarte på mer enn det du spurte om, men anyways Endret 15. juni 2009 av TuppenX2 Lenke til kommentar
Craap Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Eller for å si det litt lettere: power chords på den nedstemte E-strengen spilles ved å barre alle tre strenger i samme bånd. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeff Beck anyone? Hadde den store glede av å se konserten fra Ronnie Scott som gikk på nrk i midten av mai. Her er et lite klipp av hvordan man kan håndtere en mer eller mindre stock strat: Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 En av verdens beste gitarister. Snakker om mester over volum-kontroller! Where Were You er NYDELIG! Lenke til kommentar
Craap Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Utrolig hvordan han kan få gitaren til å "synge"! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeff Beck er grei nok men jeg synes han overdriver bruken av Tremolo armen noe som til tider kan bli litt ensformig. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Er det mulig å koble ut tremoloen eller vibarm eller hva det heter? Så det ikke bøyer seg med strengene? Har en Ibanez grg170 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Ja, det er mulig. En vanlig måte er å legge i mellom en tilpasset trekloss. Da "sperrer" du for tremolofunksjonen. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Aha. Men det som er er at når jeg stemmer gitaren så bøyer hele tremolo-opplegget seg etter så det blir stående rett ut. Hva er det jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du trenger strammere/flere fjærer til å holde tremoloen på plass. Fjærene er der for å skape motvekt, så strengene ikke drar tremoloen med seg. Fjærene finner du under luka på baksiden av gitaren din. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Aha, takker! Hvor mye kan jeg da stramme? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Så mye at tremoloen ligger parallelt med kroppen når gitaren er stemt. Endret 17. juni 2009 av Stonemeister Lenke til kommentar
kalli Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 nja... det trenger den vel ikke gjøre? Min gjør ikke det, og har sett flere i butikker som heller ikke har den helt inntil gitaren. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hvilken tykkelse er det oftest på strengene når du kjøper en ny gitar? Vil ha tilbake den tykkelsen jeg hadde men vet ikke hvilken det er, har en IBANEZ GRG 170. Hvilket strenge-merke er best? Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg foretrekker Ernie Ball-strenger på elgitarene mine. Vanligst på nye gitarer er vel 009 nå for tiden(Fender, Ibanez osv). Evt spør du bare der du kjøpte den, kan hende butikken har skiftet strenger før de solgte den og(Kjekt, men skammelig lite gjort på de fleste butikker i landet..) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Slettet Endret 19. juni 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå